weer C6 rijder er bij.
Jumper3.0hdi
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 121

- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
Gepost: 11 september 2010 08:48 PM

JAH, het gaat gebeuren, vanaf as donderdag of vrijdag ben ik de nieuwe eigenaar van een C6 3.0 V6 Exclusive met pack lounge en autotelefoon achterin. Toch gekozen voor de benzinemotor, vandaag even proefrit gemaakt en klonk erg goed allemaal en het rijdt echt fantastisch. Ik vind dat het benzine blok niet echt traag is maar heel snel is hij ook niet. Feit blijft dat IK vind dat als je C6 heb gereden of in bezit heb dat dan een C5 ph 2 een beetje goedkoop in elkaar zit van binnen. Ik heb er zelf 2 jaar een gehad dus ik heb vergelijkingsmateriaal.

Kleur is Ganache rood met zwart leer, enige nadeel is dat er paar lichte parkeerdeukjes inzitten en dat de deurvanger niet de deur op zn plek houdt, slijtage?
Dus gauw even een meeting ergens met uitdeuker dan is dat probleem ook opgelost. Wat betreft de deurvanger lijkt hij op dezelfee als een C5 ph 3, correct me if wrong. Anders zal ik eens bij citroen zon ding bestellen.
Voor de rest zit er geen schuifdak in maar daar ben ik wel blij mee daar er altijd lekkage komt met een schuifdak. Zodra ik fotos heb zal ik ze plaatsen.

Een citroen is meer dan een auto!@

Profiel  

mjkmob
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 80

Gepost: 12 september 2010 06:53 PM
  [ # 1 ]

Gefeliciteerd, ben benieuwd naar de foto’s!

Citroën Xsara 2.0I 16V VTS Phase II
Gris Grilyne

Profiel  

Jumper3.0hdi
> 100 berichten
RankRank

- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
Gepost: 03 oktober 2010 05:01 PM
  [ # 2 ]

zo, eindelijk eens tijd om een paar fotos te plaatsen. Inmiddels de C6 2 weken in bezit en ruim 1200 km gereden maar ik kan niet anders concluderen dat de C6 de best in elkaar zittende Citroen is die ik persoonlijk ken. Het is gewoon een vliegend cq zwevend tapijt. Voor snelle rijders is de 3.0 v6 benzine net ff te licht, maar als je gewoon rustig rijdt en rustig optrekt is het gewoon een goede motor die helaas veel te dorstig is. Ik was vorige week op vakantie op Texel en had daar ruzie met een BMW 5 serie, hij zat maar te duwen dat ik harder moest dan de max toegestane 60 km per uur, hij zat letterlijk op mn achterbumper, maar ja een C6 voelt zelfs een verkeersdrempel met 60 km pu niet maar de 5 zag de drempel te laat denk ik omdat ie te dicht op me zat en werd bijna gelanceerd met dat hok. Verders heeft hij de hele weg 100 mr achter me gereden in afwachting van drempels. Laadruimte valt me ook niet tegen na een c5 ph 2 te hebben gehad. Head up display is helemaal geweldig en mag ook wel in de ds5 komen wat mij betreft. Ik kwam op Texel ook nog een mede c6 er tegen uit Duitsland, en telkens als we elkaar tegenkwamen even de duim omhoog naar elkaar toe. Voor de rest staan er toch wel heel veel mensen om te kijken als de C6 voorbij komt. Sochtends broodjes halen met de auto en elke dag uitleggen aan mensen wat voor een auto het nou is. Als de tegenstanders toch eens wisten hoe een C6 rijdt, is het in 1 klap de best verkochte auto. Voor de rest even de vering getest op de slechte bospaadjes( helaas werd ie daar wel vies van) maar hij ligt als een blok en hij geeft geen enkele kik. Alleen heb ik gemerkt dat als ik de auto vol heb getankt dat er een paar dagen een benzine lucht om de auto heen hangt. Iemand enig idee?? Groot nadeel vind ik wel dat er geen zonnegordijntjes achterin zitten om mijn kinderen te beschermen tegen de zon op de zijramen. Iemand ervaring met blinderingsfolie in de omgeving van Purmerend?
Ik kan iedereen een C6 aanraden die nu twijfelt om zijn C5 in te ruilen.
Nou hier een paar fotos,

Afbeelding Bijlagen
c6 2.jpgc6 1.jpgc6 3.jpg
Klik op de thumbnail om de hele afbeelding te zien

Profiel  

Citrophile
> 1600 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 1649

- XM PRV V6.24 Exclusive serie1
- DS 3 Racing 207pk
Gepost: 04 oktober 2010 05:58 PM
  [ # 3 ]

Gefeiciteerd met de aanschaf van de C6 en veel plezier ermee!

Leuk verhaal over de bumperklevende BMW Wink.

Laat het benzinedamp afzuigsysteem met koolfilter controleren bij de Citroën garage, de (lichte) benzinelucht mag niet.

Citroën is een beetje vreemd huh , maar wel lekker Mr. Green !

Profiel  

XMofiel
< 100 berichten
Rank
Totaal aantal Berichten: 34

Gepost: 07 oktober 2010 05:48 PM
  [ # 4 ]

Benzinelucht na tanken had ik bij mijn XM’s ook, was gewend om flink vol te tanken d.w.z. na afslaan vulpistool nog wat litertjes erbij. Nu stop ik met tanken bij eerste afslaan van vulpistool en geen last meer…... kennelijk komt er bij overvullen brandstof op plekken waar het niet hoort.

Jaap / XM V6 Exclusive autom. 2000 / Auris Full Hybrid 2011

Profiel  

Jumper3.0hdi
> 100 berichten
RankRank

- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
Gepost: 07 oktober 2010 08:08 PM
  [ # 5 ]

@ xmofiel,

Bedankt voor de tip ik vulde hem idd nog na het afslaan van het vulpistool. Ik laat je uitslag weten

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook