ik vond de koppeling van onze turbo ct aan de zware kant, zeker als je die vergelijkt met de koppeling van een moderne citroen (bijvoorbeeld een c3 of c5).
om daar wat aan te doen heeft mijn garagist (civer in den haag)de hefboom waar de koppelingskabel aan vast zit met een centimeter of 4 verlengd;daardoor loopt de kabel naar mijn mening onder een mooiere hoek;de slag die het pedaal maakt wordt iets langer en de bediening gaat een stuk lichter.
het stellen en smeren van de koppelingskabel gaat nu wel wat lastiger omdat je er niet zo makkelijk meer bij kunt.
eens een xm, altijd een xm!!
wie kent nog meer mogelijkheden om de bediening van de koppeling van een ct turbo lichter te maken?
eens een xm, altijd een xm!!
De kabel, koppeling en nylon lagerbusjes van de gaffel vervangen, dit scheelt een hoop.
Soms zit er nog een schuimrubberen huls om de gaffel, om rammelgeluidjes te dempen, verwijderen van deze huls maakt het geheel ook wat lichter.
Dit zijn de echte oorzaken van een zware koppeling, verlengen van de hevel maskeert deze versleten onderdelen.
Verlengen is ene pleisterplakken. Ik sluit me aan bij ZX1.4. Andere mogelijkheid is is dat je drukgroep aan het overlijden is, wat door je verlengde vork niet opgelost gaat worden
Ouwe mopperkont