5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
   
Rens’ V6 Excl 1997
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 18 maart 2012 12:01 PM
  [ # 61 ]

Inderdaad een stuk simpeler. Hoe stel je heer de rechtuit?

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 18 maart 2012 12:03 PM
  [ # 62 ]

Gewoon de unit verdraaien, die zit met een soort klemband op het stuurhuis. Net als bij de xm eigenlijk.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 21 april 2012 12:40 PM
  [ # 63 ]

De CX 2400 is naar CQS in Tienen gegaan voor een rondje nieuwe banden en de XM kon ik meenemen naar huis. De Diravi-problemen zijn opgelost door een paar dichtingsringen te vervangen. Een reparatie voor een heel schappelijk bedrag die resulteert in een “nieuwe” XM, klaar voor de Pressé!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 02 mei 2012 09:45 PM
  [ # 64 ]

Tja, volgens de topictitel zou hij klaar moeten zijn voor de Pressé, maar wanneer is een auto daar werkelijk klaar voor? We zijn weer een paar stapjes verder: maandag is een parkeerremkabel terug op z’n plaats gelegd en vandaag zijn er nieuwe banden onder gekomen. Tijdens het toeren van het afgelopen weekend heb ik ook gemerkt dat de aircopomp een diep brommend geluid van zich geeft, in intensiteit variërend met het toerental van de motor. Wat zeggen de kenners: is de pomp overleden? Zo ja, is een nieuwe nog via Citroën verkrijgbaar?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 02 mei 2012 10:08 PM
  [ # 65 ]
Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 mei 2012 10:12 PM
  [ # 66 ]
RensKorevaar schreef:

Tijdens het toeren van het afgelopen weekend heb ik ook gemerkt dat de aircopomp een diep brommend geluid van zich geeft, in intensiteit variërend met het toerental van de motor. Wat zeggen de kenners: is de pomp overleden? Zo ja, is een nieuwe nog via Citroën verkrijgbaar?

Dat is een beetje een kwaal van de ES9-xm’s. Een verse pomp kan helpen, maar je moet ook even goed naar de leidingen die van en naar de pomp lopen laten kijken. Ik geloof zelfs dat er een info rapide van citroen over bestaat aangaande een wijziging. Ook de spanrol van de multiriem moet je even goed laten bekijken, alsmede de aandrijfriem zelf.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 02 mei 2012 10:14 PM
  [ # 67 ]

Volgens mij is dit nog een V6.12, tenmiste op de foto’s zie ik een enkele uitlaat, een ES9 zou een dubbel pijpje moeten hebben.

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 02 mei 2012 10:16 PM
  [ # 68 ]

‘t Is een 12-klepper, nog met diravi, die het nu weer goed doet…

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 02 mei 2012 10:18 PM
  [ # 69 ]

@JaapJ: Dank je voor de link. Op die site is ook de juiste pomp te vinden. Dat geeft in ieder geval vast een idee van de prijs!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 02 mei 2012 10:18 PM
  [ # 70 ]

Ok, een oud modelletje dus. Daar gaan gewoon de pompen van gaar. Verse pomp er op en klaar Smile

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 02 mei 2012 10:19 PM
  [ # 71 ]

Mooi! Very Happy

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
JanSr
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006

- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Gepost: 03 mei 2012 12:34 AM
  [ # 72 ]

Die airco pomp hoor je meer dan bij andere modellen, hij zit “vlak bij”, boven op het blok.
Mocht je hem willen vervangen: de achterste boutjes zijn notoir lastig los te krijgen. Een kwaliteits-inbussleutel aan de korte kant een stukje inkorten, dan lukt het net.
Ik heb ze vervangen door zeskantbouten.

Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop

Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 25 september 2012 08:59 PM
  [ # 73 ]

Ook deze auto heeft te koop gestaan en ook deze blijft. Op de advertenties zijn nul (0!) reacties gekomen en hem voor een handje zakgeld wegdoen, daar heb ik geen zin in. Hoewel er inmiddels 100.000km op de teller staan, stuurt hij nog (of: weer) als nieuw. Daarom ben ik tevreden met de beslissing hem te houden. Ik zou alleen niet weten wat er nog aan gedaan kan worden. Nou ja, misschien eens een setje helemaal perfecte “Monte Carlo”-velgen op de kop tikken?

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 25 september 2012 09:22 PM
  [ # 74 ]
Profiel  
 
RensKorevaar
> 17000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006

- CX 2400 Super
Gepost: 31 maart 2013 12:21 PM
  [ # 75 ]

Het is de hoogste tijd om dit draadje weer eens af te stoffen. In de afgelopen twee weken heeft de XM dienst gedaan als dagelijks voertuig: heerlijk! Vrijdag heeft hij zijn 105.000km-beurtje gekregen: sappen en filters, maar verder was er niets aan te doen. Gisteren heeft hij zich in de bekwame handen van chauffeur Rogier “Toeters en bellen” tijdens de trainingsdag van Le Citron Pressé mogen bewijzen: dat ging uitstekend!

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
 
5 van de 10
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook