de ruitenwisser achter werkt niet. Het demonteren geeft een probleem. De motor zit met 3 (ogenschijnklijke)aluminum schroeven vast in rubbere ophanging. Het los draaien van de torcx schroef voelt aan als een popnagel. Mijn vraag: zijn het schroeven of zit er een listigheid-je achter? Of moet ik ze met kruip-olie behandelen. Wie weet de oplossing.
Groet, Arnold
Ik heb het topic even verplaatst naar het Berlingo gedeelte.
Succes
voorzichtig uitboren en zelf bouten/moeren gebruiken
Bedankt voor alle hulp, ik heb de motor gedemonteerd en geheel schoongemaakt, inmiddels werk de ruitenwisser (gelukkig) weer. Een bevriende geragehouder heeft 3 popnagel geplaatst !
Arnold
——- Original
Mijn ruitenwisser achteraan werkt ook niet!
Ga eerst eens op zoek naar een boekje met het zekerings schema, hoop nog dat het gewoon een zekering is!
Anders zal het ook demonteren worden.
Gelukkig dat het verholpen is met schoonmaken.
Hoop dat het bij mij ook zou zou kunnen verholpen worden, als het niet de zekering moest zijn!
Mijn ruitenwisser was ook alleen maar erg vies en roestig van binnen. Komt met name doordat de schoonmaakruitenwisservloeistof een beetje gaat lekken in het mechanisme. Demonteren, schooonmaken en de (sleep)contacten licht opschuren. Dotje vet erbij en alles doet het weer. Ik heb de waterslang daarna niet meer teruggeplaatst om herhaling te voorkomen.
@markjoe; als je de slang niet terug hebt gemonteerd, ligt ie nu dan los in je deur? Ofwel, loopt straks je deur niet vol met ruitensproeiervloeistof?
Nee, de slang ligt niet onderin leeg te lopen Ik heb ‘m dichtgebonden en hangt ergens bij de ruitenwissermotor. De wiswasinstallatie werkte zowieso niet heel best, dus erg missen doe ik het niet.