Geen idee waarom die langlip motorkap erop zit, zo kocht ik hem. Maar ik heb ooit hier wel eens gelezen dat de lange en korte kap bij hetzelfde model willen verschillen. Ligt er maar aan welke in het magazijn in de fabriek vooraan stond. Dus misschien heeft die er origineel wel op gezeten. Maar ik denk ook dat de Schicht ooit een tikkie heeft gehad, dus wellicht is deze van latere datum. Die achterruitwisser wordt ooit vervangen, als ik hem aan de praat krijg, want ergens zit een los contact of iets dergelijks. Zowel de sproeier als de wisser weigeren dienst.
Trouwens op de terugweg van Epe hoorde ik opeens een raar geklapper, alsof je op een lekke band rijdt, maar dat voelde ik niet in het stuur. Toch maar bij Uden van de snelweg af, een parkeerplaats op en gekeken. Banden waren op druk. Vervolgens zegt iemand die daar zat: “Je bent net iets kwijt geraakt, ligt daar.” Kijken, leek een carterpan, maar was dunner en er stond Catco op. Dus de onderkant van de katbehuizing. Liep uitstekend daarna, dus de vraag is, moet ik die er opnieuw tegenaan zien te krijgen of lijdt de kat daar weinig onder?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Mooi er af laten dat schildje
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Maar ik heb ooit hier wel eens gelezen dat de lange en korte kap bij hetzelfde model willen verschillen. Ligt er maar aan welke in het magazijn in de fabriek vooraan stond
Nou volgens mij was dat vooral bij plastic/staal… een 16v zou eigenlijk altijd een korte kap gehad moeten hebben
Hee Ber
Ik heb het je persoonlijk verteld, waarom er nou een lange kap op zat.
Ooit in een ver verleden is het voorwiel eraf gelopen en daardoor klapte de auto tegen een lantaarnpaal. Volgende keer schrijf ik het wel voor je op ofzo.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Ah, bedankt Willem. Dat verklaart alles. Ik vind zelf eigenlijk een korte of lange kap niet zo belangrijk en zal dus wel vergeten zijn dat je me het verteld hebt. Het belangrijkste is dat hij steeds beter begint te lopen. De rit naar Epe was puur genieten, hoewel ik in Epe nog even een koelslangetje moest inkorten dat op de rand van de slangklem was gaan lekken.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Even een update. Ik heb de massa-aansluiting schoon gemaakt, zoals Leon me op de meeting in Epe had aangeraden, maar nog iets veel belangrijkers gedaan. Ik besloot om toch de staat van mijn bougies eens te checken nu ik er nieuwe bougiekabels op heb zitten en haalde er toen een erg bruine uit en, wat nog erger was, ook nog eens het verkeerde type. Nieuwe goede gekocht en die erin gezet. Wereld van verschil! Hij loopt nu opeens vrij beschaafd en redelijk stabiel stationair. Wel piept hij nog steeds, dus ik moet toch nog ‘ns naar de HD-pomp laten kijken. Binnenkort arriveert de complete koelslangenset van rood siliconen uit Engeland, dus dan ben ik ook van dat gezeur af.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Dat moet me er een partij chic uit zien!
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Hebben ze dat voor meerdere typen XU’s, Ber? Dat is wel interessant. Ziet er netjes uit!
Deze set is speciaal voor het Engelse 16V forum in een kleine serie gemaakt. Maar in Boxtel zit een bedrijf dat al een set klaar heeft voor de 1.6 TRI. Heb contact met ze gehad en ze willen wel meer modelseries maken, maar dan hebben ze een complete originele slangenset nodig voor de juiste maten. Ik ga ze in elk geval het spul geven dat van mijn 16V afkomt, zodat daar complete sets voor beschikbaar komen.
Hier is de link naar ze:
Chargertech
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Mooi man, die set van Edward Baker (althans, ik neem aan dat het die set is) is een puike upgrade voor je 16V.
Het is dat vrouwlief zwangerend werd en de BX dus dit jaar de stalling in zou gaan anders had ik hem ook gekocht.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Is inderdaad die set. En wellicht dus over een tijdje gewoon ook in Nederland te koop.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006
- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Ziet er leuk uit! Ben benieuwd naar een foto met de set gemonteerd
Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Dat wordt nog een lekker klusje om die slangenset te monteren!
Ik vrees het ook. Alle hulp is welkom.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 6133
Geregistreerd: 23-03-2007
- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Als je zover bent: laat maar weten. Als ik kan help ik graag!