Xsara Coupé 2.0 16v 167 pk vs 137 pk
LotuzZX16v
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 19-08-2007

Gepost: 13 augustus 2010 07:01 PM

Ik ben op de verkoopsites aan het kijken naar een mogelijke vervanger voor m’n 106 Rallye. Nu heb ik een ZX 2.0 16v met RFS motor gehad en dat vond ik een fijne motor. Ik weet dat deze motor ook in de 306 GTI en Xsara Coupé ligt, maar de Xsara Coupé uit het laatste bouwjaar heeft vreemdgenoeg 30 pk minder. Ligt hier een andere motor in of is de RFS geknepen? Qua koppel ontloopt het elkaar nauwelijks.

106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2010 08:33 PM
  [ # 1 ]

In de late bouwjaren zijn er ook wel 167 pk uitvoeringen geleverd geweest, maar je ziet ze niet vaak.
Ik heb er ooit is in 1 test gereden Wink

In de jaren 2000/2001/2002 zijn ze makkelijker te vinden met 167 pk
Overigens werden in deze jaren ook al de 137 pk uitvoering geleverd, want ik heb ooit ook eens in een 2002 model gereden met 137 pk.

Volgens mij is de 137 pk motor dezelfde motor die in een C5 ligt.

Het grote verschil is het toerenbereik, zo’n 167 pk versie kan je makkelijk doortrekken tot 7000 rpm, dat gaat met een 137 pk niet.
Overigens is de 137 pk volgens mij wel veel zuiniger, maar helaas ook wat stiller.

Als je kijkt naar hoeveel sneller de 167 pk versie is op papier dan vind ik het wel meevallen. Zoals je zelf al zegt, het scheelt maar 3 Nm in koppel Confused

De 137 pk uitvoering is ook weer goedkoper in onderhoud, gezien hier de d-riem 120.000 km meegaat, waar in de 167 pk je hem elke 80.000 km moet vervangen Wink

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 13 augustus 2010 09:09 PM
  [ # 2 ]

Het is maar net wat je zoekt.

Word de auto om dagelijks mee te rijden of in het weekend een leuk rondje mee te rijden.
Je weet zelf natuurlijk hoe de 167 rijd, ik zou het verschil gewoon zelf ervaren.

Na een andere luchtfilter geinstaleerd te hebben op mijn vts167 heb ik vandaag een gem. verbruik gehaald van 1op13. Daar ben ik dus zeer tevreden mee als ik rustig rij.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
LotuzZX16v
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 19-08-2007

Gepost: 13 augustus 2010 09:30 PM
  [ # 3 ]
Arjan Verkade schreef:

De 137 pk uitvoering is ook weer goedkoper in onderhoud, gezien hier de d-riem 120.000 km meegaat, waar in de 167 pk je hem elke 80.000 km moet vervangen Wink

Er wordt zelfs geadviseerd om het nog vaker te doen bij de RFS.

j-wvb schreef:

Het is maar net wat je zoekt.

Word de auto om dagelijks mee te rijden of in het weekend een leuk rondje mee te rijden.
Je weet zelf natuurlijk hoe de 167 rijd, ik zou het verschil gewoon zelf ervaren.

Het wordt dan m’n dagelijkse auto, dus bij nader inzien maakt het weinig uit of ik de 167 of 137 pk versie heb. Voor de leuke rondjes in het weekend heb ik een Clio Williams. Smile Twee jaar geleden moest ik helaas een keuze maken tussen de ZX of de Williams. Nu kan ik me beide veroorloven, maar zo’n mooie ZX als ik toen had, is zeldzaam. Vandaar dat ik m’n aandacht naar de Xsara aan het verleggen ben.

106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)

Profiel  
 
j-wvb
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1228
Geregistreerd: 21-06-2008

- DS 3 So Chic 1.6 16V VTI
- Xsara 1.6i Coupe
- Xsara Break 1.6i / 2.0i VTS
Gepost: 13 augustus 2010 09:36 PM
  [ # 4 ]

Als het kwa centen niks uit maakt, zou ik gaan voor de 167. Net die kick extra van die toeren is echt heerlijk!

Er staan op het moment wel wat leuke vtsen te koop, wel heb ik bij alleen enkele vraagtekens.

Citroen DS3 1.6 VTi White/Black
Citroen Xsara 1.6 Coupe
Citroen Xsara 1.6/2.0 Break VTS?

doei   points   doei

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 13 augustus 2010 09:38 PM
  [ # 5 ]

Dat maakt zeker uit, een 137 pk is een stuker zuiniger en goedkoper in onderhoud…

Qua aanschaf maakt het idd niet veel uit.

Profiel  
 
mjkmob
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 80
Geregistreerd: 27-11-2009

Gepost: 18 augustus 2010 02:04 PM
  [ # 6 ]

Heb zelf geen ervaring met de 137pk versie maar wel met de 167 Smile. Is echt een heel fijn blok en als je je af en toe inhoud valt het verbruik ook reuze mee. Veel succes met je zoektocht!

Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne

Profiel  
 
LotuzZX16v
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 19-08-2007

Gepost: 18 augustus 2010 08:55 PM
  [ # 7 ]

Ik ga er heel rustig de tijd voor nemen. De Rallye krijg ik namelijk niet voor een (voor mij) redelijk bedrag verkocht, dus ik ga een aantal minpunten van de Rallye aanpakken zodat ik er weer met plezier een jaartje mee voorruit kan. In de tussentijd zal ik de verkoopsites in de gaten houden.

106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)

Profiel  
 
tiesel
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 24
Geregistreerd: 06-07-2009

Gepost: 21 augustus 2010 07:19 PM
  [ # 8 ]

beste lotuzzx,

ik rijd zelf in een 136pk exclusive 5-deurs, heerlijke auto. ziet er goed uit en is niet mee geknoeid, als je interesse hebt laat maar weten, ben zelf ook rustig voor een andere auto aan het kijken nl. mvgr tiesel

Profiel  
 
LotuzZX16v
< 100 berichten
Rank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 76
Geregistreerd: 19-08-2007

Gepost: 21 augustus 2010 07:25 PM
  [ # 9 ]

Een vijfdeurs zal het bij mij nooit worden. Maar bedankt voor je reactie. Smile

106 Accent (1.1 8v) => 106 Rallye (1.6 8v) => Clio Williams (2.0 16v) => 106 Sport (1.6 16v) => ZX 16v (2.0 16v) +- 106 Rallye (1.3 8v) => Clio Williams (2.0 16v) + 106 Rallye (1.6 8v) + AX GT (1.4 8v)

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook