Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Is er hier iemand die een grotere turbo op zijn 2,0 tct heeft geplaatst.
Ik heb hier een xm 2.0 tct met een vast gelopen turbo. ben beniwued wat de mogelijkheden zijn.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
Het spruitstuk van de tct heeft een behoorlijk afwijkende aansluitflens naar de turbo. Er zijn voor zover ik weet of ooit ben tegen gekomen geen pasklare turbo’s beschikbaar. Je zal of heel heftig je huidige spruitstuk moeten modden(lastig, want gietijzer) of er een kopen of er zelf een vanaf nul maken.
Met een grotere turbo alleen schiet je niks op, volgas vanaf 2000 toeren laat de computer al turbodruk weglopen via de wastegate en de ECU blijft bijregelen.
Totaal aantal Berichten: 217
Geregistreerd: 10-05-2006
- XM Turbo Musketier
- GS/GSA Pallas
- C4 (2004-heden) Coupe 2.0 HDI FAP VTS
Turbo is hoofdzaak. BSI(ecu) is her te programmeren, intercollers zijn vervangbaar. maar met alleen dat heb je helemaal niks.
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^^
MaartenH schreef:Met een grotere turbo alleen schiet je niks op, volgas vanaf 2000 toeren laat de computer al turbodruk weglopen via de wastegate en de ECU blijft bijregelen.
Heeft de TCT een waste-gate die door de ECU word aangestuurd?
Geen mechanische met een stangetje en een vacuumdoosje ?
De wastegate van een TCT wordt inderdaad mechanisch aangestuurd met een stangetje en vacuumdoosje.
Wim,
Disciplus Simplex
De waarheid zit in t midden; de TCT heeft een wastegate (het mechanische stangetje met busje, veertje, tonnetje) en een electronische boostcontroller. Deze wordt door de ecu geregeld om de druk bij bepaalde toeren af te regelen, maar die kan de druk alleen hoger laten worden dan de veerdruk van de wastegate, nooit lager. Dus als jij een andere turbo danwel wastegate pakt kan je druk ook al verhogen.
De std. turbo kan tot 190~200pk leveren dus ik zou me niet druk maken over je standaard turbo. Deze zijn niet pasklaar zoals Razkin al zegt. Eigen spruitstuk maken of verloopadapter lassen en alle olie en waterleidingen aanpassen + uitlaatpasmaken.
Succes
Ouwe mopperkont