Ik ga absoluut voor de leren koffers !!
Voorzitter stichting DS-TT
http://www.ds-tt.nl
Citroen Expert ( niet zelfbenoemd), chef-werkplaats in Citroen garage in jaren 70, met het benodigde diploma
Chef werkplaats SOS Noodgarage ICCCR 2016
Auto’s: GS birotor, ID 21 f break, DS cabrio 4deurs, Ami6 berline,
Peugeot Expert Alibi camper












































Totaal aantal Berichten: 25672
Geregistreerd: 31-07-2003
- Ami 6
- SM 2.7 i.e.
LEERRRR!!!
Zelfbenoemd Citroën Specialist!
Main Entry: bo·gart
Pronunciation: ‘bO-“gärt
Function: verb
1 : BULLY, INTIMIDATE.
2 : to use or consume without sharing. <don’t bogart that joint, pass it over>
Helemaal mee eens. Die leren passen veel beter bij je break.


























Totaal aantal Berichten: 7592
Geregistreerd: 03-04-2006
- C35 RD
- C3 1.4 Exclusive
Als je een eerste of tweede neus had (je auto bedoel ik) zou ik voor leer gaan. Maar bij een derde neus vind ik het een beetje gewild ‘oud’. Net als een eendje met een rieten koffer op de achterklep. Grappig hoor, maar in de jaren 70 deed niemand dat. Hetzelfde geldt naar mijn mening voor die leren koffers. Prachtig op een jaren 30 of jaren 50 cabriolet. Met die aluminium bakken ziet het er uit als een fotograaf met veel apparatuur in goeden doen. Past veel beter bij het tijdsbeeld.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Als je de aluminium koffers over hebt….. wink wink
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
break23m schreef:Als je een eerste of tweede neus had (je auto bedoel ik) zou ik voor leer gaan. Maar bij een derde neus vind ik het een beetje gewild ‘oud’. Net als een eendje met een rieten koffer op de achterklep. Grappig hoor, maar in de jaren 70 deed niemand dat. Hetzelfde geldt naar mijn mening voor die leren koffers. Prachtig op een jaren 30 of jaren 50 cabriolet. Met die aluminium bakken ziet het er uit als een fotograaf met veel apparatuur in goeden doen. Past veel beter bij het tijdsbeeld.
Mee eens. Dus hier 1 stem voor alu
Volg je hart, gebruik je hoofd.














































Totaal aantal Berichten: 43352
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Als je weet wat het meerverbruik is met 2 van die leren of aluminium windvangers op het dak wil je ze helemaal niet meer….. 10% meer is niets namelijk!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste













Totaal aantal Berichten: 1234
Geregistreerd: 19-08-2007
- ID/DS Dsuper5
- DS 5 Sport chic hdi160
- XM V6.24 Exclusive (serie 2 met ZPJ4 3.0)
- SM 2,7 Carb.
Ik stem voor alu, de argumenten zijn dezelfde als die van break23m.
Peter






















Totaal aantal Berichten: 3422
Geregistreerd: 12-01-2008
- ID/DS DS 21 IE Pallas BVH
waterman schreef:Als je weet wat het meerverbruik is met 2 van die leren of aluminium windvangers op het dak wil je ze helemaal niet meer….. 10% meer is niets namelijk!
Klopt, dingen op een dak doen het verbruik enorm toenemen, maar ik vermoed dat TS die koffers alleen wil gebruiken als hij alle kids mee heeft en dus nauwelijks ruimte voor bagage heeft, en toch bagage mee wil nemen. Op vakantie of zo dus.
Volg je hart, gebruik je hoofd.
















Totaal aantal Berichten: 1533
Geregistreerd: 26-06-2006
- Traction Avant 11BL
- ID/DS 23IE Pallas mech
- (Grand) C4 Picasso 1.8 Ambiance
break23m schreef:Als je een eerste of tweede neus had (je auto bedoel ik) zou ik voor leer gaan. Maar bij een derde neus vind ik het een beetje gewild ‘oud’. Net als een eendje met een rieten koffer op de achterklep. Grappig hoor, maar in de jaren 70 deed niemand dat. Hetzelfde geldt naar mijn mening voor die leren koffers. Prachtig op een jaren 30 of jaren 50 cabriolet. Met die aluminium bakken ziet het er uit als een fotograaf met veel apparatuur in goeden doen. Past veel beter bij het tijdsbeeld.
Vind ik ook, alu past meer bij de tijd van de DS.
Leren koffers passen veel beter op een (mijn ) traction!
Du pain, du vin et… Citroën!
Citroen-forum.nl: ...omdat je Citroën nooit af is!

Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 04-09-2010
- C5 Break 16 HDI
- (Grand) C4 Picasso 16 benzine
- ID/DS DS 21 Break Confort
Ik wil ze inderdaad niet altijd op dak binden maar wel als we op reis gaan met hele gezin. En misschien ook wel leuk af en toe gewoon leuk stukje toeren. Ik denk trouwens dat bij verkeer tot 80 km-h het niet zo veel uitmaakt die koffers bij 110/120 zal t best 10% zijn ja.
Over alu en leer laat ik me niet uit; ik begrijp al wel dat ik een handeltje moet gaan beginnen in koffers hier ;-)

Totaal aantal Berichten: 13
Geregistreerd: 04-09-2010
- C5 Break 16 HDI
- (Grand) C4 Picasso 16 benzine
- ID/DS DS 21 Break Confort
Ik heb al wel een voorkeur hoor maar die wijkt af van die van mijn vrouw ;-)