marcelka schreef:Voor mij een plusklus!
Dat is het belangrijkst !
Als ‘nog beter’ mogelijk is en je daar een idee over hebt, dan is het wel handig als je dat wil delen. Dan groeit de collectieve kennis over leuke en betlaalbare oplossingen. Want dat laatste is dit volgens mij zeer zeker !
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Zaterdag bij hetmagazijn het resultaat van het werk van Marcel mogen bewonderen. Het is een heel prima resultaat. Ik vind de gebruikte stof zelfs beter kleuren dan het origineel. De plooitjes vallen mee.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Nu de voorstoelen weer in orde zijn ben ik zover heel tevreden met mijn GTi.
Afgelopen dagen wat intensiever mee gereden op grotere afstanden en ik verbaas me steeds weer over wat een solide gevoel deze auto geeft!
Ik heb de auto nu sinds september 2011. Wat feiten en cijfers:
Gemiddeld benzine verbruik op langere afstanden met snelheden boven de 120 en best wel een vlotte rijstijl: 1:9,3
Olieverbruik: ongeveer 1 liter op 800 km.
Totaal aantal km’s vanaf September: 3000
Comfortabele snelweg snelheid: 150 - 160. Proefondervindelijk vastgesteld op de Duitse Autobahn - super wegligging en nog steeds gebeurt er iets als je gas geeft!
Natuurlijk is er nog een to-do lijstje met onder andere de volgende aandachtspunten:
Rechts achter kriksteun met kokerbalk heeft wat laswerk nodig.
Rechter achter spatbord meteen meenemen in die reparatie ronde.
Voor bovenstaande moeten de stoelen, bank en tapijten er nog uit voor een grondige inspectie. Tapijten meteen een grondige reinigingsbeurt.
Schuifdak ontroesten, conserveren en voorzien van een nieuw stuk hemelbekleding.
Elektrische installatie / massapunten / aansluitingen nalopen en conserveren.
Dimlicht relais inbouwen.
Velgen een opknapbeurt (laten) geven. Niet alleen het uiterlijk kan mooier maar de banden verliezen druk als gevolg van gecorrodeerde velgranden.
Rondje bollen en achterste hoogteregelaar vervangen want die lekt een ietsepietsie.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Deuren onderop ? Ach, zo te zien hoef je je niet te vervelen…
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
Totaal aantal Berichten: 43308
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
1 liter olie op 800 km is wel fors voor een cx motor hoor…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
@Robin: Daar was het ook om begonnen. Geen verveling meer
@Waterman: Wat is normaal olieverbruik voor een GTi met 200.000 km?
De Deuren zijn al eens een keer vervangen denk ik. Er zitten in ieder geval type 2 voorportieren in. Dus daar geen probelemen. Evenals de achterklep en de motorkap. Die zijn voor CX begrippen superstrak.
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ik zou beginnen met het relais. Kleinste klusje en je voorkomt grote irritatie en € uit je zakken.
Olie verbruik is inderdaad erg hoog, volgens mij verbruikt zelfs een SM dat niet!
Mijn turbodiesel met 4 ton op de klok verbruikte deze winter 1,5 liter op 5000 km.
Weet je zeker dat de auto geen rookpluimen geeft als je gas geeft?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 43308
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
marcelka schreef:@Waterman: Wat is normaal olieverbruik voor een GTi met 200.000 km?
1 liter op 2000 km zou ik ok vinden, 1 liter op 3000 zou erg mooi zijn.
1 liter op 800 km, dat zijn waardes voor een sm. Niet voor een cx. De grens voor een cx ligt toch echt wel op max 1 liter op 1000 km.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
1 liter op 800 km, dat zijn waardes voor een sm
Dan moet ik dus ook op zoek naar een ander typeplaatje
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900
mijn 2500 gtit2 gebruikt hoegenaamd geen olie. Hij heeft nu 180.000 op de teller en ik hoef tussen de 15.000 intervallen die ik aanhoud nooit bij te vullen.
Veel fabrikanten geven 1 ltr/1000 als maximum toelaatbaar maar ook dat is toch al heel erg veel.
1 liter op 800 lijkt mij extreem veel. Ik zou me echt afvragen of je dan wel aan het to-do lijstje moet beginnen eerlijk gezegd: de motor loopt waarschijnlijk op z’n eind.
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
mijn T2 had ook geen olie verbruik, 0 !
jouw verbruik klinkt idd zorgelijk…...
blok reviseren of ander blok ! een 2400i is vast wel te vinden. ik had voor mijn T2 ook zo een ander blok !
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Ja maar: die auto zou dan toch een gigantische rookpluim of tenminste een duidelijk ruikbaar oliespoor moeten trekken??
Nooit wat van gemerkt Marcel?
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005
- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
of een natte/zwarte onderkant en oprijpad ......
Citroen CX - magnifiek zweven !! mijn Flickr foto stream mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje
Totaal aantal Berichten: 10348
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Als de achterliggers de ruitenwissers aanzetten weet je het wel….
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 667
Geregistreerd: 08-09-2010
- CX 2400 GTi
- Xantia 2.0 16V Exclusive BVA
Eerlijk gezegd begin ik een beetje aan die 800 km te twijfelen. Mijn administratie is niet helemaal sluitend…
Een rookpluim zie ik niet echt. Hij ruikt wel even naar wat olie als ie start. En van lekkage is ook geen sprake.
Ik heb gisteren de olie weer op peil gebracht en de km stand genoteerd. Laat ik nog eens kijken wat de volgende 1000 km oplevert… (dat duurt dus wel weer even)
Ex: 2CV, AX, BX, ZX, Xsara, Xantia 2.0, XM 2.0 TCT, CX 22TRS, Xantia 1.8 16V
C5: 186.000 | CX 2400 GTi: 227.000 | Xantia 2.0 16V: 200.900