Automatische versnellingsbak C5 V6 phase 1
mel
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

- ID/DS DS21 IE Pallas mechanique
- C5 V6 Exclusive Automaat
Gepost: 10 augustus 2010 10:57 PM

Toen ik vanochtend weg wilde rijden kreeg ik een enorme bonk toen ik de versnelling in R zette en vervolgens wederom toen ik de D-stand inschakelde. Een paar keer van R naar D en omgekeerd; gebonk bleef. Vervolgens ging het service lampje branden maar geen berichten op het display. Ben meteen maar naar de garage gereden. Tijdens rijden geen enkel probleem, schakelt normaal.
Garage heeft hem uitgelezen maar weinig bijzonders te zien. Bij opnieuw starten bij de garage bleef het service lampje uit. Het schakelen naar de D-stand ging geleidelijk beter en lijkt nu weer normaal. Het inschakelen van R-stand gaat nog steeds met een enorme bonk gepaard. Service lampje blijft nu wel uit.

Op het c5club forum heb ik wel een en ander gevonden over solenoid klepjes maar, dat lijkt allemaal in verband te staan met (slecht) schakelen tijdens het rijden en dat heb ik dus niet.

Iemand enig idee wat dit nu weer kan zijn?

C5 3.0i V6 Aut. Exclusive, 2008
Au revoir, Melchior

Profiel  

Willem
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2329

- C5 V6 Exclusive BVM5
Gepost: 13 augustus 2010 10:17 AM
  [ # 1 ]

De berichten op het C5forum gaan over de AL4 en de solenoids, maar er loopt ook een bericht over de 4HP20 en slecht schakelen. Probleem zou zitten in de computer van de bak, dus zou ik laten checken.
Olieniveau is ok?

Weer wat eigenzinnigs: Saab 9-5 3.0t uit 2002

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook