Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Krap is toch goed? Hou je je banden schoon. Zo lang het in de laagste stand net niet aanloopt is het goed. En wat fusee kogels betreft, die gaan bij een xm sowieso harder dan bij een ax.
En nee, ik rijd op originele velgen en ben niet van plan daar wat aan te gaan doen.
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 1184
Geregistreerd: 16-02-2007
- XM 3.0 V6 Exclusive Aut LPG
- C5 2.0 16v Exclusive LPG G3
Sorry dubbel
Alles wat ontstaat, komt voort uit het denken, het is geboren uit denken, gevormd uit denken.
Totaal aantal Berichten: 3779
Geregistreerd: 25-05-2004
- XM 3.0 V6 24v
- XM 2.0i 8v
dixie-delight schreef:
Ik wil graag 17” velgen onder mijn Xm hangen.
Maar lever ik veel veercomfort in,met bandenmaat 215-45-17 ?
Heeft er iemand ervaring mee?
Ja. Op de snelweg hinderlijk getrek aan t stuur bij spoorvorming, ook bij verkeerslichten waar t alsfalt niet strak meer is, is het oppassen het stuur vast te houden. (Zal ook wel verschillen per bandenmerk) Kleine oneffenheden, richtels, randen in t wegdek zijn veel duidelijker voelbaar. Maar ook gewoon het soepeler veren/rijden/zweven is zeker merkbaar vergeleken met de standaard banden.
Dank voor je compliment!
In de lage stand komt het wiel net niet tegen de het scherm, dit s echter wel gerold.
Mede hierom adviseer ik je om goed op de eerder genoemde waardes te letten.
standaard hebben XM wielen een ET van 43 ga je hoger, dan vallen de wielen meer naar binnen, ga je lager komen de wielen meer naar buiten.
Eea is natuurlijk in smaenspel met de breedte van je wielen (J waarde) let hier dus goed op!
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Totaal aantal Berichten: 342
Geregistreerd: 23-03-2008
- XM 2.0 16v op LPG G3
Heb ook een tijdje 17” onder mn 2.1td gehad. (auto is ondertussen allang gesloopt) Vond dat het bochtenwerk echt beter werd, maar je levert wel iets in qua comfort, vooral korte richels en korte drempels vond ik minder. Vind dat een Xm grotere velgen absoluut kan hebben, maar dat is een kwestie van smaak uiteraard!
Totaal aantal Berichten: 43311
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
boukewerff schreef:. En wat fusee kogels betreft, die gaan bij een xm sowieso harder dan bij een ax..
tegen dit soort wijsheden kan een techneut niet op…..
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Hallo allemaal,
Na een weekje trucken,zie ik dat er weer heel wat reacties met mooie foto’s bij zijn gekomen.
Voor het zicht kan een Xm 17” zeek zeker hebben vondt ik persoonlijk.
Ze staan geweldig,maar ik ben erg gesteld op comfort.
En als ik het zo lees overweeg ik nu de gouden middenweg,16”.
Dat verschil in comfort zal ik bijna niet merken denk ik.
eens kijken of ik in die maat mooie gevonden kan krijgen.
Heb je net iets meer velg als standaard.
Maar oei oei,wat vind ik de Xm’s op de ingezonden foto’s mooi met die grote velgen.
Michel
Anders gewoon eens proefrijden met een Bigwheel XM?
weet niet waar je woont? of een keer naar een P-meeting van CitroSport komen. Mag je wel in mijn Xm proefrijden. PB me maar.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Ik woon in Halsteren,dat ligt bij Bergen op zoom.
Grt,
Michel
kom eens naar een P-meeting van CS.
komende zaterdag de 18-de is er ‘s-avonds 1 in N’gein.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8
Dat zou ik heel graag doen,maar volgende week kan ik niet.
En de 2 weken daarnaa ook niet,want dan heb ik mijn verplichtingen
op de SS.Furie.
Maar ik denk dat ik de veilige middenweg maar kies.
Ik heb een mooi set 16” velgen gevonden.
Zwarte honingraat velgen,met gepolyste rand.
Met 205-55-16 banden,merk Dunlop type sp9000.
Kosten 900 euro.
Kijk maar eens bij online-velgen.
En dan zijn het de lenso bsx black velgen.
Deze banden werden door de man die ik aan de telefoon had aangeraden.
Ik vindt het pracht velgen.
Totaal aantal Berichten: 5487
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dit vraagt om foto’s !
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Ik ben, om me ook dan maar te melden, best tevreden over mijn 18 inchers. Hoewel ik idd het vermoeden heb dat deze stugge combi van invloed is op de kwaliteit van je ophangrubbbers en dergelijke.
Qua wegligging is het wel subliem en van sporing heb ik althans geen last. Het mooie van onze dames is dat de stugheid van de band/velg door het veersysteem wordt opgeheven. Alleen korte richels en kuilen zijn niet fijn.
Succes met je velgen project!
Citroën: l’Art pour l’Art
Filmpje : 37 ans Citroën CX !!!
Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
Het HP-veersysteem heft natuurlijk niet de effecten van 18” velgen op. Jouw veerbollen hebben echt niet in de gaten dat er andere velgen onder zitten, waardoor ze opeens zachter gaan veren of zoiets. Je levert comfort in door grotere velgen, en die krijg je niet terug door je bollen.
15” + HP is comfortabeler dan 18” + HP, het is gewoon niet anders.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
tja… dat comfort is niet te evenaren vanzelf echter als je een “gewone” auto neemt met ipv 15 de 18 inch is dat vele malen stugger net zoals die ook stugger is zonder de grote wielen.
ergo, met een HP geveerde auto is het aangenamer toeven op een groter wiel dan een niet HP geveerde auto op normale wielen. daarnaast is smaak verschillend.
en eigenwijs? nee ik rij Citroen.
XM V6 24v Exclusive
Xsara Picasso 1.8