3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
   
Veerbollen vervangen
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 september 2010 03:04 PM
  [ # 31 ]

@F.SvM: linkse tap is juist om rechtse draad los te krijgen.

Ik zou met een goede leidingsleutel, echte kruipolie, en geduld aan de gang gaan voordat je zaken gaat uitboren.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 september 2010 04:41 PM
  [ # 32 ]

Hey dat snap ik niet. pak je dan een kleinere tap of hoe zit dat.
Dit heb ik nog nooit gehoord mag je wel even uitleggen.
BEN ZEER BENIEUWT. Confused:

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
BunnY
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2035
Geregistreerd: 19-06-2008

Gepost: 07 september 2010 08:27 PM
  [ # 33 ]

Om hem even wat moed in te spreken! bij mijn BX draaiden de wartels ook zot als ik een Engelse sleutel gebruikte. Facom leidingssleuteltje en voila… ding ging vanzelf los !

Profiel  
 
fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2259
Geregistreerd: 28-04-2006

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 07 september 2010 09:44 PM
  [ # 34 ]
F.SvM schreef:

Hey dat snap ik niet. pak je dan een kleinere tap of hoe zit dat.
Dit heb ik nog nooit gehoord mag je wel even uitleggen.
BEN ZEER BENIEUWT. Confused:

Aangezien je zo benieuwD bent: als bv een tapeind/bout afgebroken is, kun je er een klein gaatje inboren. Dan draai je er een linkse tap in, linksom dus, tot die vast zit, en dan draai je nog verder, hopelijk op die manier het tapeind losdraaiend. Dit zou je met wat goede wil misschien ook met een wartel kunnen doen, maar lijkt me wel moeilijk.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 07 september 2010 09:59 PM
  [ # 35 ]

Oké helemaal duidelijk .en bedankt voor de goede tip
Groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Glenn-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 18-04-2010

Gepost: 27 september 2010 07:36 PM
  [ # 36 ]

@F.SvM: Dat bedoelde ik dus met een linkse tap, al meot ik zeggen dat ik neit zie hoe je het met een rechtse tap voor elkaar zou kunnen krijgen. En, DROL, Dicht Recht, Open Links;)

Maar goed, eindelijk, eindelijk, eindelijk na lang de franse automobiel industrie vervloekt te hebben is de boel log gekomen. Mijn volgende auto werd een Royce had ik besloten, daar wordt teminste wel over materiaal keuze nagedacht. Maar toen ging alles los en was het weer goed.
Citroen en ik zijn weer bij elkaar(neemt niet weg dat de Royce niet meer op de agenda staat though;)
Morgen bij Tres Beau neues leidingen ophalen, het hele spul eronder, ontluften en rijden maar.

Gr, Glenn

The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 27 september 2010 07:54 PM
  [ # 37 ]

Waar komt dat taaltje toch vandaan.
iets van duits erin ofzo
het leest in iedergeval wel grappig (Niet dat mijn nederlands perfect is hoor) tongue wink
succes groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 27 september 2010 10:37 PM
  [ # 38 ]

Hoi Glenn, ik lees het nu pas. Zo leer je wel sleutelen Mr. Green.

Succes met het herstel!

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Glenn-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 18-04-2010

Gepost: 28 september 2010 11:05 AM
  [ # 39 ]

Okay, dat ontluchten, hoe gaat dat precies? Ik heb een ventiel gevonden bij de rechter achter rem, en ik heb begrepen dat dat de langste leiding is.

Tips?

The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 september 2010 12:26 PM
  [ # 40 ]

De vering en diravi stuurbekrachtiging ontlucht zichzelf zodra de motor met HD-pomp loopt, je kunt daarna nog een beetje helpen door het ontlastboutje op de HD-regelaar achter elkaar open en dicht te draaien. De remmen ontlucht je met de remnippels. Als je de remmen ontlucht, moet de motor lopen de rem ingetrapt houden door iemand of m.b.v. een balkje of een staaf tussen rempedaal en het stuur en dan de remnippels per wiel opendraaien. Let wel op het LHM niveau in het reservoir, anders kun je ook de HD-pomp vervangen…..

Als de rode ringen bij jouw zwart zijn geworden kun je dat aanhouden, het oranje parapluutje moet tussen de ringen staan in de hoogste rijstand.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 28 september 2010 12:26 PM
  [ # 41 ]

Als je de remmen wilt ontluchten ,op de éne helft van de remklauw is de leiding aangesloten (binnenkant) en op de andere helft zit een ontluchtingsnippel .
Je laat de motor lopen /draaien dan draai je de ontluchtingsnippel iets los en dan laat je iemand anders het rempendaal indrukken (pompend remmen) net zolang tot er LHM uit komt zonder lucht bellen
en dan de anderekant.
En de veercilinders worden vanzelf ontlucht als ik het goed heb.
Wel in de gaten houden of er nog genoeg LHM in je voorraadvaatje zit.
Groet Frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
bx-cannes
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005

- GS/GSA 1220 Club
Gepost: 28 september 2010 12:35 PM
  [ # 42 ]

Je hoeft niet te pompen. Je kan een staaf tussen de voorstoel en rempedaal zetten.

Profiel  
 
Glenn-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 18-04-2010

Gepost: 28 september 2010 12:49 PM
  [ # 43 ]

Okay, dat moet te doen zijn.
Mischien een stomme vraag, ik heb neit aan de remmen gezeten, meoten de remmen dan toch ontlucht worden?

The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.

Profiel  
 
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1649
Geregistreerd: 29-04-2007

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 september 2010 01:01 PM
  [ # 44 ]

Als je toch LHM wilt verversen, is dit de manier om het te doen Wink.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  
 
Glenn-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92
Geregistreerd: 18-04-2010

Gepost: 28 september 2010 04:06 PM
  [ # 45 ]

Daar wacht ik even mee, tot na de APK.
Alsnog noodzakelijk?

The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.

Profiel  
 
 
3 van de 7
 < Vorige 1 2 3 4 5 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook