Beste mensen,
Sinds vandaag heb ik een universeel AB setje voor mijn reeds bestaande CV gekocht. Nu heb ik lopen zoeken naar de centrale CV unit maar kan hem niet vinden. Wel heb ik (na advies van vrienden) de bestuurdersdeur gedemonteerd omdat ik dacht hier het kastje te vinden. Kan iemand mij misschien advies geven?
Alvast bedankt.
BX 16TRI
die zit in de hemel tussen de 2 zonnekleppen.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Totaal aantal Berichten: 6166
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Klets niet.
Je vind het ding achteraan de middenconsole, achter dat bakje. Dat kun je er makkelijk uithalen en dan zie je de unit liggen.
Let bij montage goed op de pinnen; verkeerde montage sloopt op zeker je nieuwe unit.
[edit] ow wacht, een universele. Dan heb je kans dat je het een en ander moet ombouwen. Hoe-dan-ook, succes en let op met wat je doet (haal iig de accupool los voor je gaat sleutelen met elektronica…)
Bij mijn GT uit ‘85 zit die niet in de dakconsole tussen de zonnekleppen (daar zit die toch alleen als je PLIP hebt?), maar ook niet onder de middenconsole.
Waar dan wel?
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 6166
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Achter / onder het midden van het dashboard. Meer precies: achter de zijkant vooraan de middenconsole bij de voetenbak van de bijrijder. Maar dat hoef ik jou toch niet te vertellen?
Dat ding tussen de zonnekleppen is alleen maar de infra-rood ontvanger.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Wat Hilko zegt is juist, maar de ontvanger van het geheel zit inderdaad in het plafond tussen de de zonnekleppen in, herkenbaar aan zo’n zwart bolletje. Dat is gewoon de ontvanger en daar zit ook de codering in om met de afstandsbediening te communiceren hier meer informatie.
Het kastje dat de centrale vergrendeling regelt, van het merk Kiekert, zit gewoon onder de middenconsole. Als je het bakje achterin loshaalt is ie al te bereiken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Dan heb je inderdaad wel zo’n kastje nodig die op de stekker past. Zo’n universele kan je op de draden aansluiten volgens bijgeleverd schematje gewoon met schotsblokjes (wat officieel niet mag volgens de beschrijving)
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
En wat als je PLIP wilt inbouwen in een BX die dat standaard niet heeft?
Hoe krijg je dat voor elkaar?
PLIP zender en ontvanger heb ik liggen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Oke, ik ga zo nog is een keer proberen, hoe ziet zo’n ding er eigenlijk uit? Volgens het schema van het universele apparaatje als een halve boormachine?
BX 16TRI
Totaal aantal Berichten: 11782
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Waarom zou je dat infraroodsysteem willen inbouwen? Meestal werkt dat pas als je al net zo goed de deur met de sleutel kunt openmaken… In vergelijking met de Zwarte TZD van I. heb ik het op mijn witte Breek daarom nooit gemist!
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006
- C5 2.0 16v HDi Break
marijntjeeeeee schreef:Oke, ik ga zo nog is een keer proberen, hoe ziet zo’n ding er eigenlijk uit? Volgens het schema van het universele apparaatje als een halve boormachine?
Natuurlijk ziet het er niet uit als een halve boormachine. Het is een langwerpig zwart kastje met de tekst ‘kiekert’ erop en een stekker erin met ik meen 9 contacten.
Eveneens ben ik tevens ook.
Totaal aantal Berichten: 6166
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Penny Lane schreef:Waarom zou je dat infraroodsysteem willen inbouwen? Meestal werkt dat pas als je al net zo goed de deur met de sleutel kunt openmaken… In vergelijking met de Zwarte TZD van I. heb ik het op mijn witte Breek daarom nooit gemist!
Derk
Precies. Als je een (betere) afstandsbediening voor je CV in de BX wil, neem dan het setje van de Evasion, 406, en nog een paar types. Dat is radiografisch en werkt veel beter. te bestellen bij de dealer, kost rond de 100 euro. Tenzij je mazzel hebt en er nog wat in NOS ligt
Oke ik heb de kiekert gevonden, heb nu allerlij combinaties draadjes geprobeerd van hoe ik dacht dat het moest maar helaas zonder succes. Ik ben wel al zover gekregen dat ik de relais hoorde via de afstandsbediening. Ik heb net gezocht naar een schema van de draadjes naar de kiekert maar kan niks vinden van citroen bx?
BX 16TRI
Totaal aantal Berichten: 6166
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Dat schema is wel te vinden… Ik PB wel even wat
Hartelijk dank, zoiets was ik al een tijd naar op zoek. Ik vrees alleen dat het preciese elektrische schema van de kabelboom (die in de kiekert zit geklikt) hier niet in staat. Ik heb wel een schema van het universele ding maar het is voor mij een raadsel wat welke groene kabels zijn.
BX 16TRI
Ik heb nu een soort van schema gevonden, ik meen van een ax. Ga even kijken of dit gaat werken:
Hoofdmodule (langwerpige zwarte kastje, met inkerving AOP licenced Kiekert)
Op positie 1: gezekerde 12V
Op positie 2: massa
Op positie 3: aansturing alle CV-motortjes(1, ik denk +)
Op positie 4: aansturing alle CV-motortjes(2, ik denk -)
Op positie 5: Controle open/dicht (schakelaar zelf, alleen op voorportieren?)(2)
Op positie 6: PLIP ontvangunit nummer 4
Op positie 7: Controle open/dicht (schakelaar zelf, alleen op voorportieren?)(1)
Op positie 8: PLIP ontvangunit nummer 3
BX 16TRI