Hallo allemaal
Ik wil graag 17” velgen onder mijn Xm hangen.
Maar lever ik veel veercomfort in,met bandenmaat 215-45-17 ?
Heeft er iemand ervaring mee?
Van de comfort bollen zie ik naar wat ik er eerder over heb gelezen maar af.
Zeker met de achterliggende gedachte, dat ik nogwel eens een kar trek.
Bij Ton van Soest in Boschenhoofd heb ik al navraag gedaan voor nieuwe originele bollen.
Nieuwe bollen kosten 50 euro per stuk,en het wee op druk zetten van mijn eigen bollen,mits ze nog goed zijn natuurlijk, kost 25 euro per bol.
Dat zijn nog eens schappelijke prijsjes toch?
Ik denk dat ik dat volgende maand maar eens ga laten doen.
Groetjes allemaal
Ik rij ook met 17 inch onder m’n XM, met 225-45 banden
Kleine dingen, zoals richels, groeven e.d. in het wegdek worden wel wat harder doorgegeven t.o.v. de 15 inch banden.
Verder geen nadelen, alleen maar voordelen.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
dixie-delight schreef:
Nieuwe bollen kosten 50 euro per stuk,en het wee op druk zetten van mijn eigen bollen,mits ze nog goed zijn natuurlijk, kost 25 euro per bol.
Dat zijn nog eens schappelijke prijsjes toch?
By Chyparse kost het vullen ongeveer de helft, inclusief (de)montage van de veerbollen. Voor de HA-bollen betaal je wel wat (de)montagekosten.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
Verder geen nadelen, alleen maar voordelen.
Behalve dat ‘t er niet uitziet natuurlijk
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Helemaal mee eens. Geen pan, zo’n setje sjonnie velgen. Daarbij veroorzaken die platte banden ook nog eens voor meer slijtage aan fuseekogels…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Harm schreef:Verder geen nadelen, alleen maar voordelen.
Behalve dat ‘t er niet uitziet natuurlijk
Dat weet je niet? Het kan natuurlijk wel bij de auto passen!
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ach ja, dat wordt natuurlijk een eindeloze discussie als je daarop ingaat…
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90
Dat kan absoluut en over smaak valt niet te twisten… Voor een Xm echter mooie velgen vinden is best nog een klus. Het is het vaak gewoon net niet…
Smaken verschillen natuurlijk.
Ik persoonlijk vindt grote velgen mooi.
Maar ik hou ook van comfort.
Mijn Xm is antraciet grys,en daar lijkt mij zwarte velgen met een gepolijste
glimmende buitenrand, heel mooi onder.
Dan nog een zwart leder interieur erin, en ik ben helemaal gelukkig.
Grt,
Michel
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Laten we dan maar er op houden dat iedereen een eigen smaak heeft qua LM..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
BasisBIX schreef:
Verder geen nadelen, alleen maar voordelen.
En wat zijn die voordelen dan precies? Pakweg aquaplaning en zo? En wat kost zo’n setje sjonniebandjes?
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
auqua planning heeft te maken met de profiel diepte, het profiel type en de breedte van de band.( De snelheid waarmee je rijd even buiten beschouwing gelaten) Grotere wielen hoeven overigens niet perse ook bredere banden te zijn.
en wat de kosten betreft, Wat jij absurd duur vind is voor een ander kleingeld. Sommige grotere banden zijn daarbij soms goedkoper om de eenvoudige reden dat ze gangbaarder zijn.
Kijk maar naar de befaamde TRX banden. Een hoop geld in verhouding tot andere maten.
Die Trx banden had ik onder mijn Cx.
Donders,die krengen waren toen niet goedkoop.
Een leuk setje 17” velgen met banden heb je al voor
rond de 700 euro.
Het is afhankelijk van het merk en type banden dat je wilt.
Een helemaal standaard Xm is mooi,maar als iedere Xm die je tegen komt
standaard is, wordt het ook saai.
Lang leve de tuners en customizers,zodat je allerlei variaties kan bewonderen.
Michel
Ook met 18 inch is er nog goed comfort imho.
Net wat Basisbix zegt, je voelt de korte oneffenheden beter doorkomen noem naden van bruggen ed.
Je zult alleen goed op moeten leten op de verschillende maten die wielen hebben.
- de steek natuurlijk 5 x 108
- de J waarde oftewel breedte van het wiel
- de ET waarde oftewel de plaatsing van de aansluitpunten tov het hart van het wiel
Ook even de tyre-calculator erop los laten om zeker te weten dat de jouw genoemde maat overeenkomt in afrolomtrek .
Verder kan ik het met een ieder eens zijn hier.
Een compleet originele XM of Xm is erg mooi
een originele XM of Xm kan ook heel mooi zijn.
Voor een eigenwijs merk als Citroën en zijn eigenwijze bestuurders is er in mijn ogen vaak erg weinig goed te doen door eigenwijze (re) bestuurders. En het customizen naar eiegen smaak maken van jouw XM / Xm raadt ik je dan ook van harte aan! Ook een uniek gemaakte citroën heeft zijn charmes, en ja ook daarin kun je doorslaan.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
hear hear!
De voiture van Stooftaker vind ik dus mooi.
Maar kom jij niet in de problemen met je achterschermen?
Het ziet er zo met de vering naar beneden nogal krap uit.
Grt,
Michel