Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Beste mensen,
Ik zal me even voorstellen: ik ben Jeroen, ben nu 1,5 jaar in het bezit mijn rijbewijs. Ik woon bij Venlo in de buurt en ga ik Eindhoven naar school.Ik heb me hier al een tijdje terug aangemeld en lees al een tijdje mee op dit forum.
Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een BX cannes. Ik heb deze BX van mijn ouders voordelig overgenomen. Dat wil niet zeggen dat ik geen liefhebber ben, in tegendeel. De passie voor Citroen en auto’s in het algemeen is er bij mij met de paplepel ingegoten.
Zo ook de liefde voor de BX, toen ik nog een klein manneke was (lees: 4 maanden) en mijn ouders de AX die toen dienst deed te klein vonden hebben ze een nieuwe BX gekocht. En tot de dag van vandaag staat die zelfde BX nog steeds bij ons voor de deur. Weliswaar niet meer in het bezit van mijn ouders maar van mij.
De auto is altijd door een Citroen dealer onderhouden en ze zijn er ook altijd zuinig op geweest. En dat is te zien: de auto heeft nog steeds zijn eerste koppeling en ook de achterremschijven zijn ook nog origineel.
Na al die jaren van trouwe dienst heeft de BX nu bijna 270.000km gelopen, hier en daar een deukje en een krasje opgelopen en het dak is vaal geworden. Nu is het zijn taak geworden om mij dagelijks naar het station te brengen, circa 15km hier vandaan.
De auto doet het tot nu toe perfect op wat kleinigheidjes na:
- er lekt benzine uit de tankdop, de vulopening is aan het roesten wat zeer waarschijnlijk de oorzaak is.
- als het vochtig weer wil ze niet in 1x aanslaan, waarschijnlijk iets met de ontsteking: verdelerkap is mijn eerste gedachte.
Tja verder is het natuurlijk een echte crisis uitvoering: geen dashboard kasje, slechts één interieurlampje, geen centrale deurvergrendeling zelfs de Cannes stickers ontbreken op mijn auto!
Een foto kan natuurlijk niet ontbreken
Ook houd ik sinds de auto van mij is het verbruk bij. Dit is hier te bekijken: http://www.spritmonitor.de/en/detail/404426.html
Groet,
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ha Jeroen!
Het blijft een tof karretje!
Heb je het ritje in Duitsland nog eens geëvenaard?
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 527
Geregistreerd: 27-03-2006
- Xantia 1.8i 16v
Leuke auto…
en dat eigenlijk nog steeds als 1e eigenaar
Veel plezier er mee!
Vroeger had ik een ZX Spectrum en een ZX 1.9D break, nu een xantia
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Bedankt.
@ Tonie: Nee, heb nog geen ritje meer naar Duitsland gemaakt. Komt binnenkort nog wel
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
kijk een vroege canniks dus. Op TE basis.
Veel plezier ermee
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 448
Geregistreerd: 26-06-2009
- BX 15 RE
- 2CV 6 Club
- Xsara Picasso 1.8 16v Plaisir
- C1 Selection 5drs
Ziet er leuk uit
Veel plezier met de Cannes!
Joie de Vivre ..avec Citroën!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Hee, leuk! Volgens mij is dit de Jeroen die langs kwam bij de koppelingswissel van mijn ex-BX 16 TGI?
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Welkom bij de club van liefhebbers van echte auto’s. Hoop dat je nog veel plezier van je Cannes gaat beleven.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Bedankt voor de reacties!
Inderdaad Timo, dat was ik ja. Inmiddels alweer een dik jaar geleden geloof ik
Ik heb trouwens wel een vraag, tot hoever kun je de tank leeg rijden? Want ik kwam erachter dat het metertje niet heel nauwkeurig is, het maximale wat ik getankt heb is dan ook minder dan 40liter. Het lijkt me wel dat de tank wel wat groter is toch? Gaat trouwens ook het lampje van reserve aan als hij in de contact stand staat? Ik weet nog niet precies welke lampjes het wel en niet doen.
Ik had op internet trouwens wel al een mooie ‘handleiding’ gevonden hoe je de lampjes kunt vervangen dus dat staat in ieder geval op het to-do lijstje
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
jij bent voorzien van een 52L tank. Met 6L in de tank gaat het lampje normaal gesproken branden.
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
En hoe zit dat bij 1600cc motoren? Want dit is waar ik me al een ongeluk naar heb gezocht hoeveel liter de reservetank is. Mijn 1600 kan ik in ieder geval (leeg) tot 75 euro vullen. 60 liter dus ongeveer? Of zijn die ook 52l?
Ontopic: Gaaf dat je de auto hebt die je ouders nieuw kochten! Veel zweefplezier!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
En hoe zit dat bij 1600cc motoren? Want dit is waar ik me al een ongeluk naar heb gezocht hoeveel liter de reservetank is. Mijn 1600 kan ik in ieder geval (leeg) tot 75 euro vullen. 60 liter dus ongeveer? Of zijn die ook 52l?
Ontopic: Gaaf dat je de auto hebt die je ouders nieuw kochten! Veel zweefplezier!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 7072
Geregistreerd: 21-04-2005
- BX Sport MK2
- AX GT chic
Ik denk dat de jouwe 66L heeft, dit is makkelijk te controleren door even achter de achterbumper te kijken of je daar een brandstoftankje ziet hangen. (als je erachter staat rechts)
Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
@Timo, staan ze toch
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Mcdean, bedankt! ik zou dus met gemak 550km kunnen halen op 1 tank. Nu zit tank ik meestal om de 400-450km
@ Punaxio, ja blijft een leuk detail!
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Zo even een kleine update:
De bx is afgelopen week een keer de 270.000km gepasseerd, helaas heb ik het gemist. Maar ach bij 275.000 is er weer een mijlpaal dus tot die tijd moeten jullie het met onderstaande foto doen:
Verder heb ik een GTI interieur ingebouwd, nog bedankt Bèr, was een leuke ervaring om toch eens een échte bx te zien
Helaas nog geen foto’s, dat komt omdat de deurpanelen er nog niet inzitten. Daar had ik nog een vraag over: heeft iemand toevallig een tip hoe ik die panelen niet te hard verbeun, ik heb namelijk geen elektrische ramen, maar misschien dat dat nog ooit komt.
Verder ben ik erg tevreden over het resultaat, het zit echt een stuk beter! Ik ben nog stiekem opzoek naar een armsteun dat zou het geheel helemaal compleet maken.
Ook heb ik nog een vraag over de accu, hij komt van de gamma en stamt uit 1999… Ik heb even gemeten, zonder dat de motor draait levert ie 12,8volt. Als de motor stationair draait stijgt dit naar 14,4 (zonder verbruikers). Geen verkeerde waardes lijkt me zo. Maar is het toch verstandig om de accu preventief te vervangen?
Verder ben ik nog steeds tevreden over deze heerlijke wagen