Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Misschien zinvol om even na te vragen of de foto van die specifieke riemschijf is of dat het evt. een algemene foto is…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
heb die van de 16v eigenlijk nog niet bezien maar deze die je gevonden hebt lijkt me eentje voor de gewone 8 kleppers.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
bearwil schreef:Heb even gezocht naar een nieuwe en vond er eentje bij Winparts nadat ik mijn kenteken had ingegeven, maar heb m’n twijfels of het wel de goede is. Past op erg veel andere modellen en ik zie geen vier boutgaten. Dit zijn de gegevens:
Origineel nummer:
CITROËN - 0515.G3
Artikelinformatie:
breedte (mm) : 44
Toepassing : motorzijde
Riemschijf-Ø [mm] : 156
gewicht (kg) : 2,290
Ribbenaantal : 6Hier is een link met de foto:
poelie
Dit is niet de juiste voor een 16v.
Het citroen bestelnr. voor de 16v poelie moet zijn 0515.E9, en is volgens het onderdelen programma nog leverbaar.
Prijs opgave is romd de 200euro incl. btw.
Zoeken met het goede typenummer leverde resultaat op. Heb er een in Duitsland besteld voor net geen 200 euro incl. verzendkosten.
Merkte trouwens wel bij de oude dat die bouten verrekte vast zitten. Ik neem aan dat je de krukas onbeweeglijk kunt houden door de auto in de versnelling te zetten, of is er een andere truc, en dan gewoon met veel WD40 en redelijk wat geweld, of moet het subtieler?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
ik zou zeggen luchttolletje erop, maar mocht je die niet hebben, krukas vastzetten dmv pen in vliegwiel onder de startmotor? in versnelling is niet genoeg
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Poelie zit vast met 4 boutjes M8, die krijg je wel los met een sleuteltje 13.
Inderdaad eventueel in de eerste versnelling.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Als zulke boutjes niet los gaan geef ik altijd wat tikjes op de sleutel met een zware hamer, zo schrikken ze vaak los.
Krijg net bericht uit Duitsland dat zij de poelie niet kunnen leveren. Wordt dus een probleem. Heeft iemand een oplossing?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Ga eens naar Google, en tik in: citroen 0515e9 en de poulie blijkt in Spanje te koop te zijn voor minder dan 50 euro.
Bedankt voor de tip. Had al gegoogeld met 0515.E9 en was deze niet tegengekomen. Puntje weglaten, scheelt me, inclusief verzendkosten, ruim 100 euro vergeleken met de Duitse aanbieding die, nu gelukkig, niet leverbaar was. Officiële Citroenprijs hier in NL 218 euro, maar is niet meer leverbaar. Ben benieuwd wat het wordt. En een tip voor alle 16V bezitters.
Belandde zo trouwens ook op een Duits Citroënforum en moet je kijken wat hij daar moet kosten:
Riemenscheibe 0515E9 €252,04
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
kun je deze van een xantia 16v blok of zelfs een c5 blok niet gebruiken? blokken zijn nogal gelijkaardig van opbouw dus mogelijks passen deze van andere modellen wel zou niet de eerste keer zijn dat ik zoiets voor heb
of eventueel ook eens bij peugeot horen, ook al meermaals voor gehad dat voor een peugeot het wel leverbaar was en een citroen niet.
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Het probleem is dat ze nogal behoorlijk kunnen verschillen in de manier van monteren, de binnendiameter, aantal gleuven en nog zo wat. Grotere of kleinere buitendiameter zou nog wel kunnen, omdat je dan wat met de snaar kunt goochelen, maar hij moet wel op de krukas passen. Heb ook nog even bij Ebben in Malden, die zowel Peus als Citroenen doen, gevraagd, maar die konden er ook niet meer aan komen. Ben nu gewoon benieuwd wat die Spanjaarden ervan bakken voor zo’n spotprijsje en hoe lang het duurt voor het ding hier is.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Maar goed dat dat de 8 valven BX er nog is dan!
Inderdaad, met een 16V moet je er eigenlijk een tweede auto bij hebben. Onderdelen beginnen echt een probleem te worden, merk ik nu. Bovendien heeft de 8 klappert de laatste tijd het meest gereden omdat ik met al dat strooizout de 16V liever liet staan.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Is Peugeot geen optie? Die hebben toch hetzelfde blok gehad? Of vraag ik nu naar de bekende weg?
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa