



























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb vanavond alles nog eens bekeken persoonlijk zou ik op zoek gaan naar een andere cx en dan alle goede dingen van jou auto over zetten.
Want alles in de A/C stijlen en schermen is aangetast of al verrot en een andere carroserie is waarschijnlijk goedkoper dan alles netjes repareren en ben je meteen van je schuifdak af.
Want thijs had een heel goede basis om te restaureren,bijna tot ‘geen’roest.
of je moet volstaan met lap middellen.
Dit is natuurlijk een keuze van U.
Maar heel veel succes.
groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.





















Totaal aantal Berichten: 2214
Geregistreerd: 17-10-2009
- CX 2000 Pallas
- Xsara 1.6 break
Dat zijn nogal wat gaten op de foto’s maarja het plaatwerk aan de buitenkant ziet er op de foto’s niet slecht uit en als het subfrane e.d. nog niet verroest is is het natuurlijk de moeite om dit weer allemaal op te lappen.
Volgens mij kun je zelf lassen zoals ik gelezen heb dus dat is qua kosten dan niet zo dramatisch alleen het blijft natuurlijk een hoop werk als je het goed wilt doen, en dat zou ik dan ook doen anders kun je volgend jaar weer opnieuw beginnen.
verder ben ik blij dat ik geen schuifdak heb als ik deze ellende zie.
succes
Mark
CX 2000 pallas ‘78
Ik sluit me aan bij Daan en Frank. Het ziet er niet hoopvol uit. Niet uniek voor een CX zou ik willen zeggen: op het oog kan de auto er heel knap uitzien maar bij nader ondezoek kan er ernstige en zeer moeilijk te herstellen roestschade zijn. En je weet niet wat je nog allemaal gaat tegenkomen. Alleen voor de zeer handige doehetzelver met heel veel tijd en een mooie sleutelruimte kan dit een reele klus zijn lijkt mij. Maak een zo realistisch mogelijke inschatting van de hoeveelheid werk, liefst door consultatie van een expert. En misschien blijkt dat het dan toch verstandiger is om het verlies te nemen om erger te voorkomen.












Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Het moet ook niet erger gemaakt worden dan het is.
Ik lees hier ergens boven dat alles verrot is bij de a en c stijl, incl schermen. Dat valt allemaal wel mee denk ik. Je mag van geluk spreken dat alle schermen en deuren, voor zover te zien op de foto, nog intact zijn. De hoeveelheid lapwerk voor die paar gaten valt dan wel weer mee. Je kan nog wel wat jaren vooruit met deze kar denk ik zo.






















Totaal aantal Berichten: 3025
Geregistreerd: 22-08-2006
- BX 19 GT
- BX 16 RS
Kijk hier ‘s naar de foto’s van de “Restauration CX Prestige”: http://www.cx-basis.de/de/cx-infos/galerie.html
De staat van jouw CX is niet van deze plaatjes te beoordelen. Misschien gaat dat beter als je ‘t schoonmaakt en dan nog ‘s foto’s maakt, maar ‘t beste is als er gewoon een kenner naar kijkt. Het zijn geen uitzonderlijke plaatsen voor roest bij een CX, maar voorzover ik kan zien zijn het wel de meest beroerde. Als nu ook de dorpels, bodem onder de achterbank/kofferbak en bevestigingspunten van het achtersubframe rot zijn is het echt einde verhaal.
Lekkage van ‘t klapdakje is in dit geval overigens simpel op te lossen: nieuw klapdakje erin. Maar de roest, daar kun je aardig op leeglopen.





























Totaal aantal Berichten: 10298
Geregistreerd: 22-03-2005
- GS/GSA 1220 club break
- Overig Panhard 17 break
- GS/GSA X1
- ID/DS DS23H Pallas
- ID/DS ID20F break 21 5-bak
Op basis van de foto’s zeg ik: Dit gaat veel werk opleveren. Als je zelf kan lassen zou je eraan kunnen beginnen. Waarschijnlijk is het beter om een andere CX te zoeken die echt structureel beter is en dan de goede delen van jouw CX over te zetten.
Als je hieraan begint en de auto gaat ontmantelen om te lassen, kom je zeer waarschijnlijk veel meer roest en gaten tegen.
Citroen!
Als jezelf goed kan lassen,dan kan je enigzins de kosten in de hand houden.
Maar ik denk dat josef geen lasser is, als ik een ander draadje van hem lees,zie hier
Dit zal het een en ander in een ander daglicht zetten denk ik voor hem
Tja, een hele mooie gelegenheid om een lasser te worden denk ik! dan zijn er nog wel een paar kleinigheidjes als een goede plek, een lasapparaat en een cursus te regelen.. Ik zag dat je DS bijna klaar is Jef, dus komaan! Beginnen met oefenen op de plekjes van je binnenschermen en je komt vanzelf langzaam verder.
Als je het niet zelf gaat doen dan is het financieel een heel vervelend verhaal, dat wel. Succes met de overwegingen.























Totaal aantal Berichten: 4911
Geregistreerd: 21-04-2005
- C15 GV (Grand Volume)
Er zijn idd een aantal afwegingen te maken… Wat is de auto je nog waard (wat heeft ze je gekost tot nu toe), zowel economisch als emotioneel (ik zou voor mijn Limo ook heeeeeel ver gaan).
Bovendien is het de vraag wat een goed, ander exemplaar kost…
Het lijkt me idd verstandig eerst heel goed in te schatten hoeveel werk er aan deze auto zit.
Succes met uitzoeken en afwegen!
MB C200CDI daily driver, Yaris Verso
EX: BX(x6), Berlingo, Mondeo, C15(x2), CX(x8), Express, XM break, 900T8, 900i16v, Saab 99, Mégane, R4, C3, Terrano, 306, Visa cabrio, Discovery, Clio, Xantia, C5, ZX, Pajero, 99GL, Landcruiser, Golf SDI, Xsara, Twingo, MB Vito, Passat B5, Freelander, Corsa




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Heb mijn eigen break ook gedaan 2 jaar over gedaan nu ga ik beginnen met een prestige 1976 trek ik 5 jaar voor uit maar dan wordt ook alle plaatwerk vervangen.plus de hele voorkant zowel binnen als buiten schermen.
Want als de gaten al in je binnen schermen vallen zijn al je tussen schotjes ook al vergaan want overal waar ik de roest zie zitten de verstevegings schotjes. kijk voor de zekerheid maar achter je lm vat en ruitensproeier vloeistof voorraadvat.
En bij a stijlen is hij ook al ver heen kijk voor de zekerheid maar achter de bekleding naast je
voeten kuip links en rechts onder het dashbordkastje en zekeringenkast.
niet te spreken over het schutbord onderaan.
Sorry ben dit allemaalbij mijn eigen auto ook tegen gekomen maarja ik was halverwege en dan ga je wel door.Ga anders met de auto naar de garage en bekijk hem samen met de garagehouder WEL EEN CX KENNER
Die kan je precies vertellen wat er aan de onderkant scheeld en of dat het alleen aan de boven kant zit.
Laat dan meteen je subframe bekijken.vooral achter!!!en de overige techniek (leidingen enzo)
Maar persoonlijk blijf ik erbij ik zou niet deze auto doen.maar een goede nieuwe zoeken en daar mee beginnen.en dan deze behouden tot de ander klaar is of als donor gebruiken.
maar nogmaals heel veel succes.
groet frank
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.
CX-en zijn zo goedkoop, dat restaureren financieel niet verantwoord is. Ik heb al ‘ns een paar keer die ene groene uit Zuid Frankrijk onder de aandacht gebracht voor 2,5 k. Mooie auto. Geen spatje roest. Alle opties. Het is maar een voorbeeld. Waarom gaan lassen ?
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl























Totaal aantal Berichten: 4303
Geregistreerd: 13-02-2006
- GS/GSA Cottage Break.
- Berlingo 1.9d
- ID/DS ID19P
Robin Visser schreef:
Het is maar een voorbeeld. Waarom gaan lassen ?
Emotionele waarde misschien>??
Ik meen Hier ergens te hebben gelezen, dat Jef de auto nog maar pas heeft. Vandaar mijn reactie.
Een dag niet gezweefd, is een dag niet geleefd.
Kijk ook ‘ns op de site van de Citroën SM-club! http://www.citroensmclub.nl
P.B mij maar ik wil best samen met jou kijken of het zinvol en haalbaar is om deze witte dame te repareren.
Harry
Zweven dat is pas leven
Citroen XM D12
Citroen CX S2 GTI Turbo VEMS




























Totaal aantal Berichten: 9362
Geregistreerd: 25-05-2010
- CX break 2500 RD diesel 1986
- ID/DS pallas 1967
- CX Prestige 2400 1976
- CX 2200 diesel super
- CX 25IE automaat
- CX 2500 pallas diesel
Was even benieuwd of de auto voor dit jaar weer was goedgekeurt.
Zou fijn zijn en geeft je weer wat meer ruimte om alles te overdenken.
groet frank.
De boer is troef
Après cette énième cx
https://www.flickr.com/photos/126190970@N08/
http://www.citroen-forum.nl/forums/viewthread/223616/
Restauratie Prestige laagdaks, er is weer vooruitgang.