Inderdaad, verdomd handig dat spanmechanisme, als je eenmaal weet hoe het werkt. Geen gepiep meer en ik merk geen extra motortrillingen door het ontbreken van het tussenrubber in de poelie.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Maar eens een update. De Schicht is keurig blijven lopen, alleen wilde hij na een lange rit wel eens eventjes een dooie startmotor hebben. Na een tijdje wachten deed die het dan weer. Volgens medeforummers kan dat aan het relais of zelfs gewoon een slecht contact liggen, dus maar even op de volgende weigering wachten, zodat ik uit kan vinden waaraan het exact ligt nu ik weet waarnaar ik moet zoeken.
Wel een irritatie erbij: de achterklep wil niet meer in het slot vallen. Of liever gezegd: het slot wil niet meer dicht gaan. Rij dus rond met het signaal van open achterklep. Heb al een beetje met die slotvanger heen en weer gerotzooid, maar zie niet precies waar het fout gaat. Iemand een idee?
Totaal aantal Berichten: 2198
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
De beugel waar het slot in valt kan misschien verschoven zijn, waardoor het slot niet meer goed dicht valt.
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Of de strip met het mechanisme in de achterklep.
Eveneens ben ik tevens ook.
Beugel staat niet keurig recht in een hoek van 90 graden, maar schuin naar achteren, moet dat?
Totaal aantal Berichten: 3680
- C5 2.0 16v HDi Break
Ja, dat hoort zo. Zit het slotmechanisme in de klep wel goed vast?
Eveneens ben ik tevens ook.
Heb maar eens een dot WD40 in het slotmechanisme gespoten en ziedaar: het werkt weer. Wat kan het leven soms toch heerlijk simpel zijn.
Heb vandaag de Schicht voorzien van een nieuwe bobine en verdelerkap + rotor. De stationairloop was al nooit erg fraai en de laatste tijd werd het nog erger. Als hij een tijdje stationair liep, zag je opeens een toerenval en als ik er niet op tijd bij was met het gas, sloeg hij af. Luchtslangen al eens nagekeken, stappenmotor nog maar eens schoongemaakt, zonder resultaat. Tot ik bedacht dat het ook wel eens aan de ontsteking zou kunnen liggen en de verdelerkap losmaakte. De rotor zag er bepaald niet nieuw meer uit en dat is het understatement van de eeuw. Het koper was nog amper te herkennen en het leek wel of er hele stukken af waren. De vorm van de nieuwe was duidelijk anders. Alles gemonteerd en nu staat hij stationair als een braaf poesje te spinnen, zeer regelmatig en ook met minder herrie.
Er is alleen ‘n probleempje bijgekomen: mijn autoradio produceert nu harde tikken die in aantal toenemen met de stand van het gaspedaal. De handel is dus niet goed ontstoord. Heb al gekeken of voor de Ducellier soms twee types rotors bestaan, gewoon en ontstoord, maar dat is niet het geval. Iemand enig idee hoe ik het geknetter toch kan verhelpen?
De herrie tijdens de loop is trouwens ook verdwenen. Had Hegru de distributiekap al eraf laten halen om te kijken of een spanrol inderdaad aanliep, maar zij konden niks vinden. Ik denk toch dat een stukje van de rotor in de kap heeft meegedraaid en voor het lawaai verantwoordelijk was.
Heb voor het geknetter in de radio de bobine- en bougiekabels nog eens goed stevig aangedrukt, maar dat heeft niet geholpen.
Totaal aantal Berichten: 10298
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Weet dat de BX geen DS is, maar toch: Bij de DS had je ontstoorde en niet-ontstoorde rotors.
Misschien heb je gewoon een minder goede (niet-orginele) rotor gekocht?
Citroen!
Voor die Ducellier is maar 1 soort rotor leverbaar. Bosch heeft inderdaad ontstoorde en storende.
Wat kwam eraf voor merk? Ik zou voor Bosch met onstorende rotor gaan.
Er kwam dus een Ducellier af. En ik heb geen idee of een Bosch er ook op zou passen.
misschien ga ik nu iets zeggen wat niet zo leuk is , maar heel vaak heb je dit soort problemen bij goedkope versterkers probeer eens een goed en korte massa te leggen dit kan het probleem ook oplossen
Citroen saxo 1.4 vts asics
citroen xsara picasso caractere
Zouden bougies met weerstand niet helpen?