Waarde Xantia Activa V6
V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 416

- DS 3 Sport Chic 1,6 e-Hdi 112
- DS 7 Crossback E-tense 4x4 Grand Chic
Gepost: 07 september 2010 10:25 PM

Noodgedwongen ga ik misschien en met veel pijn in het hart cry de beslissing moeten nemen om mijn favoriete Citroën te koop te zetten. Dagelijks rijd ik zo’n 90 Km en doe dit met mijn C5 (2009) 2,0 Hdi die met 6,3 liter iedere 100 Km wel even zuiniger is als de Xantia. Het is dus een rationele keuze want mijn hart zegt hier NEEN. Maar ik ben ook maar een doodgewone werkmens en 2 auto’s onderhouden en er rijtaks en verzekering voor betalen begint te zwaar te wegen.
Ik ben de eerste eigenaar van deze Activa en de wagen is steeds erg goed onderhouden, momenteel ong. 170000 km op de teller. Zijn zeer recent nog allemaal vervangen: koelradiator, remschijven/blokken achter en voor eveneens (iets langer) reeds schijven en blokken vervangen, Activa-cilinders, motorsteun, volledig nazicht met nieuw koelmiddel airco, alle lampjes van dashbord verwarming, enz…
Natuurlijk zijn ook de riemen (distibutie/acc.), alle veerbollen en accu’s reeds vervangen, zo’n 50000 Km terug (op 120000Km dus).
Hij is 100% ongevalvrij en ook de koets mag er nog best wezen , hier en daar lichte gebruiksschade zoal een beschadigde koplamp (steeninslag) maar er zijn er meer slechtere als betere. Zo zijn de stootranden op de deuren vervangen omdat er oxydatie op het cromé latje was en deze zijn dus terug helemaal o.k.
Ik post hier een paar foto’s bij, hij staat wel op velgen van O.Z. Racing in 16” met Exalto’s 205/55, maar de originele velgen zijn er ook bij in zo goed als nieuwstaat (wel banden te vervangen).
Nu is de vraag wat kan ik hier voor gaan vragen, natuurlijk zou ik graag een behoorlijke prijs verkrijgen. Anders kan ik hem net zo goed toch maar zelf nog wat bijhouden en gaan besparen op andere dingen zoals reizen en vakantie maar dat gaat mijn vriendin niet zo leuk vinden very mad .
Wat denken jullie dat hij nog waard is en heeft het zin hem nog bij te houden tot hij nog unieker is en zijn waarde misschien terug omhoog gaat (gaat vrees ik nog wel wat jaren duren huh ).
Wat zouden jullie doen in mijn plaats?

Afbeelding Bijlagen
Xantia voor forum 2.jpgXantia voor forum kopie.jpgXantia voor forum motor.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

Harm (verbannen)
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4105

Gepost: 07 september 2010 11:13 PM
  [ # 1 ]

In Nederland zullen er wel liefhebbers voor zijn, maar het Belgische kenteken zorgt wel voor een hoop extra gedoe. Kijk eens op Marktplaats wat ze ervoor vragen en schat dan in hoeveel beter deze is (vooral de lage km-stand is een plus), maar je moet altijd maar net de mazzel hebben dat iemand ‘m wil kopen.

Hoe ze in België liggen weet ik niet, misschien is er wel een liefhebber voor de enige benzineauto in heel België... kun je in België eigenlijk wel benzine tanken bij de pomp? Wink

Die velgen kunnen trouwens echt niet, wel geruststellend dat de originele er nog bij zijn.

Profiel  

rb
> 1100 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1162

Gepost: 08 september 2010 03:17 PM
  [ # 2 ]

Vorig jaar heeft iemand op het Xantiaforum een BJ2000 V6 Activa met 80k km verkocht. Deze begon bij vraagprijs € 6.500, maar de wagen ging pas weg nadat de vraagprijs tot € 4.600 was verlaagd. Ik denk dat daar ook wel de bovengrens ligt voor wat de markt wil uitgeven voor een goede V6 (Activa of Exclusive) die onder de ton staat.

