citroen evasion distributieriem
hanzr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-08-2010

Gepost: 28 augustus 2010 04:02 PM

Hoi iedereen

Ik heb een probleem en hoop dat jullie me kunnen helpen?

Omdat ik naar australie moet vertrekken en men (surf)busje het begaf, gingen men kameraden hem fixen Smile
Maar omdat de distributieriem versprongen is kunnen ze deze niet meer zo opleggen, en zit ik nu al 3 weken met men kop tegen de muur te lopen confused.
Nu zijn we op zoek naar een timingset om deze terug op te leggen maar tot heden geen rezultaat.
Dus bij deze vraag ik of een van jullie me deze set wil verhuren zodat we verder kunnen Smile
En ik woon in de buurt van Maastricht dus hoe dichter hierbij hoe beter Smile

Bedankt alvast Hans

Profiel  
 
Daan88
> 1900 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1986
Geregistreerd: 07-05-2006

- C5 Break 2.0 Hdi Exclusive automaat
Gepost: 28 augustus 2010 04:04 PM
  [ # 1 ]

Welke motor?

Citroen C5 Break exclusive 2.0 HDI automaat 2004

Profiel  
 
hanzr
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2
Geregistreerd: 28-08-2010

Gepost: 28 augustus 2010 04:06 PM
  [ # 2 ]

Vergeten, een 1.9 Turbo Diesel Smile

Profiel  
 
ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522
Geregistreerd: 15-04-2004

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 29 augustus 2010 02:31 AM
  [ # 3 ]

Timing set? Zoiets kost best veel geld, het kan veel makkelijker.

Timinggat voor de krukas zit in het vliegwiel, net achter de startmotor, om precies te zijn, achter het startrelais. Soms kun je erbij door het startrelais te demonteren, en anders de startmotor, een pen van 6mm diameter pas hier in. Neem een M6 inbusbout met borst, van c.a. 6cm, en zaag het schroefdraad eraf en vijl er een schuin kantje aan.

Timinggat voor de nokkenas zit in de cylinderkop, in het riemwiel zit een gat dat hiermee samen moet vallen, je kun er dan een M10 boutje indraaien, in het gat zit dus schroefdraad.
Hetzelde geld voor de brandstofpomp, daar zitten zelfs 2 gaten.

Stuur me anders een mailtje, dan mail ik de de betreffende paginas uit mijn Xantia handboek, dat is dezelfde motor.

Profiel  
 
 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook