helaas,
de C6 gaat binnenkort uit produktie, de gelijkenis met de carrière van de SM is frappant, de waardevermindering gaat zich nogmaals versnellen en diegene die hun C6 van plan waren te houden rijden dus binnenkort in een wel heel exclusieve auto, exclusief in de zin van ‘d’r rijden er niet veel van rond’
Totaal aantal Berichten: 43287
Geregistreerd: 26-02-2005
- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Ik hoor die geruchten nu al 2 jaar…
Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!
Doneer, zo blijven we draaien!
disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste
Kawa zal connecties hebben?
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
begrijpelijk dat je mijn berichtje niet geloofd,maar ik heb een man van de PSA-groep in mijn hotel die bezig was op zijn computer met de nieuwe DS9 die getekend is door chinezen en zeer Jaguar XJ-achtig is. Ik vroeg de man wat hij over de C6 wist te melden en hij zei me dat met de huidige productie van 5 stuks per dag het einde niet lang op zich zal laten wachten, maar hij kon me niet vertellen wanneer die DS9 gaat verschijnen, wel dat die DS9 nog groter gaat zijn dan de C6.
En Waterman, wees niet zo achterdochtig man, je kent me toch al goed genoeg om te weten dat ik geen paniekzaaier ben
, leuk bericht of niet, dat laat ik in ‘t midden, maar ‘t is wel gaaf dat je dit soort informatie van iemand van het moederhuis te horen krijgt., en voor alle duidelijkheid, ik heb de man gevraagd of ik de info mocht loslaten op het forum en hij zei, geen probleem, dus,....
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Is dit het studiemodel voor de DS9?
holy mahony, jaa, dat is ‘m waar hij mee bezig was.
maar ‘t is wel waar wat Yuri zei, sinds de C6 bestaat komt dat monster van lochness om de zoveel tijd de kop opsteken dat ‘t gedaan is, maar als er intern ook al zo over gesproken word kunnen we er wel vanuit gaan dat er dus binnenkort geen C6-en meer in de showroom staan.
Wat ?!? er staan d’r al geen meer in de showrooms, tja, dan word ‘t moeilijk autootjes verkopen als je ze niet kan laten zien
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik heb voor die man in je hotel nog een Iers krantenknipsel liggen over laat ik diplomatiek zijn, nieuwe citroen modellen.
Ierland is absoluut geen citroen land en nog minder, een retro liefhebber land.
Desalnietemin ben ik het nog nooit meer eens geweest met in dit geval een Ierse, autojournalist.
Aan de andere kant, waarom zouden ze zich daar druk over maken he, een C3 en nog minder een C6 past al niet hier op de gemiddelde weg laat staan een C9
Totaal aantal Berichten: 27922
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Als ze onder die DS9 wel gewoon een setje bollen monteren dan zou het wel eens een leuke opvolger van de C6 kunnen zijn.
Aan al het leuks zit een einde, zo werkt het nu eenmaal.
Maar wel zo prettig als er daarna ook weer iets leuks komt
what’s your point puffel ?
ik begrijp niet helemaal waar jij op aanstuurd met jouw reply (zal wel aan mij liggen)
anyway, denk je dat mensen die voor de PSA-groep werken geïnteresseerd zijn in jouw Ierse kranteknipsel ?
Totaal aantal Berichten: 1173
Geregistreerd: 09-09-2008
- CX 25 GTi Turbo
- XM 2.1 TD automaat vsx
- 2CV club
- XM 2.0 16V Aut.
Ik ben ook niet duidelijk geweest.
Kijk, de (prachtige) c6 is voor mij altijd een beetje een commercieel raadsel geweest.
Vergelijk de produktie aantallen maar eens met zijn voorgangers.
Citroen blijkt toch ook nu weer bijzonder creatief. Kijk maar: een opvolger voor de C6 in China (DS9?) laten ontwikkelen cq produceren? Er blijkt vraag naar te zijn aldaar?
Dit model dan op details geschikt maken voor de Europeese markt en hopsa, weg met die dure C6 en wellicht wel een (relatief) scherp geprijst topmodel in het gamma? It all makes sense.
Ik probeer altijd een beetje een rode draad te vinden in dingen maar Citroen doorgronden valt niet mee, het merk is zoals gezegd echt creatief! Commercie en marketing, allemaal buitengewoon interessant maar ook essentieel voor een automerk.
Van Alfa tot Volkswagen kun je, als je een beetje daarin verdiept, een redelijk logische en positieve evolutie van modellen bespeuren voor de doelgroepen waar diverse autofabrikanten op mikt. Vergelijk maar eens een willekeurige Seat, Skoda of you name it van 25 jaar geleden met een nieuw model.
Bij citroen lijkt dat heel anders te liggen. Oudere modellen zijn totaal anders, doelgroepen verschuiven. Innovatief.
Mogelijk is dit te verklaren door een verschuiving van de hoofddoelgroep naar China.
Wederom een enorme uitdaging in creativiteit, om met een beperkt aantal modellen op deze wijze twee totaal verschillende doelgroepen in twee verschillende werelddelen te bedienen.
Maar succes hierin is dan niet vanzelfsprekend lijkt me, dat vergt dan toch wel het uiterste van niet alleen je creativiteit maar ook van je commercieel inzicht.
Terugkerend naar mijn Irish Times Citroen test van o.a. de DS 3 en C3.
Even ter illustratie, de Ieren zijn ontstellend merkentrouw. Zijn helemaal niet zo dol op Franse automerken. Een basis Ford Focus, Nissan Almera of Toyota corolla etc., wel liefst met een zo nieuw mogelijk kenteken. In de kleur grijs, is wat de gemiddelde Ier graag koopt.
Ook hebben de Ieren absoluut helemaal niets met alles wat op retro lijkt (hoe nieuwer-hoe beter).
En heeft citroen hier totaal geen erfgoed van oude citroen modellen zoals 2cv, DS, GS, CX etc.
Met bovenstaande in gedachten is het dan op zijn minst opmerkelijk dat het citroen erfgoed wel wordt aangehaald in de koptekst: ‘Big on heritage, short on innovation’.
‘Citroen has a remarkably strong small car pedigree and heritage to tap - the 2CV for example - and in an age when utility and function dominate small car buyer behaviour, ahead of bluster and bling, surely they could be pioneering the way with a car that’s affordable, functional and fun. Customers across Europe are crying out for such a car. Such a car that would capture the motoring zeitgeist and would be worthy of the DS name. The DS is not.’
Helaas blijkt ook nog uit de test dat de nieuwe citroenmodellen de laagste cijfers van de klas halen in vergelijking met een scala van andere (ook oudere)automodellen.
‘[the engineering prowess remains some way behind. Even further down the ranks come the bigwigs who have led the brand.]’ [it lacks the charm and character of its rivals] [it’s an alternative to, rather that is superior] [on the downside is a firm ride, on typical Irish roads it can be bumpy and jarring’] [it never sets your pulse racig] [nowhere near build quality like…]
[The overriding problem is that this cr doens’t represent antyhing more than a rival of….that’s been badged as a DS without much thought towards leveraging that heritage to full effect] en zo kan ik nog wel door blijven gaan met citeren..
Dat ik persoonlijk het krantenartikel helemaal onderschrijf , zal PSA natuurlijk absoluut een rotzorg zijn, maar als een gerommeerde krant dit soort zaken gaat schrijven geeft me wat meer hoop dat PSA mannen, zoals in je hotel dit toch eens wat meer zouden moeten aanhalen in ‘de volgende vergadering’.
Uiteindelijk bepaalt de koper het succes van een produkt.
Nu ik me me eindelijk wat veroorloven kan aan een nieuwe woon-werk auto heb ik wat mij betreft geen keuze mogelijkheden bij citroen. En zo hoog liggen mijn eisen niet, het hoeft alleen maar een minstens even zuinige, comfortabele en praktische auto te zijn van een niet retro voorganger model namelijk model Xantia. Met minder kan ik geen genoegen nemen. Toch niet teveel gevraagd zou je denken.
2 C6-en als alternatief:helaas helaas helaas, ik ben allesbehalve een commercieel genie maar dat gaat niet gebeuren…Ik heb er de pest in dat ik wel moet gaan zoeken tussen Duitse, Tsjechische enzovoorts enzovoorts merken…
Enfin, citroen en de commercie, daar zijn al boeken over vol geschreven.
applaus.
echt een heel verhelderend relaas, en de slotzin slaat de spijker helemaal op de kop, 2 modellen in de C6-range, wat arrogantie betrefd kan zelfs Rolls-Royce daar een puntje aan zuigen. Bij Citroën schrikken ze al in de showroom wanneer je informatie vraagd over een C6 en daarna proberen ze met zachte, doch dwingende hand je een C5 aan te smeren.
begrijpe wie begrijpe kan.
Totaal aantal Berichten: 121
Geregistreerd: 10-01-2010
- Jumper 3.0 HDI DC L2H1 35
- Jumpy 2.0 hdi 120 kw
- C5 Tourer 3.0i V6 Exclusief Automaat
aan de ene kant hoop ik dat de C6 vernieuwd gaat worden, met een nieuwer uiterlijk en een nieuwer interieur, en aan de andere kant is het goed voor citroen dat er een nieuwe komt in de vorm van ds9.
Dat de C6 geflopt is , is echt de de pr afdeling van Citroen aan te rekenen, ik rijd er nu een week in, en het is de best verende auto ter wereld. Citroen heeft geen tot weinig moeite gedaan om het een succes te laten worden, geen vernieuwende v6 benzine motor, geen handbakken in de exclusieve versies en een te hoog prijskaartje nieuw, is echt zonde ....
Een citroen is meer dan een auto!@
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]
Zo je hebt dus toch een V6 gekocht en geen diesel V6! Gefeliciteerd! Ben wel belangstellend foto? en… geimporteerd?
Ondanks dat de c6 qua kwaliteit qua afschrijving en rijgedrag niet onderdoet voor de Duitse concurrentie heeft citroen, en eigenlijk alle franse merken, een imago probleem. Dit wordt zorgvuldig onderhouden door een grote groep frankrijk-haters en citroen- en franse automerken haters. De beeldvorming met betrekking tot citroen en andere franse automerken is dat de modellen qua afwerking, duurzaamheid, techniek en afschrijving de duitse concurrentie niet kunnen bijbenen. In hoeverre dit inhoudelijk juist is, daar wil ik aan voorbij gaan, het feit is er.
Peugeot, renault citroen alle topmodellen hebben het moeten afleggen tegen de duitse merken voor wat betreft de topmodellen.
ik denk dat tegen deze achtergrond het heel slim is om je grootste exportmatkt: China de mogelijkheid te bieden om een topmodel te ontwikkelen. Zou bmw en mercedes of audi dat ook aandurven, of denken ze dat ze daar te goed voor zijn.
(zelfs de spellingscontrole op mijn apple protesteert als ik duitse met een kleine letter schrijf terwijl franse geen rooie kringel krijgt kajje nagaan…)
W.
mia macchina è presto per rubare
Totaal aantal Berichten: 17403
Geregistreerd: 15-10-2006
- CX 2400 Super
Wat de kwaliteit betreft, hoop ik je binnenkort gelijk te kunnen geven, maar wat de afschrijving betreft, ben je écht te optimistisch…
Doneer, zo blijven we draaien!
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 212
Geregistreerd: 13-06-2006
- C5 break exclusive
[edit mod] Quote gewist. Quoten op het laatste bericht is onzin [/edit mod]
zo maar even van marktplaats;
mercedes e klasse 220, 2006 elegance vraagprijs 24000 km stand 105000km Nieuwprijs met de volgende uitrusting 53000:
ABS
bestuurders airbag
passagiers airbag
airconditioning
elektrisch bedienbare zijruiten voor
elektrisch bedienbare zijruiten achter
stuurbekrachtiging
metallic lak kost 1500 euro extra
Leer 3500 of zoiets,navigatie 1500, soundsystem 1600, gordijnairbags, cc 800 etc ik zeg maar wat.
je zit zo op een nieuwprijs van een c6 2.2 en deze zie ik niet op marktplaats staan voor 19000 met 105k km.
Ik vind dus dat qua afschrijving er geen verschil is tussen deen en de ander.
Ik weet zeker dat dit voor bmw ook op gaat
W
mia macchina è presto per rubare