Hallo,
Heb een Bx van ‘92 TRD,maakt een heel scherp tikkend geluid(onder de motorkap).
Stilstaand en rijdend ook nog duidelijk hoorbaar,om de seconde tikt ie.
Irriterend geluidje,heb hem nog maar net gekocht,hydrauliek pomp of de leiding lekt ook.
Het is de bestuurderskant langs de wiel ergens (dat ie lekt).
Herkent iemand dit?
Groetjes
Janis.
Totaal aantal Berichten: 7072
- BX Sport MK2
- AX GT chic
De tik kan de voorraad bol zijn, maar daar hoort wel meer tijd tussen te zitten. Wellicht dat deze gevult moet worden. Al met al blijft het een wilde gok.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Heb hem vandaag nog eens gestart,het gaat zoals volgt ongeveer: grrrr tik, grrrr tik, grrrr tik,echt zo een grrrr geluid en dan een tik.Langs onder druipt ie wel veel.Eergisteren nog LHM in gedaan 2liter.
Totaal aantal Berichten: 3455
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Wat Daan zegt, je voorraadbol is waarschijnlijk niet meer goed en moet gevuld of vervangen worden.
Wat je hoort is het regelen van het hydraulisch systeem, normale geluiden dus maar idealiter zit er meer tijd tussen dan een seconde.
Je voorraadbol is hoofdverdachte maar het snel regelen van het systeem kan meerdere oorzaken hebben, veelal interne lekkages van de componenten. Die lekkage is trouwens belangrijker om te fixen. Ik neem aan dat je weet dat het hydraulisch systeem niet alleen de vering maar ook de remmen en de evt. stuurbekrachtiging bedient. De lekkage kan op meerdere plekken zitten aan de bestuurderskant, het is best dat je even goed kijkt waar het lekt en het (laat) repareren.
Verder uiteraard welkom hier en veel plezier van je nieuwe aanwinst!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
Janis schreef:Heb hem vandaag nog eens gestart,het gaat zoals volgt ongeveer: grrrr tik, grrrr tik, grrrr tik,echt zo een grrrr geluid en dan een tik.Langs onder druipt ie wel veel.Eergisteren nog LHM in gedaan 2liter.
Lekt hij LHM?
dan zal er een leiding lek zijn en de voorraadbol deze niet kunnen bijhouden waardoor hij snel druk verliest dus bij gepompt wordt
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Yep, hij lekt LHM en véél.Maar ik vindt het toch straf dat ie bij het rijden van 70 a 80 km per uur een zo luide tik geeft.
Dr zijn twee groene bollen zijn dat de voorraadbollen of is het bij de reservoir die ik bijvul met LHM?
Zou ik dan best de wiel afdraaien langs passagierskant en ééns kijken nr de leidingen?
McDean,Mechuccio en Traindriver alvast bedankt voor de raad!
Mechuccio merci voor de warme ontvangst:)Ik sta te popelen om met mijn Bx’ke te kunnen rijden.
Totaal aantal Berichten: 527
- Xantia 1.8i 16v
lekken zit NIET in de bollen!
als je voor de auto staat zie je onder aan het blok ( tussen het blok en de radiator een bol zitten DAT is de voorraad bol!)
bij de veerpoten zitten ook bollen!
dus je hebt er onder de kap 3 zitten!
Maar belangrijker is dat je zoekt WAAR hij lekt
ik heb het vermoedde dat er een drukleiding slecht is !
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia