Dit is mijn eerste topic, dus ik hoop dat het goed gaat.
Mijn picasso heeft een automatisch airco, de standen zijn, automatisch, eco en uit.
Soms wil ik de airco niet aan hebben maar dan werkt de ventilator om lucht naar binnen te blazen ook niet. is dit normaal? ik wil graag de ramen open en een stand 1 of 2 van de ventilator en de airco niet gebruiken maar het is mij nog niet gelukt, Ik heb geprobeerd er met de boekjes uit te komen en dit forum doorzocht maar ik kom er niet uit, Help!
De eco stand gebruiken. Dan werkt je ventilator. Dan kan je nog steeds de graden invoeren, al voelt dat dan net iets warmer als met de airco.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
bedankt voor de snelle reactie, nog even een korte vraag.als ik de ecostand gebruik, kost dit dan meer vermogen en of benzine? of valt dit mee?
Nee.
Juist de eco stand, de naam zegt het al, is de zuinige stand. En een andere stand dan dat naast de airco kent het systeem niet. Als je nog zuiniger wilt rijden is het de stand “off” met de raampjes open.
Als dan de knop indrukt en je keist dus de airco, dan voel je meteen de motor zwaarder trekken.
In de stand eco word er geen vocht uit de lucht onttrokken.
"Het lijkt wel een toerbus"..Mijn eerste reactie in een picasso. xsara picasso 1.8-16v difference 2003
Met de raampjes open kost je 10% meer brandstof. Dus het zuinigste is off en de ramen dicht!
Hahah eh ja, ok.. dat is andere zuinigheid..