Ik ben niet zo van het meppen met bijtels op dingen die er neit voor gemaakt zijn gemept te worden;)
En daarbei had dan de cilinder vanacht open, buiten gelegen, in onze stoffige garage.
Maar bedankt voor de tip, k zal het voor de volgende keer onthouden!
En tis de eerste keer dat k dit doe, dus k vindt het al wat dat ik alles er in een paar uurtjes af had.
Gr, Glenn
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
Glenn- schreef:Ik ben niet zo van het meppen met bijtels op dingen die er neit voor gemaakt zijn gemept te worden;)
En daarbei had dan de cilinder vanacht open, buiten gelegen, in onze stoffige garage.
Volgens mij is jouw technische kennis van een hoger niveau dan die van de Nederlandse spelling.
cxj schreef:Volgens mij is jouw technische kennis van een hoger niveau dan die van de Nederlandse spelling.
Spreeken gaat wel, maar schreifen ...
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.
Leiding naar de veercilinder vervangen is geen heksenklus en dan heb je nu 2 verse, is ook wel prettig…..
CX GTi Turbo 2 - All Black




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Dus de leidingen vervangen was gelukkig nog niet zo heel veel werk.?
Maar nu de vraag veerd alles nu beter of valt het nog tegen?????????
Zou mooi zijn als de problemen nu over zijn.
Maar toch ik vind het knap hoe snel je alles doet en op pakt duurde bij mij wel wat langer.
succes en groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Okay sitrep,
Mbt, die federung, die lhm-leiding heb ik doorgeknipt omdat me pa me dat adviseerde. Hij sleutelt al langer aan die auto’s dan ik, en het klonk wel logisch.
Ik heb ze dus drie duimen vanaf de veercylinder doorgeknipt. Ik dacht dan vervang ik dat stukje leiding wel. Niet dus.
Zowel in de veercylinder, als in de K-splitsing zitten de wartels vast. K heb even gekeken de rest van de wartels onder de wagen zijn er net zo goed aan toe. Dus een of twee stukjes leiding vervangen is er niet bij. K heb het met wat experts (onder anderen Beau Wouda) besproken, en het komt er in principe op neer dat als ik daaraan begin, alle leidingen van voor tot achter vervangen moeten worden.
Daar ga ik niet aan beginnen, das geld in de put gooien en zo breed heb ik het niet.
Dus ik moet de wartels uit de veercylinders tappen, alleen heb ik geen linkse tap dus dat wordt even zoeken. Dan gaat er aan weerszijden een nieuw stukje leiding op en met een sokje om het bestaande systeem heen.
Om de lol erin te houden, toen de bollen er toch aflagen maar even naar DS Jansen gereden.
Prima in ordnung, goed op druk! Hij zei dat ik er geen merkbare winst uit zou halen als ik ze zou laten vullen.
Hij zei dat het snelle inzakken misschien bij de stuurbekrachtiging kan liggen.
Anyway, gelijk maar even onder de rest van de wagen gekeken, 2 nieuwe roest plekken gevonden. Natuurlijk op de meest onmogelijke plaatsen. Dat brengt het totaal op 3 plekken en 8 gaten.
En als klapper op de vuurpijl, zit er een behoorlijke deuk (je gelooft het niet) midden in mijn motorkap. Met lakschade gelukkig, kan ie tenminste niet gewoon uitgedeukt worden zonder daarna ook gespoten te moeten worden. Baksteen tijdens de storm afgelopen week. Verzekering betaald niet, er was afdoende gewaarschuwd voor de opkomende storm, het is mijn schuld dat de baksteen daar lag.
Apk verloopt 9 oktober.
k rijd geen meter, toch betaal ik belasting. Was daar neit een woord voor?
Auto’s, heerlijk.
Gr Glenn
The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Hoezo linkse tap het is allemaal rechtse draad De leiding kun je niet verbinden met een sokje
is hoge druk, dit kan dus NIET!!!!!!!!!.
Veercilinder er onderuit gaatje boren zorg dat je de draad niet raakt.
Laat je even adviesseren wat voor boordiameter er bij die schroefdraad hoord.
neem desnoods de nieuwe wartel mee.
Boor niet te diep vaak blijft er een stukje leiding zitten met rubber dit haal je er het makkelijkste uit ,door er een schroef in te draaien en er dan uit te trekken.
alles goed schoonmaken en terug plaatsen.
De anderekant in het ka stuk toch maar proberen los te krijgen bv met een ringsleutel of met een opening in de ringsleutel,speciaal voor remleidingen .
goed inspuiten met wp 40 of ander spul [hier zijn de meningen over verdeeld} wachten inspuiten enz enz
en toch maar proberen los te draaien.
Succes!!!!
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb je niet al die tijd de verkeerde kant op gedraait
Je moet tegen de klok indraaien om ze los te krijgen.
Groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Hey Glenn,
Koop idd gewoon echte kruipolie ipv WD40. Werkt beter en het is er voor gemaakt. Keer op keer blijven inspuiten en dan zal die vanzelf los moeten komen. Neem een goede 6-kants ringsleutel en geen 12-kants en probeer hem geleidelijk los te krijgen. Als je hulp nodig hebt bel je me maar.
Hoe ernstig zijn de roestplekken? Echt helemaal door of is het eenvoudig te fixen?
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Die wartel kan je toch niet meer gebruiken, dus ik zou er gewoon een griptang opzetten.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
De kans is alleen heel groot dat je met een griptang de kop eraf draaid zou dit alleen als laatste redmiddel gebruiken en als dit gebeurd kun je hem altijd nog uitboren {onder de auto
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.









Totaal aantal Berichten: 831
Geregistreerd: 23-01-2009
- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Ja dat kan ook, maar het gaat erom dat het verdeelstuk enigszins heel blijft. Anders moet hij de hele handel gaan vervangen en dat kost geld en zin. Dat verdeelstuk gaat natuurlijk meedraaien.
Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Dat verdeelstuk zou je met een lijmklem vast kunnen zetten.




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Vanaf het verdeelstuk gaat er toch maar 1 leiding naar voren naar het remcomando.
Die gaan altijd wel makkelijk los {ene vette troep daar }
Dan wordt alles wat makkelijker.
Het remcomando zit alleen op een wat ongelukkige plaats maar met sokjes gaat het ook niet.
En die leiding kost je de kop niet.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.