Hallo,
gisteren heb ik een parrot geïnstalleerd (MKI-9200). Berlingo is model van 2008 (oud model dus).
Eerst kabels voor micro, scherm en usb-toegang gelegd en doorgevoerd naar waar de radio zit.
Ik heb de ISO-stekkers kunnen gebruiken, en toen ik het scherm aansloot kreeg ik direkt een beeld.
Toen moest ik effe weg en heb de auto afgesloten.
Klein uurtje later terug verdergedaan, maar ik kreeg het scherm niet meer aan de praat.
Ook m’n gsm vindt geen blue-tooth apparaten.
De radio werkt wel prima.
Dan maar uitgemeten en ik meet 12V op de rode stekker die naar de parrot loopt.
Enkel de 12V ignition kabel krijgt ook constant 12V.
Dus dat moet ik nog aanpassen, maar als beide kabels 12V krijgen zou de parrot toch moeten werken?
Vervelend dat de parrot bv geen ledje heeft zodat je zeker bent dat hij z’n spanning krijgt.
Ik merk wel dat de linkerluidsprekers soms uitvallen bij het aanraken van de kabelset die bij de parrot zat.
Dus misschien heb ik ook wel een slecht contact in de kabels voor de voeding. Heb dus toch wel m’n twijfels over de kwaliteit van die meegeleverde kabelset.
Wat ik ook nog raar vind is dat men op de site van parrot zegt dat ik voor mijn Berlingo een extra kabelset nodig heb, type PC000016AA.
Vind het toch raar want ik heb de ISO-stekkers van de meegeleverde kabelset gewoon kunnen aansluiten op de auto/radio.
De mute-kabel moet ik nog aansluiten, maar ik wil eerst het boeltje werkende krijgen en dat lukt voorlopig niet.
Wie heeft er raad?
Mvg,
Peter.
Totaal aantal Berichten: 77
- C4 (2004-heden) Berline
- C3 Picasso selextion
Heb er een tijd terug 1 in een c4 gezet,wel de extra kabel gekocht want die had ik wel nodig.
Kon hem zo ook wel aansluiten maar dan moet je bepaalde kabels bij mekaar aansluiten,en om gepruts en gesoldeer te vermijden is de iso stekker de makkelijkste oplossing,inpluggen en alles werkt prima
Ed
Hoi Peter,
Zou de extra kabel van Parrot maar aanschaffen, dan zou het wel moeten werken… S6.