5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Ik heb mijn motorblok gereviseerd en ben klaar.
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 17 oktober 2010 12:59 PM
  [ # 61 ]
waterman schreef:

Dat ziet er toppie uit Mark. IK zou die lagerschalen zo weer gebruiken, maar als de boel los ligt kan je net zo makkelijk een setje nieuwe halen. Kleppen zijn ook OK!

Dit is de vervelende consequentie. Je werk je jezelf de dilemma’s en de kosten in.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
citro-power
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006

- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Gepost: 17 oktober 2010 01:28 PM
  [ # 62 ]

Ik zou zoveel mogelijk vervangen als het blok toch zover uitelkaar ligt.

Profiel  
 
Dumnoz
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 626
Geregistreerd: 08-08-2008

- C5 2.0 16v (LPG-G3)
Gepost: 17 oktober 2010 05:38 PM
  [ # 63 ]

Net wat waterman zegt, als je toch zover bent gelijk een setje nieuwe lagerschalen er in zetten. Dat zijn de kosten niet meer. Je vervangt toch ook al alle keerringen enzo.

De kleppen liggen inderdaad nog mooi hoog in de zittingen. Je haalt ze er toch uit om er nieuwe klepseals op te zetten, maak ze dan gelijk mooi schoon en slijp de kleppen ook. Kost een beetje tijd maar dan is het ook weer goed.

Groetjes Harry

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 19 oktober 2010 10:24 PM
  [ # 64 ]

Vandaag nog ff lekker aan het poetsen geweest aan het blok en onderdelen, alle aluminium onderdelen zijn nu vetvrij zien er weer nieuw uit alleen het blok zelf heeft zijn mooie oranje uitstaling wel verloren in 32 jaar tijd.

Dit wordt dus een kwestie van vetvrij en schoonmaken, en dan opnieuw spuiten, maar weet iemand toevalig de kleurcode van deze oranje kleur ??? Het moet natuurlijk niet zo worden dat ie een kleur oranje krijgt die licht geeft in het donker.  cool grin

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 20 oktober 2010 12:38 AM
  [ # 65 ]
Mark Gielen schreef:

Vandaag nog ff lekker aan het poetsen geweest aan het blok en onderdelen, alle aluminium onderdelen zijn nu vetvrij zien er weer nieuw uit alleen het blok zelf heeft zijn mooie oranje uitstaling wel verloren in 32 jaar tijd.

Dit wordt dus een kwestie van vetvrij en schoonmaken, en dan opnieuw spuiten, maar weet iemand toevalig de kleurcode van deze oranje kleur ??? Het moet natuurlijk niet zo worden dat ie een kleur oranje krijgt die licht geeft in het donker.  cool grin

Mark

Dan doe je de motorkap toch dicht  

Laughing

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 21 oktober 2010 11:17 PM
  [ # 66 ]

Zo,

weer lekker aan de poets geweest, het onderblok is nu iig vetvrij en schoon moet alleen nig een keer goed intver worden en dan kan ik hem mooi oranje maken.

verder aan de zuigers begonnnen er komen igg nieuwe zuigerveren aangezien ik de eerste al oude veer al gebroken heb, maar de eerste zuiger is al een stuk schoner.

ook nog ff de thermostaat uit het huis gehaald en had natuurlijk de mazzel dat alle drie de bouten afbraken, deze nu maar weer uit het waterpomphuis zien te krijgen.

de zuigers

de afgebroken moeren

De schone kleppendeksel

het schone carter

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 21 oktober 2010 11:51 PM
  [ # 67 ]

Zou je alles van blanke lak kunnen voorzien? (hitte bestendig) dan blijft alles veel mooier vooral het aluminium, want als je dit goed schoon maakt wordt het nog sneller smerig vooral remklauwen enzo.
groet frank.

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 23 oktober 2010 06:24 PM
  [ # 68 ]

Zo,

na een aantal dagen poetsen was het dan vandaag tijd voor het leuke werk, het blok weer oranje maken, en moet zeggen het ziet er goed uit op enkele kleine plekjes na waar schijnbaar toch nog wat vettigheid zat.

Was trouwens een heel gedoe om een bus oranje hittebestendige verf te vinden maar uiteindelijk toch gelukt.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
yke
> 800 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 859
Geregistreerd: 30-10-2004

- CX 2400 GTI
Gepost: 23 oktober 2010 06:34 PM
  [ # 69 ]

ziet er te gek uit Mark! cool smile

Profiel  
 
F.SvM
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010

- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Gepost: 23 oktober 2010 07:34 PM
  [ # 70 ]

Begint er weer op te lijken.ziet er goed uit.
Heb je toevallig een kleurnummer van die oranje kleur
Dit alles staat bij mij ook nog in de planning.
groet frank

De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/

http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/

Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 24 oktober 2010 11:54 PM
  [ # 71 ]

Tja,

die kleur oranje heeft wat moeite gekost nadat ik bij de lokale zaak ben geweest en Heutz en een verfspecialist kwam ik tot de conclusie dat deze alleen rood, blauw, geel, groen en zwart hadden.

De laatste verfspecialist gaf mij het idee te kijken bij een locale zaak in oude amerikaanse en verwante onderdelen auto’s en deze had oranje.

Op de bus staat “SP120 Chrysler Hemi-org” maar ik heb 2 bussen gekocht en heb aan eentje waarschijnlijk voldoende, dus die ander mag je wel hebben. De Kleur is wel ietjes donkerder dan orgineel maar niet storend veel.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 31 oktober 2010 01:01 PM
  [ # 72 ]

Zo,

afgelopen week nog wat dingen gedaan, de krusas en de keerring ligt er weerin (hopelijk is het nu wel oliedicht).

Verder nog wat dingen gepoets vooral het verdelerhuis wat zat daar een zooi op van ongeveer de afgelopen 32 jaar gelekte bagger. Het ding is iig weer schoon.

Vanmorgen nog de nokkenas terug gezet en bij het erop willen zetten van de kettingspanners lijken deze mij toch wel versleten, dus hier maar nieuwe voor kopen en tevens heb ik nog nieuwe zuigerveren besteld.

al met al begint het weer langzaam op een motor te lijken.

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
Mark Gielen
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009

- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Gepost: 03 november 2010 10:18 PM
  [ # 73 ]

Vandaag ff mijn nieuwe zuigerveren opgehaald en gelijk ff op de zuigers gezet en dit ging allemaal goed geen een gebroken.  bravo

verder ff de oliepomp uitelkaar gehaald om schoon te maken en wat daar allemaal uit kwam… allemaal metaal schraapsels ?? is maar goed dat er een zeef in zit dat het niet verder de motor in is gegaan, maarja waar komt dit vanaf of is dit normaal voor een motor die 32 jaar gelopen heeft??

Mark

CX 2000 pallas ‘78  
 

citroencx.eu
Facebook

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10404
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 03 november 2010 11:40 PM
  [ # 74 ]

Meestal van zuigerveren en lagers. Kunnen ook kleine stukjes gietijzer bij zitten. Een gietijzeren motorblok wordt gegoten in een mal van zand en is daardoor vrij ruw. Dan kunnen er makkelijk kleine stukjes afbreken.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
samuel
> 500 berichten
RankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 573
Geregistreerd: 07-12-2009

Gepost: 03 november 2010 11:57 PM
  [ # 75 ]

Het lijken wel spaantjes van boren of freezen. Ik vermoed dat dit geen gesleten en afgebroken metaaldelen uit de motor zijn. Iemand heeft een keertje of wat olie bijgevuld uit een vervuilt kannetje.  Ook zie ik stukjes van schroefdraad. is er ergens een helicoil in dat blok geplaatst? Het goede nieuws is dat ze lekker veilig onder in het aanzuig filterbakje lagen. Daar hadden ze nog heel lang probleemloos blijven liggen.

Ik ben niet de beste, maar wel arrogant
CX22trs (4x) ; CX24IE ; CX25GTI prestige; BX 19GTI (2x); 2cv 1960 ; VW Buggy ; AX (2x) ; Renault 4
War is peace, freedom is slavery, ignorance is strength.

Profiel  
 
 
5 van de 14
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook