Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Hey Jeroen,
niet miepen over die koppeling joh, dat is in 3 uur vervangen bij die BX van je!
Gewoon ff doorrijden en alvast de onderdelen bestellen (zou ik bij Gijs doen) dan hangen we er in het voorjaar even een nieuwe in.
Kost je wel een krat bier en een frietje overigens
Overigens kan het ook zijn dat je een olielekkage hebt waardoor je plaat gaat slippen, je hebt een inspectiegaatje in je versnellingsbak zitten bovenop, spuit daar eens een dikke lel remmenreiniger in en kijk dan verder. Kom op man, hij is nog niet eens ingereden!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Hmm begin toch weer hoop te krijgen. Tja weet je wat het is, de xsara van mn moeder moest ook een nieuwe koppeling een paar weken terug: 600 euro… Ik heb wel geld over voor mn bxje daar gaat het niet om maar 600 euro investeren in een keer is een hoop geld en een risico, maar dat blijf je toch houden met oude auto’s..
Die paar euro hier en daar voor elektrische ramen en andere kleine dingen maakt me dan ook echt niet uit, maar bij grote gebreken ga ik me wel afvragen of het de moeite nog waard is..
Dacht ook niet dat het zo snel zou gaan, maar heb in dat halve jaar toch al bijna 7000km probleemloos gereden. *afkloppen*
@Mechuccio, ik begrijp dat het niet zo’n haast heeft? Dus niet dat ik over een paar weken niet meer weg kom? Want dat was eigenlijk mijn eerste gedachte, als dat niet zo is rij ik er zoiezo nog wel een paar maanden mee verder. Stiekem kan ik m toch niet weg doen na 20 jaar samen zijn
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Nou ja, als ie begint te slippen is het einde wel in zicht, je zult in ieder geval met fluwelen voet die BX moeten besturen voorlopig maar op een maandje meer of minder komt het dan niet nee. En qua kosten blijf je onder de 200 euro hoor, als je het door de garage moet laten doen dan betaal je 80 euro per uur en reken maar uit. Gewoon rustig rijden voorlopig, de spulletjes bestellen en dan plakken we daar een nieuwe koppeling in, das altijd goedkoper dan een andere auto en het is gewoon regulier onderhoud, net als banden en remblokken.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Oké, als ik het zo hoor lijkt het allemaal wel mee te vallen dus. Super dat je eventueel zou willen helpen!
Dan ga ik er binnenkort in ieder geval een beurtje en een verse apk (huidige tot maart 2011) tegenaan gooien, laatste beurt was bij 262.000km Dus dat mag wel weer
Ik geef Tonie helemaal gelijk. Heb je mede dankzij mijn GTi interieur een fraaie auto gekregen, dan ga je hem niet afdanken voor iets lulligs als de koppeling. Met de hulp van vrienden die het voor niks willen doen, rij je daarna weer probleemloos 2 ton extra. En al laat je het doen, hoeft het nog niet de hoofdprijs te kosten. Hegru vervangt alles voor 450 euro. En al koop je een andere auto, dan zul je ook de normale slijtage als koppelingen tegen blijven komen.
De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Zo, centrale deurvergrendeling zit erin en werkt
Probleempje is wel dat de interieur verlichting niet werkt.. Dit komt denk doordat er een gele stekker met twee kabeltjes die ik wel los heb gehaald van de oude kabelboom maar vervolgens nergens aan de nieuwe kabelboom kon vast maken.
Ik heb de kabels nagetrokken bij de oude kabelboom waar die gele stekker zat: eentje gaat (de bruine) naar de schakelaars in de deurposten en de andere (groene) gaat naar de rode stekker die op de zekeringen kast is aangesloten.
Ik kwam er helaas te laat achter dat de verlichting het niet deed anders had ik die kabels natuurlijk bij de nieuwe kabelboom ook even na kunnen trekken. Maar er zal dus niet zo’n stekker aan de nieuwe kabelboom.
Weet iemand hoe ik dit alsnog werkend krijg? Zou wel heel fijn zijn..
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
Misschien is een automaat iets voor je?
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Een automaat rijdt heerlijk, maar schakelen vind ik ook niet vervelend.
Iemand wel een idee over die binnenverlichting?
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Er zit in de buurt een loze bruine 5 potige stekker, de buitenste draden daarvan moeten aan de gele stekker.
Die bruine stekker onderaan van deze foto:
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 678
Geregistreerd: 12-05-2009
- BX 19TGi Routière
- XM 2.0i 16V SX
- Xantia 2.0i-16v Break
ook ik heb de interieurverlichting nog niet werkend gekregen na mijn interieur-swap + electra inbouwen.
De bruine 5 potige stekker is de stekker die op je foto los ligt en niet tussen je vingers Timo? Deze lijkt me namelijk wit.
Ik dacht dat die van de electrische spiegelverstelling was. Zal morgen (vandaag) ook ff kijken!
Huidige Citroëns:
Citroën Xantia 2.0i-16v Break 08-DX-HT
Citroën BX 1.9 TGI Routière 1992 FS-ZR-05
Citroën XM 2.0i-16v 1999 26-KDN-5
Citroën BX 16TGi Break 1991 ZV-77-PT
Citroën BX Biarritz 1989 XP-83-LH
Ex: AX (4x) BX (6x) Xantia (6x) C4 (1x) XM (3x) Xsara (1x) GSA (2x) C5 (1x)
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Bedankt Timo,
Ik denk dat Timo de kabel bedoelt die daar onder hangt. Ik heb trouwens geen witte stekker gezien met rode (?) kabels, die kabel die je in je hand hebt dus.
Maarja ik ben dan ook kleurenblind dat maakt het er niet makkelijker op, maar goed dat alles maar op 1 plaats past
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
He Jeroen, die witte stekker is van je contactslot, en kan dus blijven zitten .
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Oke, die heb ik ook niet los gehad
Die bruine stekker op de foto van Timo heb ik gevonden, maar dan begrijp ik het nog niet helemaal. Die stekker heeft 5 ‘pootjes’ maar aan, laten we het pootje 1 noemen, zitten 2 kabels. Moeten deze dus los? Of bedoel je de kabels van pootje 1 en 5?
En zover ik kan zien komen de kleuren niet overeen met de kleuren aan de gele stekker, maar dat kan aan mij liggen.
Punaxio, ik heb even snel gekeken de bediening voor de spiegels hebben witte stekkers ze lijken er inderdaad wel op!
Totaal aantal Berichten: 9068
Geregistreerd: 05-04-2007
- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Punaxio schreef:De bruine 5 potige stekker is de stekker die op je foto los ligt en niet tussen je vingers Timo? Deze lijkt me namelijk wit.
Dus niet de stekker die ik tussen m’n vingers heb, maar die bruine onderin de foto.
Jeger schreef:Maarja ik ben dan ook kleurenblind dat maakt het er niet makkelijker op, maar goed dat alles maar op 1 plaats past
Kleurenblind?! Fijn, al die gekleurde stekkers.
Jeger schreef:Die bruine stekker op de foto van Timo heb ik gevonden, maar dan begrijp ik het nog niet helemaal. Die stekker heeft 5 ‘pootjes’ maar aan, laten we het pootje 1 noemen, zitten 2 kabels. Moeten deze dus los? Of bedoel je de kabels van pootje 1 en 5?
En zover ik kan zien komen de kleuren niet overeen met de kleuren aan de gele stekker, maar dat kan aan mij liggen.
De kabels moeten wel bij elkaar blijven. Want de gele stekker heeft volgens mij ook 1 poot 1 kabel, en de andere meerdere kabels. Dat moet allemaal bij elkaar blijven, en gewoon de twee buitenste van de bruine stekker aan de kabels van de gele stekker bevestigen. Welke buitenste waar op de gele stekker moet weet ik even niet meer, maar dat is gewoon een kwestie van proberen.
Elektrische spiegels hebben 2 witte stekkers, 3 potig en 4 potig.
Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc. Facebook
____________
Renault Avantime 2.0T 2003 blauw
Renault Espace 2000 TSE 1986 groen
Renault Espace 2000 GTS 1987 grijs
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw
Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.
“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”
Totaal aantal Berichten: 174
Geregistreerd: 24-05-2009
- BX Cannes
- BX Deauville
Bedankt Timo,
Hmm, ik heb het even geprobeerd. Het lampje blijft op die manier altijd branden! De ene stand heel zachtjes en de andere stand heel fel.
Wanneer er deuren open en dicht gaan veranderd er niets aan de lichtsterkte op de zachte stand, in de felle stand ook niets..
Weet je zeker dat het de goeie kabel is?
Want anders maakt de ‘nieuwe’ kabelboom ergens massa op een plek waar het niet hoort.. Of misschien zit er een dimmer op? nja heb best lang gewacht met de deuren dicht..