Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Enfin, gisteren de middenconsole eruit gehaald en de selectiehandel met electrische contacten eruit gehaald. Helaas is dit niet mogelijk zonder de console te verwijderen, maar dat is niet zoveel werk.
Naast de selectiehandel zit een zwart kastje met daaraan de aansluiting voor de indicatie van de lampjes en ook 4 draden die regelen dat de motor alleen in N of P gestart kan worden. Zijn erg dikke draden… (schakeling dus blijkbaar dus zonder een extra relais). Een dikke draad bleek niet goed gesoldeerd te zijn (fabrieksfoutje…) en heb ik opnieuw vastgezet.
Het is overigens een zwak plastic gevalletje wat ik niet durf open te maken om de contactjes te checken. Dat ding krijg ik nooit meer goed in elkaar.
Ik ben echter bang dat die losse draad niet het echte probleem is omdat ie dan nog altijd in de andere stand zou moeten starten…
De auto start weer normaal maar ja, losse/slechte contacten zijn onvoorspelbaar….
Ben inmiddels ook er achter gekomen dat de schakelaar van de airco disfunctioneert. Het is de draaiknop in de tunnel die alles regelt.
Bij CX basis kan ik deze niet vinden. Zaterdag maar eens naar het clubmagazijn om te kijken of ze daar er nog een hebben.
Maarten
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Goed werk!!
Hopelijk werken de lampjes nu correct en start hij alleen nog in N of P, zoals het hoort!
Die airco-schakelaar van een Série 1 CX is extreem kwetsbaar en komt dus zelden ongeschonden uit een sloper. Achter die draaiknop bevindt zich n.l. een hol tinnen draadje van ca. 2 mm doorsnede, dat makkelijk afbreekt. Het zit er ‘onlosmakelijk’ aan vast (totdat het dus breekt) en het is helaas niet gewoon een schakelaar met een stekkertje eraan.
Er schijnen wel methodes te zijn dit te repareren, maar ik zou persoonlijk even niet weten hoe.
Iemand??
In het clubmagazijn was ik vorige week, maar ik ben die schakelaars niet los tegengekomen, wel een aantal kachelhuizen, dus wellicht hebben ze er daar eentje uit weten te redden?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D

Totaal aantal Berichten: 1066
- CX 25ie Prestige
- BX 16 TZI Automaat
Inmiddels via CX Basis een nieuwe op het spoor. Duuuuuurrrrrrrr…....
mijn Prestige: http://www.mijnalbum.nl/Album=DQOIQAKQ
ex: BX 16TRS, BX 16TRI, XM 2.0, DSuper 5, Xantia 1.8 16v, BX 16TZI

Totaal aantal Berichten: 3673
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Beter duur als niet te koop, zeg ik altijd maar!!
Kwestie van kiezen; Je kunt altijd nog ARKO gebruiken.
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D