Bedankt voor het aanbod. Zal het zeker in m’n achterhoofd houden.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Kerel verkoop nou die gti met de andere velgen!!
Die zwarte horen onder mijn sorry jou 16v.
Wat nu onder de 16v hangt in niet erg mooi!
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
We blijven het oneens.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Ik ben het voor het eerst met BX19TZI eens, die velgen onder je 16v kunnen echt niet
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kwestie van smaak denk ik? Het is de Bx van Ber.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
BX19TZI schreef:Kerel verkoop nou die gti met de andere velgen!!
Die zwarte horen onder mijn sorry jou 16v.
Wat nu onder de 16v hangt is niet erg mooi!
Ik dacht dat dit een vrij land was? Of iets moois is of niet, is toch echt een kwestie van smaak…
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa
De hele set met koelslangen is binnen. Nu nog ze erop zetten!
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Vandaag is een klein mirakel gebeurd. Ik was weer eens onder de motorkap aan het kijken en besloot dat ik die stekker in dat ding tegen het schutbord (ontstekingsmodule?) maar eens los moest halen omdat ik die nog niet had schoongemaakt. Was inderdaad vrij vuil van binnen, dus contactspray erop en wat vette aanslag eruit gepulkt. Gestart en liep eventjes goed stationair, maar begon toen weer te schommelen. Tussen luchtmassameter en accu zit een stekker waar aan de bovenkant 2 dikke draden uitkomen en aan de onderkant zit een grote en, zo te voelen, twee kleine stekkertjes, weet niet waar dit voor is, maar had al eerder gemerkt dat als ik daaraan zat, de motor anders begon te lopen. ik heb alles daar dus eens heel erg goed vastgedrukt en daarna liep hij goed. Als test ook nog de TZI ecu er weer uitgehaald en de oude teruggezet en de Schicht bleef geciviliseerd lopen. Eerst moest ik direct na een koude start de motor warm laten lopen voor ik hem zonder weer af te slaan stationair kon laten draaien en had ik de gaskabel een klein beetje omhoog getrokken om hem op toeren te houden. Nu heb ik de kabel weer helemaal vrij gelaten en draait hij eventjes na de koude start zo’n 1.200 toeren om die warm tot onder de 1.000 te laten zakken. Ben benieuwd hoe lang dit goed gaat!
Zag trouwens ook waarom m’n achterruitsproeier niet werkt. Zit geen sproeikopje op, maar alleen een afdekrubbertje. Zijn die dingen nog te krijgen of zijn er universele die passen?
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Even een update van het voorgaande bericht. Stationairloop is nog steeds goed, dus heb ik toch zelf gevonden wat Hegru en Van Gompel niet lukte en ben ik best trots op mezelf. Universeel ruitensproeiertje op achterklep gezet en ruitenwissermotor vervangen. Heb nu weer schone achterruit. Vandaag naar technische meeting in Oss geweest, samen met Hilko, of beter gezegd Hilko met wat hulp van mij, een deel van de koelslangen vervangen, want dat vreet toch veel meer tijd dan ik had gedacht. Rest doe ik later nog een keer, weet nu in elk geval hoe het moet.
BX-kenners en speciaal 16V ervaringsdeskundigen in de buurt is helemaal handig. Zo kwam ik er achter dat de herrie die je soms hoort, afkomstig is van een niet goed gemonteerde distributieriem. Ding zit er nog geen 30k in, maar ga hem voor alle zekerheid toch maar laten vervangen. HD-pomp moet eigenlijk ook nog eens, maar het ergste gegil is voorbij. Inmiddels is de oliedrukmeter behoorlijk gaan zwabberen, maar voor de montage van een van de slangen zal de dynamo eraf moeten, kan ik ook meteen bij de sensor om die te vervangen.
Hier een plaatje van hoe het er nu onder de motorkap uitziet: mooi rood is niet lelijk.
Nog wat plaatjes van Oss, vond deze wel leuk aangezien de Schicht ook op Uniroyals staat:
En zo ziet hij er nu uit:
Meer foto’s van Oss in deze link:
Oss
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
t’is inderdaad persoonlijk maar ik vindt de originele velgen toch ook wel mooier !
bx 1.9gti 16v , bx tzi 4x4
Zo kwam ik er achter dat de herrie die je soms hoort, afkomstig is van een niet goed gemonteerde distributieriem. Ding zit er nog geen 30k in.
Ik doe dit echt af als gelul. Bedoel er niks vervelends mee, maar dit slaat nog kant nog wal.
Kenners… zucht.. zal mij wel weer benieuwen kerel.
BX 19TZI Break (blauw): GTI blok (standaard) weer fantastisch rijdend gemaakt.
BX GTi 8 klepper (rood): blok gekieteld, 50 tinten rood en een wagen die weer gered is.
BX Ourane (grijs): gekocht in Frankrijk. Opties zoals airco en abs. Inmiddels 152.000km gelopen. Heerlijke en complete wagen.
BX GTi 16v Mk1(zwart): Opties zoals cruise control, lederen bekleding en schuif-kanteldak. (De mooiste BX van de wereld) Compleet gerestaureerd.
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
het kan en kan ook niet zo zijn. meteen vervangen van de distributie zou ook onzinnig zijn. zien en meten = weten. ook de zogenaamde “kenner” kan er naast zitten. overigens zegt die kilometerstand me ook niks hoe oud is de riem? wat is er toen mee vervangen aan spanrollen, waterpomp e.d.? waar komt het geluid vandaan? a fijn genoeg opties al snap ik natuurlijk je reactie wel, maar ik zou het eerst willen zien en tot die tijd geen meter met de auto rijden uit voorzorg.
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Geen idee hoe lang de riem erin zit, heb de wagen pas kort. Maar volgens mij nog lang geen vier jaar of zo, dus qua tijd zou hij het wel moeten overleven. Paar 16V jongens hoorden een geratel toen hij liep en wisten te melden dat ze het geluid wel herkenden, hadden ze zelf ook gehad. De riem klappert tegen de behuizing aan. Volgens hen is een van de spanrollen niet goed afgesteld. Ga het voor alle zekerheid toch maar laten checken. Liever een waarschuwing die loos alarm blijkt dan afgestraft optimisme.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 442
Geregistreerd: 17-04-2009
- XM V6.24V
- BX 16Valve
dat zou ik inderdaad maar even (laten) controleren. de situatie bekijken en tot die tijd liever laten staan dan dat het straks mis gaat….
Renault 5 Alpine Turbo | Renault 21 Turbo ph1 | | Renault 21 Turbo ph2 | Renault 25 Baccara V6 Turbo | en div Alpines en RS
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jep, dat ken ik ook wel, een beetje een brommend geluid bij een bepaald toerengebied. Ik heb het ook eens gehad, toen was de achterste spanrol niet strak genoeg gezet en kon de riem inderdaad klapperen tegen de kap. Dat was de eerste en laatste keer dat ik dronken in het donker mijn distributieriem verving (maar je moet alles eens geprobeerd hebben )
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX