8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
   
Rens’ V6 Excl 1997
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 30 maart 2015 01:39 PM
  [ # 106 ]

Met alle respect, maar heel hoog heb ik de kwaliteit van de spullen die ze leveren niet altijd zitten…

Profiel  
 
par eXeMple!
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5019
Geregistreerd: 02-12-2007

- CX 2200 Pallas
- GS/GSA GS X2
- Ami 8 Break
Gepost: 30 maart 2015 01:52 PM
  [ # 107 ]

Nog maar weinig ervaring met De Graaf. Tot nu toe niet slecht.

Ruygrok al geprobeerd?

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 30 maart 2015 03:28 PM
  [ # 108 ]

Ze hebben mooie producten voor een erg mooie prijs, dat zeker!
En zoals Lucas aangeeft zijn er eigenlijk geen fatsoenlijke reproductie assen…

Nieuw origineel is keuze 1. Gebruikt origineel 2 en daarna eigenlijk pas nieuw immitatie. Tenminste, dat is hoe ik het heb ervaren. Zelfde met een katalysator van een ES9J4. Nieuw 1600 euro maar gaat gewoon heel lang mee. Origineel gebruikt 50 euro en gaat net zo goed lang mee. Immitatie 350 en vaak al bij de 2e apk weer kapot…
Met een distributieset kun je natuurlijk niet om nieuw heen en dat soort spul is over t algemeen ook gewoon dikke prima!

De Xm is voor de immitatiemarkt natuurlijk ook geen veel voorkomende auto waar men mega veel tijd in kan stoppen om t rendabel te houden. Tenminste, zo denk ik dan…

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 30 maart 2015 04:06 PM
  [ # 109 ]
JanSr schreef:

Hoeveel km’s denk je er nog mee te gaan rijden?

Dat is een vraag die ik me ook vaker stel. Soms denk ik: “tot de dood ons scheidt” en soms: “zo kort mogelijk” Wink.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Xsara Coupe
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5264
Geregistreerd: 01-02-2005

Gepost: 30 maart 2015 04:17 PM
  [ # 110 ]

Gewoon lekker van blijven genieten die mooie dame!

Onderdelen voor een Xm kan erg moeilijk worden, maar dat doet niet af aan het rijgenot. Als je hem niet als dagelijks vervoer nodig hebt is dat toch geen probleem? Vraagt alleen iets meer geduld…

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 30 maart 2015 08:31 PM
  [ # 111 ]

Je weet maar nooit:

Voor dat bedrag zou je zomaar een paar duizend km kunnen rijden.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Dirk de Pirk
> 1400 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1432
Geregistreerd: 17-06-2006

- XM TCT
Gepost: 31 maart 2015 12:26 AM
  [ # 112 ]

Zo is het Jan!
Ik ben benieuwd hoe ze zijn , ben er over een tijdje ook aan toe vrees ik.
Let op , zijn wel ruilassen , dus je oude as moet je wel opsturen, kan geloof ik ook nadat je de nieuwe as er in gezet hebt. Kijk maar even op de site , daar wordt het uitgelegd.
Geluk!

XM TCT Ambiance`94

Profiel  
 
wimb
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3239
Geregistreerd: 21-08-2007

Gepost: 31 maart 2015 08:18 AM
  [ # 113 ]

Klopt die lengte wel? Mijn gevoel zegt dat 65 cm voor de rechter aandrijfas te kort is.

Edit. Ik zie het al: Jan heeft de linker as opgezocht. Rens heeft toch een rechter nodig?

Wim,
Disciplus Simplex

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 maart 2015 10:30 AM
  [ # 114 ]

Ik heb niet specifiek naar links of rechts gezocht. Deze kwam het eerst boven.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 31 maart 2015 10:35 AM
  [ # 115 ]

Het probleem met revisie-assen is dat men vaak alleen de wielzijde knap oplapt. Dat wil zeggen: de homokineet wordt vervangen door een opgelapt of nieuw exemplaar, er worden nieuwe hoezen op gezet en een laag verf. Maar het tripoidehuis, het deel aan de bakzijde wat die etterige trillingen veroorzaakt, daar doet men vaak weinig tot niets aan. Ja, nieuw vet en soms nieuwe naaldlagers. Maar de glijbanen waar de tripoidekogel in heen en weer glijden worden niet uitgeslepen en van overmaat kogels voorzien of opgelast en nageslepen. Kortom: het schiet niet op en is feitelijk niet veel meer dan een half bakken oplossing. Nieuw is beter. Maar ja, vind het maar eens…... Ik zou gek worden van een auto waar geen nieuwe parts voor te koop zijn..

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 maart 2015 10:38 AM
  [ # 116 ]

Trouwens: Ik ben even helemaal doorgelopen tot betalen, nergens zie ik iets over ruilen of zo.
Dus de moeite waard, lijkt mij.
Over garantie kan ik slechts vinden dat de Europese consumentengarantie van kracht is.
Je zou er een mailtje aan kunnen wagen.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 maart 2015 11:13 AM
  [ # 117 ]

Je kunt je tijd en geld ook op een nuttige manier besteden en geen assen (laten) monteren waarvan de kans dat ze slechter zijn dan de bestaande 90% is.

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 31 maart 2015 12:10 PM
  [ # 118 ]

Bij gebrek aan alternatieven zou ik de gok voor ca €140 wel aandurven. Net zo iets als de Litouwse veerschotels. Bleek ook een goede gok.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
Lucas Unger
Administrator
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6319
Geregistreerd: 07-07-2004

- XM V6 Exclusive Aut
- 2CV Club
Gepost: 31 maart 2015 12:15 PM
  [ # 119 ]

Dan hoop ik dat je niet te vaak naar het casino gaat Jan Smile

De situatie met de veerschotels is toch echt anders. Maar goed, je moet inderdaad wat met zo’n slechte onderdelenvoroziening.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 31 maart 2015 12:19 PM
  [ # 120 ]

Ik blijf dus nog even doorzoeken naar zo’n hoogstonwaarschijnlijke nieuwe of naar een jonge gebruikte. Ik zou me er ook beter bij voelen om mijn eigen as met 110.000km naar een goed revisiebedrijf te brengen dan via internet een gedeeltelijk gereviseerde as met misschien wel 500.000 km te kopen, ook al zou die laatste minder kosten.

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
8 van de 10
« Eerste  < Vorige 6 7 8 9 10 Volgende > 
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook