Moedig hoor Mark, gewoon op de oprit. Zo heb ik ook veel op straat gelegen, ook midden in de winter. De volgende keer als je de naafmoeren gewoon heel wilt houden: dop 36 op een dwarsgreep en hierover een stevige buis van een meter of 3 (hoe langer hoe beter, bijvoorbeeld de buizen waarmee hekwerken worden gemaakt) Je krijgt dan zonder moeite alles los. Succes!





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja,
dat van die langen stang hadden we ook geprobeert met als gevolg dat gewoon het gereedschap krom ging, kan natuurlijk ook aan het gereedchap gelegen hebben.
En van de winter zit ik lekker binnen, als het te koud is gebeurd er niks of zit ik in het tuinhuis het blok gaat er dan van het voorjaar bij de eerste zonnestralen dan weer in.
Verder zijn iig de stuurstangrubbers de aandrijfasrubbers en de lekzakken aan de beurt om vv te worden allemaal droogte scheuren, kunnen we nu toch lekker bij en een paar frisse remschijven kan ook geen kwaad deze zitten namelijk nu onder de slijtnorm.
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Heb je ook een hijsbalkje? Daarmee kan je netjes aan de hijsogen van het blok koppelen en toch de haak van je takel ongeveer zo plaatsen dat ie boven het zwaartepunt van het blok hangt. Dat maakt het uitnemen van het blok een stuk makkelijker.
Het is dat ik die op de foto al heb anders zou ik deze kopen. Daarmee kan je tijdens het heffen het zwaarepunt verleggen (motor kantelen) en dat is erg handig
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Tja, dat ziet er natuurlijk fantastisch uit,
maarja voor die ene keer, euh eigenlijk 2 keer dat je zo’n ding nodig hebt dit alles aan te schaffen vind ik wat overdreven, maar zal bij Bo-rent wel ff kijken of ze zo’n ding hebben, of ik moet die van jouw kunnen lenen
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Zoiets kun je ook zelf maken.
Kost een paar tientjes aan materiaal en dan ben je er.
BX 19 GT ‘85, XM 2.0 TCT ‘94, CX 2400 GTI ‘81, BX 14 ‘89, AX 1.4 Rallye ‘96
ex: BX 14 Rallye, XM 2.0 8v, XM 2.0 16v, BX 14, BX 14, CX 2400 Prestige, XM V6 ‘90














































Totaal aantal Berichten: 43338
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dat ding kost 37,50. Daar ga je toch niet voor lopen prutsen? Je koopt dan ding, lekker gebruiken en desnoods na afloopt voor 30 euro doorverkopen!
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Juist zo doe je dat.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Probleem van de takel is al opgelost Donderdag ff naar Bo-rent dingen haken en blok eruit hijssen,
en ja die doe het zelf effenaar ik weet het niet zoals oop de foto moet het zwaartepunt van het blok precies in het midden zitten anders heb je er niks aan en anders moet je hem vol met gaten boren wat de stevigheid niet ten goede komt kun je idd beter voor 25,- euro een goede kopen, scheelt weer een hoop gepruts.
Mark
CX 2000 pallas ‘78





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Zo,
vandaag was het dan zover pogign 2 om het blok eruit te tillen, vanmorgen aanhanger gehaalt naar BO-rent was het ding er nog niet duurde nog een half uur GRRR, maar de kerel bood aan het ding ff langs te brengen over een uur, prima dus.
Auto een stuk laten zakken en na een half uur lag het blok eruit, nu nog ff achter in de tuin zien te krijgen maar ook dit lukte vrij gemakkelijk.
Vervolgens olieafgetapt, startmotor ervan (een schroef moeten doorzagen) en de rest van de zooi om de versnellingbak, bak ervan getrokken ging allemaal eigenlijk vrij gemakkelijk.
Nu was de drukgroep aan de beurt mmarja 2 inbussen ging moeilijk eentje gaf uiteindelijk toe maar de ander moest meer geweld aan te pas komen (flex) uiteindelijk drukgroep dus ook ervan.
Het probleem van dit moment is het vliegwiel, wat zitten die bouten vastttttt, iemand een tip hoe deze makelijk los te krijgen.
wordt vervolgt….
Voor de liefhebbers hier de volledie fotoreportage foto’s
Mark
CX 2000 pallas ‘78






















Totaal aantal Berichten: 3673
Geregistreerd: 24-05-2007
- CX 20 Pallas, Sable Doré - 1983
- ID/DS DS 21 Pallas, Gris Ardoise - 1966
- CX 25 TRD Turbo 2 Break, Rouge Delage, 1986
- ZX 1.4 Break Réflex, 1995
Mark Gielen schreef:
Het probleem van dit moment is het vliegwiel, wat zitten die bouten vastttttt, iemand een tip hoe deze makelijk los te krijgen.
Goed werk Mark!!! Lekker bezig!
Tja, vliegwielbouten moeten om begrijpelijke redenen wel gruwelijk vastzitten en die moet je straks dus ook met speciale LocTite weer vastzetten.
Ik ben bang dat je een slagmoersleutel zult moeten gebruiken, want met alleen een dop en een pijp gaat dat waarschijnlijk niet lukken. Dito trouwens voor de kopbouten, mocht je die ook gaan lossen.
Groetjes en succes!
Léo
Wat mij in zekere mate intrigeert, is hoe een sluiptol opereert! ©2D





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Aaaah,
geen wonder dat die krengen vast zitten als er loctide tussen zit, en ja die slagmoersleuten heb ik natuurlijk net ff niet in de gereedschapswagen liggen, maargoed ik weet nu iig wat ik moet hebben.
en die loctide is dat die groene om metaal te lijmen??
Mark
CX 2000 pallas ‘78
oeps die gaat erin. Slagmoersleutel allen heb je niks aan, daar hoort een compressor bij….maar ze bestaan ook electrisch. Goed gereedschap is de sleutel tot succes. Och bedenk gewoon wat dit klusje uitbesteden zou kosten. Dat bespaar je zomaar, kan je ook jezelf functioneel verwennen met mooi spul Toch?
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
tja,
ik was er al bang voor, maar compressor is geen probleem die heb ik een moet ik alleen een slagmoersleutel voor hierop hebben.
Zo’n electrisch ding zou het daar mee lukken?? hebben deze voldoende kracht ??
en ach wie zegt dat het allemaal makkelijk moet gaan….
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Koop zo’n goedkoop ding van cranenbroek. Die doen het best goed.
Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Met die goedkope luchtsleutel van Van Cranenbroek ben ik ook begonnen. Werkt redelijk (maximaal losdraaimoment 150 Nm, denk ik). Als het echt vast zit, heb je een goede luchtsleutel nodig… (Ik werk nu met een duurdere luchtsleutel, losdraaimoment 800 Nm.)
Citroen!