4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

Veerbollen vervangen
Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 28 september 2010 04:20 PM
  [ # 46 ]

Om ervan zeker te zijn dat er geen lucht in je remleidingen zit, zou je dat wel kunnen doen. Anders doen ze met APK remmentest weer moeilijk met remdrukverschillen.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

Glenn-
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 92

Gepost: 30 september 2010 12:42 AM
  [ # 47 ]

Ze zweeft weer!!!

The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.

Profiel  

Glenn-
< 100 berichten
Rank

Gepost: 30 september 2010 01:24 AM
  [ # 48 ]

Even losstaand, kan iemand mij iets vertellen mbt de verschillende torsionbars en bollen(veer en accumulator) en de modellen(Cx) waarom ze geleverd werden?

Voor zover ik weet zijn er 4 soorten bollen:

comfort bollen,
standaard bollen,
turbo bollen,
deelbare bollen op vroege breaks.
Maar hoe zit het met de accumulators? en de drukken(atm.) in de diverse bollen?

En ik weet dat de (Prestige)Turbo’s dikkere torsionbars kregen, maar hoe zit het met bijvoorbeeld de TRD Turbo 2 Breaks? Kan me voorstellen dat die ook wat extra spek kregen.

The optimist proclaims that we live in the best of all possible worlds; the pessimist fears this is true.

Profiel  

fluidphreak
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2259

- CX 2400 GTi
- ID/DS DS 21 Pallas hydraulique
Gepost: 30 september 2010 09:41 AM
  [ # 49 ]

Ik kan je geen volledige lijst geven, maar volgens mij hebben GTi’s ook wat stuggere vering (torsiebar en andere bollen) dan normale uitvoeringen. Comfortbollen zijn een latere “uitvinding” en geen originele optie. Ook niet nodig op een CX.

Profiel  

Glenn-
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 oktober 2010 03:56 PM
  [ # 50 ]

Okay, sitrep,

vrijdag wordt mijn dame gelast door een professional, kriksteun en een gat in het subframe.
Maar nu, de apk verloopt binnenkort en ik heb een brief gekregen dat ik haar snel moet laten keuren. Ik heb nog nooit een auto moeten laten keuren dus ik heb geen vast contact oid. Ik wil graag naar een vent toe die Cx’en beetje kent, en haar niet meteen afkeurt op de kleur. Ik zou het zonde vinden om haar naar de sloop te meoten rijden vanwege een paar beetje roestig uitziende leidingen.
Ze is de vorige keer door de keuring gekomen(bij de vorige eigenaar!) met een gat in het subframe, een rotte kriksteun en kapotte ABS, dus erg veel waarde hecht ik neit aan een apk, maar het moet.

Dus suggesties?

Profiel  

Robin Visser
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5231

Gepost: 05 oktober 2010 04:03 PM
  [ # 51 ]

Zo te lezen, had je auto nooit mogen worden goedgekeurd. Als je op zeker een APK wil hebben en er niet aan hecht in een veilige auto te rijden, zou ik juist niet naat iemand met CX-kennis gaan en dan het liefst ergens ver van de bewoonde wereld af gelegen met een netwerk van keurmeesters, dat elkaar ervan op de hoogte houdt waar de laatste steekproef is gevallen.

Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.

Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl

Profiel  

XM 2.9 V6 Exclusive
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 831

- ID/DS D Super 5
- CX 25 TRD Turbo II
- CX 25 TRD Turbo I
Gepost: 05 oktober 2010 04:13 PM
  [ # 52 ]

Hey Glenn,

Ga even naar Konstapel in Lunteren. Heb ik tot nu toe al mijn auto’s laten keuren. Moet je even naar Harry vragen. Prima kerel en hij is heel redelijk.

Mijn exen: XM 3.0 V6 Exclusive Aut. Gris Quartz 1994, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Vert Vega 1998, XM 2.9 V6 Exclusive Man. Blue Mauritius 2000, XM 2.9 V6 Exclusive Aut. Gris Fulminator 2000. CX 2.5 TGD Turbo Evasion Citromobile Noir / Blue / Vert 1991, CX TRD Turbo Gris Squale 1984, CX 2.5 GTI Turbo II 50 tinten Bleu Memphis 1989, CX 2.5 D Familiale Gris Perle 1983, DSuper 5-bak Bleu Delta/Blanc Meije 1971

Profiel  

Glenn-
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 oktober 2010 05:01 PM
  [ # 53 ]

Ik hecht wel waarde aan een veilige auto, maar niet aan een apk.
De prutser die haar goed gekeurd heeft de vorige keer had mij een boel geld kunnen besparen als ie haar had afgekeurd, zodat ik haar niet had hoeven laten lassen in the first place.

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 05 oktober 2010 11:45 PM
  [ # 54 ]

Even het verhaaltje doorgelezen,veiligheid is nummer 1 dus remleidingen moeten gewoon goed wezen.

Trouwens was jij afgelopen zaterdag ook in het CX clubmagazijn aan het helpen?Volgens mij heb ik jouw nog wat beloofd over die boordcomputer handleiding klopt dat

Profiel  

Glenn-
< 100 berichten
Rank

Gepost: 05 oktober 2010 11:50 PM
  [ # 55 ]

Veiligheid is idd nummer 1, maar ik laat me neit door een organisatie die een gat van twee duimen doorsnee en een kriksteun van roest niet reden genoeg tot afkeuren vindt, vertellen dat ze nu niet beter in orde is als toen.

Maar, ja dat was ik met die knopjes fetish, en het rare brein;D
Al moet ik zeggen dat jouw idee ook zijn charme had;P

Als je wat door kunt sturen, of mee nemen naar het magazijn de volgende keer zou dat weer mooi voer voor mijn brein zijn.

Gr, Glenn

Profiel  

daan
> 1000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1064

Gepost: 06 oktober 2010 08:13 AM
  [ # 56 ]

Gaan we regelen…...

Profiel  

Glenn-
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 oktober 2010 12:51 AM
  [ # 57 ]

Weer even een van mijn “vragen tussen deur”, wie weet er welke automaat er in de Cx’en ligt?
Bij mijn weten is het een ZF bak, mijn meest educated guess is de 3HP20 van voorgenoemde fabrikant.
En wie weet er hoeveel ze nou eigenlijk zuipen? Ik weet dat het met een 3 verzetten automaat geen prius is, maar hoe groot is de schade?

Profiel  

Glenn-
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 oktober 2010 11:40 AM
  [ # 58 ]

Nog een leuk vlak voor de APK,

ik ben dinsdag over een hobbel gereden, waarbij de bodem op de grond schampte, en nu doet mijn rechter voor clignoteur het niet meer. Dit houd in dat rechts opzij en rechts achter nu twee keer zo snel knipperen om de een of andere reden.
Als ik de paniekverlichting aan zet knippert alles, met uitzondering van rechts voor, op de juiste interval.
Nu heb ik het lampje er uit gehaald, prima in orde, alles lijkt ook gewoon nog vast te zitten.
En als ik het lampje stevig(veel te hard naar mijn mening) in het voetje druk doet ie het wel.
Dan doet alles het weer prima, tot vanmorgen ik na het starten, zonder ook maar een meter te rijden, alles weer even wilde controleren, et viola, kapot.

Heeft iemand enig idee waarom dit volslagen incapable onsysteem zijn eigen wil heeft?

Profiel  

beerpeet
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3025

- BX 19 GT
- BX 16 RS
Gepost: 08 oktober 2010 11:49 AM
  [ # 59 ]

Slecht contact, draadbreuk. Begin ‘s met contactspray op ‘t stekkertje van dat lampje als je ‘t verwisselt.

Profiel  

Glenn-
< 100 berichten
Rank

Gepost: 08 oktober 2010 12:18 PM
  [ # 60 ]

Contactspray al op het contactje gedaan, pootje al bij gebogen zodat hij stevig tegen eht lampje drukt. Natuurlijk is het de rechter, waar je never nooit bij komt, omdat alles vol zit, omdat iemand het nodig vond de motor aan de verkeerde kant van de as te leggen. Ik kan de draden ook niet terug volgen, omdat alles echt helemaal vol zit met luchtfilters en andere zooi. Zit er niet ergens een relay wat kapot kan zijn?

Profiel  

4 van de 7
« Eerste  < Vorige 2 3 4 5 6 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook