



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
kun je er vanaf de binnenkant niet bij.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
Het roest zit er door. Het is een echt gat.
Met name net naast de twee bouten die de motorkapscharnier vasthouden. Daar loopt dat metaal over in de raamlijst, en zit het ook nog met een hoek naar de a-stijl. Eronder zie ik alleen maar nog roest.
Hoogst waarschijnlijk komt dit daar allemaal door het lelijke glazen dakje dat ze ooit in de auto hebben geplaatst, en dat nu dus water doorlaat.
Verder nog vanbinnen uit naar de rechtse a-stijl. Ter hoogte van het binnenverlichtingsknopje.
Allemaal dikke roest die vanonder de verf begint te komen.
Misschien kan ik hier wel bij door de wielkassen open te maken ?
Verder valt alles heel goed mee.
Ik was ook zelden of nooit de onderkant van de auto, maar wel dus het scharnier van de motorkap !












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
ik zie geloof ik niet waarom je subframes eronder weg moeten. Je motorkap scharnier zit daar niet in de buurt toch?


























Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik zie het voordeel er ook niet echt van.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Ander advies ? Dashboard er even uit ? Hydraulisch vat uit de weg ...?














































Totaal aantal Berichten: 43339
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Dasboard er uit, voorruit er uit, isolatie weg en vat weg. NIET de auto van het HULP-frame losmaken, dat is compleet zinloos voor deze reparatie.
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Tussen ons gezegd, ik lig daar dus ‘s nachts wakker van. En dan zie ik geen uitweg meer !
Maar dashboard en raam verwijderen dat moet een haalbare kaart zijn.
Ik zal het eens nalezen in de vraagbaak.
Is er misschien iemand daar die een sloopauto heeft waaruit ik delen zou kunnen halen ?
Die vormen lijken me niet zo evident.











Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik heb nog een cx begraven onder bramenstruiken…jou kleur geloof ik?
Helaas is het me niet goed duidelijk waar jou probleem exact zit.
Niet van wakker liggen, heeft geen enkele zin, beter in oplossingen denken dan in problemen denken.
Maar een cx van subframe losmaken, hoe kom je daarbij?
ik zou eerst met het makkelijkste beginnen
en dat is de voorschermen ‘er-af-boren ’
als je daar niet van schrikt ,kun je zoetjes aan verder boren en slijpen met de a-stijl tot dat je weer gezond materiaal hebt[waar de roest ophoudt]
neem maar van mij aan dat de a-stijl compexer in elkaar zit , dan dat het eruit ziet
[ik zal even proberen een fototje te maken van de week]
ik vermoed dat jouw cx dan ,onder de pedalen vlak achter de bevestiging met het subframe, dan ook niet al te fris is ?
Het makkelijkste is natuurlijk niet meteen de voorschermen ‘er af boren’dat is meteen zo rigoureus.
Het is beter dat Josef maar eerst moet gaan iventariseren wat er allemaal aan de hand is met zijn auto.
Als deze roestspook ter hoogte en rondom de A-stijl is veroorzaakt door het schuifdak,dan kan je er donder op zeggen dat de C-stijl(links en rechts) en de lager gelegen delen ook gehavend zijn.
Ik heb het al eerder gezegd,als je geen goede oplossing heb bedacht voor het schuifdak dan hoef je de rest van de wagen ook niet aan te pakken,er blijft toch ten alle tijde water de auto instromen.(of je moet de regen mijden)
Dus eerst het schuifdak en dan de rest.
En het wordt alleen maar erger !
Tijdens het bijregelen van de handrem voor de autokeuring, duw ik een gat in het binnenspatbord.
Er moet dus toch dringend iets gebeuren daar aan de voorsteven.
Zijn de stukken die CX basis verkoopt de enige reparatiedelen die voor de serie 1 beschikbaar zijn ?






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Die stukken worden meestal zelf gemaakt, scheelt een paar honderd euro…























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Ik kan vanuit hier niet zie hoe handig je bent maar is het niet verstandig om eens iemand erbij te halen die echt goed verstand heeft van een CX en je goed advies kan geven?
Voordat je de gehele CX uitelkaar hebt terwijl dat helemaal niet nodig is.
Misschien is er hier wel iemand die dicht in de buurt woont die effe kijken wil.
Dat is het hem nu juist. In België lopen de liefhebbers en de kenners niet zo dik.
Ik heb wel de hele DS uit elkaar gehad (en weer in elkaar !), maar dat is een stuk eenvoudiger lijkt mij.
Het verdict volgt trouwens eind deze week, wanneer de auto al dan niet door de keuring geraakt.
Maar er moet zowiezo iets gebeuren.
Voorste vleugels eraf boren , dashboard eruit, raam eruit, daar zie ik geen problemen in.
Zoals gezegd speelt het onheil zich af onder en op de linkse en rechtse a-stijlen.
Bestaan er misschien ergens foto’s van zo’n opengewerkte voorkant ?
En misschien moet ik de titel van dit topic veranderen, aangezien iedereen mij die actie afraadt.



























Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
Er bestaan vast wel foto’s, maar ik denk dat het handiger is dat we foto’s zien van jouw auto. Zodat we wat gerichter kunnen adviseren.