Staat er meer op de klok, dan wordt het moeilijker. Hier eentje met een vergelijkbare kilometerstand (160k): http://link.marktplaats.nl/373923255

Tegelijkertijd wordt er incidenteel meer gevraagd, zoals hier: http://link.marktplaats.nl/371296159
Je zult net een gek tegenkomen die er zin in heeft.

Een grotere motor in een zwaardere koets wordt (helaas) eerder als nadeel dan als voordeel gezien in Nederland. Het zal in België niet anders zijn door de 15 fiscale PK’s.

Profiel  

V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 08 september 2010 07:35 PM
  [ # 3 ]
Harm schreef:

Hoe ze in België liggen weet ik niet, misschien is er wel een liefhebber voor de enige benzineauto in heel België... kun je in België eigenlijk wel benzine tanken bij de pomp? Wink

Die velgen kunnen trouwens echt niet, wel geruststellend dat de originele er nog bij zijn.

Ja hoor, je kan gelukkig nog benzine tanken in België. Moest het niet zijn dat ik dagdagelijks zo’n afstand te rijden heb dan zou ik zeker en vast terug naar een benzinewagen gaan, want ik ben niet zo een dieselliefhebber. En dan ook meteen wat kleiner als de C5, meer iets genre DS3 1,6 Thp (of Racing love6 ).
Die velgen is natuurlijk een kwestie van smaak, persoonlijk vind ik de originele nu ook niet zo het van het, maar origineel is origineel en als je wagen al wat richting oldtimer gaat dan is het toch maar mooi dat hij is zoals hij moet zijn. Dus zijn originele velgen liggen veilig en netjes opgeborgen.
Mijn vraag is ook een beetje of het de moeite loont om deze auto nog wat opzij te zetten en of de waarde ervan terug zou toenemen als hij pakweg +20 jaartjes oud is. Hij rijd nu maar een 3000/4000 Km per jaar dus zit hij tegen dan op ong. 200000 Km. Natuurlijk moet ik dan de nodige onderhouds werken e.d. doen zodat hij in optimale staat blijft en dat kost ook de nodige eurotjes. Verkoop ik de wagen dan ben ik vrij van eventuele kosten en zorgen. Hou ik hem dan heb ik er af en toe nog het plezier van (in feite meer als van de C5 of enige andere Citroën die ik ooit bezat) en als de waarde niet meer verder afneemt maar terug wat zou gaan stijgen dan is de (financiele) pil wat makkelijker te verteren. Wat denken jullie is het een toekomstige verzamelwagen, en wat zouden jullie doen?

Ik voeg hier nog enige extra plaatjes aan toe.

Afbeelding Bijlagen
Xantia Citr 2.jpgXantia Citr 1.jpgXantia Citr 3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien
Profiel  

gompy58
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6206

Gepost: 09 september 2010 12:13 AM
  [ # 4 ]

Heeft Belgie niet een mogelijkheid van schorsen oid? Dan ben je van een hoop lasten af. Daarvoor komt stallingsgeld natuurlijk terug en helaas maar waar, van stilstand word een auto nooit beter.

Wat ik lees is dat je de wagen namelijk eigenlijk helemaal niet kwijt wilt, tenzij een stevig bedrag, maar dat je van de lopende vaste lasten afwilt.

Profiel  

V-zesserke
> 400 berichten
RankRankRankRank

Gepost: 11 september 2010 08:56 PM
  [ # 5 ]
gompy58 schreef:

Heeft Belgie niet een mogelijkheid van schorsen oid? Dan ben je van een hoop lasten af. Daarvoor komt stallingsgeld natuurlijk terug en helaas maar waar, van stilstand word een auto nooit beter.

Wat ik lees is dat je de wagen namelijk eigenlijk helemaal niet kwijt wilt, tenzij een stevig bedrag, maar dat je van de lopende vaste lasten afwilt.

Schorsen zou misschien wel kunnen maar dat gaat weer (een typisch Belgische) rompslomp worden. En zoals je zelf al terecht aanhaalde van stilstaan gaat hij zeker niet beter worden, tegendeel zelfs.
Ik ben al overgestapt op een goedkopere verzekering met een Km-max van 10000 Km’s (‘k zou nog eens kunnen vragen voor 5000 Km’s maximum) dat is toch al een 100-tal euro minder Wink.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook