Waar zitten de aansluitingen van de achterluidsprekers (af fabriek)?
MacBica
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 04 september 2010 07:43 PM

Hallo andere C1 rijders.
Sinds kort ben ik ook in het bezit van een rode 3deurs C1 ambiance.
Ik heb mijn oude alfa 156 SW jtd ingeruild. Ja, het is een stapje achteruit qua comfort en geluidisolatie.
Maar op sommige punten ga ik zelfs op vooruit en last but not least: ik ga er financieel 5 stappen op vooruit! 

Echter het geluid uit de radio valt wat tegen. Toen ik een proefritje in deze C1 reed zat er de hoedenplank in met speakers af fabriek.
Ik schrok van de prijs en nam voor om dit zelf te gaan doen. Na het lezen van posts op deze forum leek me dat niet moeilijk. Want er zit al in mijn C1 bekabeling naar achteren: maar waar zitten de aansluitingen van de achterluidsprekers ergens?

Ben teruggegaan naar de dealer en hij vertelde me dat er een aansluiting aan de rechterachterkant zit, achter een paneel.
Aan de dealer heb ik gevraagd of de kabels zijn blijven liggen en hij verzekerde me dat ze niet zijn verwijderd.
Stom van me, ik had aan hem moeten vragen om het ook de aansluiting te laten zien.

Dus ik vandaag aan de slag….maar na 2 uur stoeien met schroevendraaiers etc….geen resultaat, niks kunnen vinden.

Ik word een beetje gek hiervan, kunnen jullie mij op weg helpen.

Profiel  

MacBica
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 2

Gepost: 12 september 2010 04:54 PM
  [ # 1 ]

Aansluiting ga ik niet meer zoeken want ik heb een actieve subwoofer van Pioneer gekocht, TS-WX11A.
Na wat uurtjes zit de subwoofer erin. Aangesloten op de accu.
De standaard radio eruit en een betere radio erin. Nu nog ISO stekker aanpassen want de radio verliest haar instellingen.

Profiel  

renestengewis
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 114

- C1 ambiance 3 drs
- Xsara Picasso 1.8 16v Attraction
- DS 3 e-HDi 90 Airdream So Chic
Gepost: 28 december 2010 10:24 PM
  [ # 2 ]

Er lopen geen draden van je Radio naar achteren toe. Deze moet je zlef aanleggen. Je ziet dit al als je ISO boxen-stekker al van je radio afhaalt, dat er geen bedrading is aangesloten. Daar moet je eerst stekkertjes voor zien te krijgen om het origineel aan te kunnen sluiten. Da’s moeilijk, ik heb ze van de sloop.

http://www.ds3club.nl
2012, DS3 e-HDi Airdream So Chic, Gris Aluminium/Rouge Carmen, Pack Cuir Claudia Amarante, Pack Select MyWay Confort, Dotz Mugello
lovecitro

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook