13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
   
Ik heb mijn motorblok gereviseerd en ben klaar.
CEE-IKS
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 794
Geregistreerd: 12-05-2006

- CX Athéna
- 2CV AZ
- CX Réflex Break
- SM 2.7 carb BVM, airco leder tints, Sable Métallisee
- C5 C5 3.0V6 Exclusive BVA
Gepost: 14 maart 2011 05:24 PM
  [ # 181 ]

Mooi werk hoor!

Het grote genieten kan binnenkort weer beginnen.

Het fijne van alles uit elkaar gehad te hebben, is dat je gewoon precies weet hoe de zaken er bij staan. geen verborgen ellende van een ander, maar gewoon alles helemaal fris.

Bij mij was het niet nodig om de motor zelf te reviseren omdat die gewoon goed liep, maar ik zou het ook zo gedaan hebben!

Complimenten!

Zou De Hulk ook Citroën gereden hebben?

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 19 maart 2011 06:59 PM
  [ # 182 ]

Zo,

vandaag nog ff lekker bezig geweest, remmen zitten eronde, handrem en hydarudisch systeen werkt. Mevrouw staat nu weer op eigen benen (wielen). Alleen die handrem wat een gepiel, wat is de makkelijkste methode om die dingen af te stellen of waar moet je opletten want deze staat nog niet echt goed.

maar een proefrit zit er nog steeds niet in er zit namelijk geen koppelingskabel in en de reserve die ik had paste niet grrrr confused en de orginele is doormidden, het is nu dus wachten op post uit Duitsland met de goede kabel. Deze zal dinsdag of woensdag wel binnen zijn en kan ze ook opnieuw uitgelijnd worden.

Voor de zekerheid nu een stuk karton eronder liggen morgen eens kijken of er druppels op liggen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 19 maart 2011 08:41 PM
  [ # 183 ]
Mark Gielen schreef:

maar een proefrit zit er nog steeds niet in er zit namelijk geen koppelingskabel in en de reserve die ik had paste niet grrrr confused en de orginele is doormidden, het is nu dus wachten op post uit Duitsland met de goede kabel.

De dealerT kon je niet meer helpen? Toch niet voorradig in France??

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
freek
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 837
Geregistreerd: 02-02-2005

- CX GTI turbo 2
Gepost: 19 maart 2011 11:08 PM
  [ # 184 ]

Het afstellen van de handrem is inderdaad een heel gedoe als je niet een paar regels in acht neemt: alle (!) scharnierpunten van het mechanisme moeten gangbaar zijn; deze zijn veelal vastgeroest. En de speling stel je af met de stelbouten en niet met de kabel. In Haynes staat het afstellen redelijk beschreven volgens mij.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 maart 2011 09:32 PM
  [ # 185 ]

Na,

vandaag nog een kleine tegenvaller moeten incasseren, de spoorstangen zijn te lang. Ik wilde vandaag het spoor een beetje in de goede richting zetten alleen zit ik nu maximaal ingedraaide spoorstangen maar ze staan nu nog steeds niet recht.

Dus of ze zijn te lang of mijn auto is te smal.

Maar ff kijken of ik morgen tijd heb om te winkelen voor de juiste.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
cx25gtit2
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3907
Geregistreerd: 26-03-2005

- CX 25 GTi Turbo 2 KdFi
- CX 2400i Prestige
Gepost: 20 maart 2011 10:18 PM
  [ # 186 ]

is dat het verhaal van smalspoor vs. breedspoor ??

Citroen CX - magnifiek zweven !!  mijn Flickr foto stream  mijn CX GTi Turbo 2 KdFi draadje

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 maart 2011 10:43 PM
  [ # 187 ]

Ben bang van wel,

ik heb heel de zaak omgebouwd de oude stuurkogels en hoezen waren versleten en niet nieuw te krijgen voor dit type dus alles naar nieuwer type. Nog gekeken dat de lengte ongeveer klopt maar niet goed genoeg dus.

Maar heb net gemeten en die stuurstangen van mij zij 31 cm en er zijn er ook van 29 en die moet ik dus hebben dan is de zaak goed af te stellen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Gepost: 20 maart 2011 11:01 PM
  [ # 188 ]

Dat snap ik niet goed Mark. We hebben de jouwe toch gemeten langs de ‘nieuwe’  en dat was toch echt geen 2 cm verschil…. of had jij de jouwe niet bij je toen?  huh

Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D  Cool

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 20 maart 2011 11:05 PM
  [ # 189 ]

Ik had de mijne niet bij me we hebben ze langs elkaar gelegd toen.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 maart 2011 09:07 PM
  [ # 190 ]

Hoera, ze rijdt !!!!!!!!!!

nadat ik van de week bij Hydraulique kortere spoorstangen had gehaald deze eronder gezet, vandaag was er post een Duitsland een kopelingskabel, alles erin bouwen en..

rijden en oohh wat is dat weer lekker, wel nog een paar kleine dingen, mijn raam wil niet omlaag, geen idee hoe hard ik gereden heb kilometerteller doet het niet en het rechterstadslicht weigerd ook na een paar tikken en duwen tegen de houder.

Maar goed dat zijn de details.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 maart 2011 09:08 PM
  [ # 191 ]

Goed gedaan kerel! Applaus en respect!

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27945
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 24 maart 2011 12:36 AM
  [ # 193 ]

Zeer geweldig proficiat,ik sta er altijd van te kijken wat “wij"allemaal zelf kunnen.

nice day

vriendelijke groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Rogier 1975
> 1200 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1205
Geregistreerd: 17-09-2004

- GS/GSA X1
- XM V6 Pallas
Gepost: 24 maart 2011 05:16 PM
  [ # 194 ]
waterman schreef:

Goed gedaan kerel! Applaus en respect!

Méér van dat, ja!

Rogier, Citroën GSA X1 1984, XM V6 Pallas 1994, Lexus GS300h 2014
Ex: Xantia HDI Break 2000, CX 22 TRS 1989, XM TD12 1993, P205 Forever D 1995, XM V6 Exclusive 1996, Fiat GrPunto 2006, CX 2400IE Pallas C-matic 1978, BMW 320i 2005, Porsche 968 1994, MB B180CDI 2014, Toyo Prius 2012, BMW 325Ci Cabrio 2005

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 25 maart 2011 09:26 PM
  [ # 195 ]

Zo,

een van de laatste updates van dit draadje, snif snif maar het goede nieuws is dan natuurlijk dat ik klaar ben met de motor.

Afgelopen 2 dagen wat in de buurt rondgereden en moet zeggen het voelt goed het lijkt alleen of de kabel van het gaspedaal ergens los zit morgen maar eens kijken, verder deed de kilometerteller het niet omdat de houder achter het dashboard gebroken was maar dit is nu gefixt met een messing bus door senior Gielen of te wel mijn vader ook morgen weer inbouwen.

Verder heeft ie afgelopen 2 dagen op de oprit gestaan zonder carterplaat en een stuk karton eronder en geen olie of koelvloiestof erop dance en daar was het toch om begonnen, moet wel zeggen dat ik me gaande het project wel nog wat zorgen heb gemaakt over die fantastische voetpakking of die nu goed zouden zitten en afdichten maar dit blijkt iid vanzelf goed te zijn gekomen.

Morgen kan de carterplaat en de stootrubbers er dus ook nog op handrem nog eens goed stellen en de wieldoppen erop en dan eens wassen en volgende week op naar Joure.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
 
13 van de 14
« Eerste  < Vorige 11 12 13 14 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook