Hallo allemaal,
Wij zijn onze XM v6 uit’93 weer aan shet opbouwen en hebben een aantal stekkers waarvan wij niet weten waarop deze aangesloten moeten worden.
Hieronder wat foto’s Het betreft stekkers aan de bijrijderskant die o.a uit de kabelboom komen die bij ce computer zit. Wellicht is er iemand in de buurt van nijmegen met een V6 waarbij wij even kunnen kijken hoe e.a. gezeten heeft.
Hieronder een sensor voor de brandstof denk ik…ook aan de bijrijderskant..hierop moet ook een stekker..er zit maar 1 pin in.
Hieronder een stekker waarvan wij dachten dat deze aan de koplamp moest maar daar is al een stekker voor, deze past daarop dus ook niet. het zit aan de bijrijderskant.
Hieronder de drie stekkers die vastziten aan de compeuterboom…iemand een idee?
tevens zoeken wij 4 moeren die op de drijfstang-lagerkapen moeten…ze hebben karteltjes..we missen ook nog de olie sensor die een lange steel heeft en die in de voorkant van van de auto zit
alvast bedankt voor jullie reacties.
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Die ene achter de koplamp hoort nergens aan.
Heb je beide koelwatertemperatuursensoren aangesloten? Misschien is 1 van de drie(de groene) bij de ecu daarvan.
Verder weet ik het zo even niet. Ik zal zodra ik weer bij mijn XM ben even kijken.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Die onderste foto , die stekkers zijn om je ECU`s uit te lezen .
Hydraktief = blauw
Motor ECU = groen (type1 - pin2)
ABS = grijs
Airco = zwart
Zoals Brian al zei, die losse bij de koplampen hangen er bij mij ook los bij .
XM TCT Ambiance`94
Totaal aantal Berichten: 3440
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Die sensor “met die lange steel” is de sensor voor het oliepeil, die soms bij het starten aangeeft hoe je oliepeil is.
Als je hem kwijt bent, ik heb er nog een.
Zit onderaan de carterpan, ik meen de voorzijde.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Het ‘dingetje’ op de eerste foto lijkt mij de electroklep van de benzinedampafzuiging.
Totaal aantal Berichten: 1649
- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
@Maarten, dat klopt dat is de elektroklep tussen het koolfilter en injectiegallerij.
Volgens mij heeft flip nu alle info over de losse stekkers .
Citroën is een beetje vreemd , maar wel lekker !
Bedankt allemaal voor jullie inbreng… Ik weet alleen nog niet welke stekker met welke kleur draad op de aansluiting moet op de 1e foto…iemand nog een idee?
Flip
Citrophile schreef:@Maarten, dat klopt dat is de elektroklep tussen het koolfilter en injectiegallerij.
Volgens mij heeft flip nu alle info over de losse stekkers .
Da kan toch heul nie JP
Die loopt van van het filter naar je gasklep, er zit geen vloeibare peut in
Er hoort een 2polig stekkertje op, je krijgt wel ene foutmelding in je ecu als je die niet aansluit.
Wbt het kijken, ik heb een sloper staan maar niet echt in de buurt (Deventer).
Je had me geloof ik nog gemailed over die moertjes.
Ouwe mopperkont
Totaal aantal Berichten: 3422
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Naast je computerbak loopt een dikke kabelboom die zich splitst in 5 of 6 dunnere kabelboompjes. Eén daarvan moet je hebben, het is er één met een bruine en een groene draad. Het was maar goed dat ik trouwens ben gaan kijken, want ik zag dat bij mij van 1 van die draadjes de mantel is doorgesleten door contact met een andere kabel daar.
Volg je hart, gebruik je hoofd.