spanning distributieriemen
wim
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 298

Gepost: 15 september 2010 10:52 AM

Recentelijk hebben we een berlingo hdi 2.0 gekocht. Gelet op de kilometerstand van 104.000 km is vervanging van de distributieriemen nog niet direct noodzakelijk. Volgens de boeken pas bij 160.000 km. Ik kies er voor om het maar bij 120.000 km te doen. Nu las ik dat het blijkbaar belangrijk is dat de riemspanning goed wordt afgesteld, en dat je daar dus weer een speciaal stuk gereedschap voor nodig hebt. Veelal koop ik dan het speciaal gereedschap. Gezien de prijs van een spanningsmeter (400-600euro) wordt mij dat teveel van het goede.
Heeft iemand ervaring met het vervangen van riemen bij een hdi? en zijn er nog specifieke aandachtspunten.

teveel citroenen

Profiel  

ZX1.4i
> 12000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 12522

- C5 1.6 HDIF
Gepost: 15 september 2010 07:57 PM
  [ # 1 ]

Als je al ervaring heb met D-riem met een automatische spanner, dan kun je dit bij deze auto ook doen op gevoel. Alternatief is een spanningsmeter van Gates, deze werkt anders dan de SEEM-Meter van Citroen, ik kan de link hier niet posten (lukt niet Sad ), maar als je zoekt op google, op “riemspanningsmeter gates”, zie je wat ik bedoel.

Ik heb riemsetjes gezien op het internet, waar dit stukje gereedschap bij zit.

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook