Hoi,
Is zag gister een Xsara Break HDI van begin 2000 staan.
Mijn Xsara Break Turbodiesel is van augustus 2000.
Ik dacht niet dat ze nog gelijk geleverd werden in 2000 maar dat de HDI echt de TD opvolgde.
Dan zal mijn TD wel ergens lang nieuw in een Citroen showroom hebben gestaan voor ze werd verkocht.
Bob
Totaal aantal Berichten: 11739
Geregistreerd: 06-05-2007
- Xantia TD SX
Je kunt voor de grap eens naar het ORGA-nummer van je Xsara kijken; staat op de sticker op je linker A-stijl (viercijferig, of vijfcijferig beginnend met 0). Als je die omrekent weet je de productiedatum van je Xsara, die zou je dan weer kunnen vergelijken met de datum eerste aflevering…
Derk
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
De HDI werd al vanaf 99 geleverd in o.a. de Xsara en Xantia, daarnaast was de TD ook nog leverbaar.
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Klopt, de 1.9 TD is gewoon tot het einde van de type 1 geleverd geweest.
De 90 pk HDi was gewoon een stukje duurder dan de 90 pk sterkte 1.9 TD
Bij type 2 kon je bij diesels nog kiezen uit: 1.9 D. 90 HDi en 110 HDi.
Dat de 90PK HDI duurder was zou wel de “nieuwigheid” van de commonrail motor zijn geweest.
Het ontbreken van een intercooler en de bijbehorende slangen en een ingewikkelde inspuitpomp, zou een 90PK HDI toch niet (veel) duurder mogen maken.
De volgende keer ga ik voor een 90PK HDI, veel sleutelvriendelijker onder de motorkap dan een 1.9TD