Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ow ik begreep dat je al een 354 in je auto had zitten, hhhm, volgende keer wat minder wiksie en beter lezen dan maar
Maar dat de 354 voor 16V’s zonder lambda is dat klopt dan wel, die moet je dus zeker niet hebben.
Ben benieuwd hoe die gaat lopen met de ECU van Jeroen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
En als hij helemaal niks meer doet, dan weet ik dat de ECU waarschijnlijk het probleem was bij de rode mk2 .
Ah, dit heet dus ons helpt ons.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
Mechuccio schreef:Ow ik begreep dat je al een 354 in je auto had zitten, hhhm, volgende keer wat minder wiksie en beter lezen dan maar
Maar dat de 354 voor 16V’s zonder lambda is dat klopt dan wel, die moet je dus zeker niet hebben.
Ben benieuwd hoe die gaat lopen met de ECU van Jeroen.
ik geloof dat die configuratie wel werkend is, je kan dan zonder lambda kan rijden. maar ach, ik zou het bij een originele houden
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Ik vraag me onderhand af welke lijstjes je kunt vertrouwen. Is er geen officiële Citroën onderdelenlijst? Waar blijven trouwens de welgemeende felicitaties voor de aanschaf van een echt 16V interieur?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
bearwil schreef:Ik vraag me onderhand af welke lijstjes je kunt vertrouwen. Is er geen officiële Citroën onderdelenlijst? Waar blijven trouwens de welgemeende felicitaties voor de aanschaf van een echt 16V interieur?
die is er wel, maar daar staan alleen de citroen nummers op. ik heb in de wpl boeken alle bosch nummers, alleen die van de ecu niet… overigens zijn sommige ecu’s nieuwere versies van oude zo uit mijn hoofd. dus dan kan je af met meerdere bosch nummers die passen. citroen nummer van de ecu die je nodig hebt is iig 96 027 550 of 96 012 927. na orga 57xx heb je de 1929 12 nodig. het zijn citroen nummers weet niet of je er veel mee kan. verder kennen veel ecu’s volgens mij meerdere bosch nummers afhankelijk van de exacte versie van de firmware die het is.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
gefeliciteerd met je interieur! foto?
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Moet er nog in gezet worden, maar daarna zal ik wel een plaatje schieten.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Beter van het 16V interieur!....
dat verdient de auto!
de ECU zou ik zo niet weten, mischien dat die van een xantia ook past?
om eerlijk te zijn weet ik niet wat daar in zit, maar het zou zo maar kunnen!
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Van een Xantia zou die wel passen ja. De afmetingen van zo’n ECU zijn over het algemeen wel hetzelfde, maar ik vrees dat het niet gaat werken. Je moet echt de goede ECU zien te vinden die bij jou auto hoort. Staat er op de ECU niet welke je nodig hebt? Daar staat vast wel een Bosch nummer op.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
woeps feli met het interieur, eindelijk een propere 16V het is toch iets dat hem echt 16V maakt
trek anders je ecu eens open als je een andere hebt waarmee ie ook rijdt, misschien is het defect wel te verhelpen of meteen zichtbaar wat het probleem is (tuning chip of gefrut hier of daar mee). corsa (even vloeken in de kerk) had ook een rotte ecu, die bleek vochtschade te hebben dat was op zich redelijk goed te verhelpen.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
De ecu is de 158, dat weten we nu dus en met de 162 van een TZI loopt hij ook al beter, hoewel nog niet perfect.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Das mooi, hij staat ook nog steeds leuk bij Hegru
Ramon heeft zijn zwarte 16V daar ook laten keuren en een ploatie geschoten.
Heb je trouwens al een ECU gevonden of ben je nog op zoek?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Ah, wanneer was jij daar? Ik heb hem gisteren weer opgehaald. Ik zag er een zwarte met morettes staan, is dat die van Ramon? Was trouwens voor het eerst niet helemaal tevreden over Hegru. Schicht heeft er een dikke twee weken gestaan en ik had ook gezegd dat ze een naar de riemen moesten kijken omdat hij beneden de 1.000 toeren behoorlijk gilt. Dat doet hij nog steeds! Jeroen neemt dit weekend een 158 mee om de hele hap even te testen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Mocht je er zo niet uitkomen: de luchtweger/puter van een dikke Opel, Alfa en Peugeot past er ook op. Al zal het niet altijd het juiste nummer hebben. zie hier