Totaal aantal Berichten: 3197
Geregistreerd: 16-06-2005
- SM 2.7 Carburateur
- C5 exclusive
- Berlingo 1.4 I multispace
- 2CV special
Ik ben niet thuis in die TU en andere motortypes ,
maar als de kop eraf is zou ik gelijk de “valve-saels” ( laten ) vervangen .
Is dit de K1G motor waarover we het hier hebben ?
Nu tien minuutjes extra werk , en je motortje zal zijn kilometers en jaren al wel achter de kiezen hebben denk ik .
Walter
PS is het niet een gietijzer of aluminium BLOK ???
Meten is weten , gissen is missen
Voor mijn onderdelen gebruik ik altijd H-Base, via http://www.slagerbv.nl onder “onderdelen” kan je in H-Base komen. Kenteken invoeren en het meeste wat een onderdelenboer kan leveren komt eruit rollen. (op type gespecificeerd, via kenteken. alleen soms je orga nummer weten)
Totaal aantal Berichten: 120
Geregistreerd: 16-05-2006
- BX 19 tgi Routiere
- ID/DS 23 IE Pallas
wbogaerts schreef:Ik ben niet thuis in die TU en andere motortypes ,
maar als de kop eraf is zou ik gelijk de “valve-saels” ( laten ) vervangen .Is dit de K1G motor waarover we het hier hebben ?
Nu tien minuutjes extra werk , en je motortje zal zijn kilometers en jaren al wel achter de kiezen hebben denk ik .
WalterPS is het niet een gietijzer of aluminium BLOK ???
Volgens mij is de motor van een 1.4 Cannes gelijk aan die van een 1.4 Deauville. Dan gaat het dus om een KDY motor, 1460cc, met een Bosch monopoint injectie. Gietijzeren blok en aluminium kop.
Peter
Mbt het type motor:
Het is een van de volgende motoren: KDY, K1G (alleen in Belgie uitgebracht,dus minder waarschijnlijk), K1H of KDZ motor. Dit zijn de 1.4 motoren die zijn uitgebracht in het jaar 1990.