Ik ben in het bezit van een Citroen C4 picasso van jan 2008. De eerste 2 jaren totaal geen problemen gehad, nadat echter in jan 2010 een kleine onderhoudsbeurt werd verricht, heb ik vaak een fuitend geluid wat slechts 2 a 3 seconden aanhoudt en slechts 1 a 2 keer tijdens een rit voorkomt en dan meestal alleen ‘s morgens en wat volgens mij ergens aan de achterkant van de auto vandaan komt. Ik ben twee keer naar de garage gegaan, maar telkens als een monteur ermee rijdt is er niets te horen. Omdat er bij het stationair draaien van de motor een tikkend en piepend geluid te horen was heeft men ten lange leste de waterpomp en de distributieriem vervangen maar toen ik vervolgens van de garage naar huis reed, was dat fluitend geluid er nog steeds. Het vreemde van het hele geval is nu, dat hij het in de periode mei tm half augustus niet meer gedaan heeft, in deze periode viel mijn vakantie en heb ik in Frankrijk ongeveer 3000 km gereden zonder iets te horen, en nu het weer wat kouder weer wordt begint het weer, je kunt er geen peil op trekken wanneer het gebeurt maar wel meestal ‘s morgens. Ik heb niet veel verstand van auto’s, maar zou het niet iets te maken kunnen hebben met het vervangen van de airco filter bij de laatste beurt???