kriksteunpunten repareren/verstevigen
citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

- C5 break exclusive
Gepost: 15 september 2010 09:41 PM

Salut

Wie heeft hier ervaring mee of te wel is het te repareren of is het na 630000km einde verhaal voor mijn trouwe break. Ik heb um wel is waar al twee jaar niet meer omhoog gehad, de auto dus, op de krik, maar ben bang dat het ook niet meer gaat lukken rechts.

Op een Franse site is ooit een uitslag te zien geweest voor een “renfort” die onder de auto gelast kan worden waardoor de krikpunten niet meer ombuigen op de krik of op een tweekolomsbrug. Echter nu:  verdwenen, niet meer te vinden.

Wie weet iets, of wil hier mee over nadenken, want dit zwakke punt gaat veel xm schroot opleveren…

mia macchina è presto per rubare

Profiel  

Sjaak81
> 600 berichten
RankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 618

Gepost: 15 september 2010 10:41 PM
  [ # 1 ]

Bij mijn Xm was rechtsvoor het kriksteunpunt naar binnen geklapt. Heb het onlangs
recht laten zetten bij een schadeherstelbedrijf. Sta niet te popelen om er weer een krik
onder te zetten, ben bang dat het dan ook einde oefening is voor dit kriksteunpunt.
Lassen tast de zinklaag aan met mogelijk roestwerking tot gevolg…

Profiel  

citrohanxm
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 212

- C5 break exclusive
Gepost: 15 september 2010 11:06 PM
  [ # 2 ]

ja dat bedoel ik Sjaak.
je kunt er eigenlijk geen krik meer onder zetten. Maar moet je dan met een twee tons garagekrikje in de koffer gaan rondrijden om onder een chassisprofiel te plaatsen? Of een spuitbusje tire repair?
Graag zou ik het op de een of andere manier deugdelijk willen repareren, temeer omdat het ook met roest te maken heeft.
En van die zinklaag tsja je hebt gelijk, maar van de roestwerende werking verwacht ik na 18 jaar en heel veel km’s niet veel meer (en zal dus aan de fluid film moeten richting winter).
Hoi W.

mia macchina è presto per rubare

Profiel  

© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook