5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

Jeger’s BX Cannes
bearwil
> 700 berichten
RankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 703

- BX 16V MK2
Gepost: 13 december 2010 11:59 AM
  [ # 61 ]

Je hoeft niet lang te wachten met de deuren dicht. Je kunt het checken door je motor te starten, dan moeten de lichten meteen uitgaan.

De Zilveren Schicht BX 16V 1991, gris perlé

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank
Totaal aantal Berichten: 174

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 13 december 2010 05:12 PM
  [ # 62 ]

De lampjes gaan uit wanneer de motor gestart wordt maar niet wanneer de deuren gesloten zijn…
Na ongeveer 2-3 minuten wachten waren de lampjes nog steeds niet uit, met de deuren dicht en en op slot.. iemand een idee waaraan dit zou kunnen liggen?

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 15 december 2010 03:16 PM
  [ # 63 ]

De lampjes doen ‘t bravo

Binnenkort wil ik de auto een beurtje gaan geven, ik heb dit zelf nog nooit gedaan. Is dit dan wel aan te raden? Ik had de volgende dingen in gedachten:
- olie + filter verversen
- luchtfilter
- bougies + kabels
- koelvloeistof
- achterremschijven vervangen (waarschijnlijk apk punt)

Mis ik nog wat dingen? Het lijkt me allemaal niet zo moeilijk, maar misschien dat het tegen valt? Is het aan te raden om dit zelf te doen of kan ik dat beter bij een garage laten uitvoeren? Ik ga in januari zoiezo weer voor de apk.
Nog een belangrijke vraag wanneer ik het zelf ga doen, waar is dit spul allemaal te krijgen? Lijkt me dat het bij de dealer wel te koop is, maar misschien dat het ergens voordeliger kan?
lhm verversen hoeft volgens mij nog niet, die is nog mooi groen. Bollen zouden wel nog een keer op druk gebracht mogen worden denk ik.

Op een iets langere termijn moet natuurlijk de koppeling vervangen worden, al lijkt het slippen nu toch al minder. (misschien was het toch maar wat olie dat gelekt heeft, hoewel hij altijd op dezelfde plek staat en er geen druppel te vinden is…)
Ook wil ik de distributieriem komend jaar laten vervangen, laatste keer was bij 217dkm in 2004, nu 272dkm.

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 december 2010 03:21 PM
  [ # 64 ]

Hoe heb je de lampjes nou werkend gekregen?

Beurt is heel goed zelf te doen, en alles kan je gewoon bij de Brezan halen. Heel wat goedkoper dan bij de dealert.

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 15 december 2010 03:52 PM
  [ # 65 ]

Eens goed naar de bruine stekker gekeken, en ik zag ook een bruindraadje. Ik wist dat er bruinere draden naar de schakelaars in de deurposten liepen. Dus met mn ogen dicht maar die bruine kabel verbonden met de gele stekker, en het werkte Razz

Oke, in januari eerst voor de apk, daarna even naar brezan dus! Niets vergeten toch?

Profiel  

Timo1990
> 9000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 9068

- Xantia 1.8i SX
- BX 16 TZI
- BX 14
- Xantia 2.0i SX Automatic
Gepost: 15 december 2010 04:13 PM
  [ # 66 ]

Dus je hebt de 2 buitenste (groen & geel/groen meen ik), en een bruine draad gebruikt van de bruine stekker?

Mijn Citroen foto’s & gespotte Citroen’s & miniaturen etc.        Facebook
BX 16 TZI 1991 wit
Xantia 2.0i SX Automatic 1993 blauw
Xantia 1.8i SX 1993 blauw

Ex: Verschillende BXen (1.4, 1.6, GTi), Xantia’s (1.8, 2.0), XM 2.0i Ambiance.

“Als je wat met die bollen krijgt, nou, dan weet je het wel.”

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 december 2010 04:22 PM
  [ # 67 ]

Werken de electrische ramen ook? Ik zou eerst sparen voor die koppeling als het blokje verder goed loopt.

Profiel  

McDean
> 7000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 7072

- BX Sport MK2
- AX GT chic
Gepost: 15 december 2010 04:41 PM
  [ # 68 ]
Vermond schreef:

Ik zou eerst sparen voor die koppeling als het blokje verder goed loopt.

Eens, distri is discutabel, normaal zeggen ze 5 jaar of 80-120 000 km. Deze is 6 jaar oud. Bekijk hem eens of de tekst die erop staat nog goed leesbaar is, zoja is hij nog redelijk (geeft geen garantie natuurlijk) De km rage zit hij in ieder geval nog niet aan. Sommigen gokken het er niet op. Persoonlijk heb ik lang genoeg gereden met diverse distrie`s die “overtijd” waren. Neemt niet weg dat als hij knapt je verder van huis bent.

Bx, its not just a car! its a lifestyle!!!!

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 15 december 2010 04:43 PM
  [ # 69 ]

De elektrische ramen heb ik niet ingebouwd, dat is misschien iets voor later. Ik kwam er namelijk achter dat ik twee relais mis om dit te laten functioneren. En ik zou ‘s avonds bob zijn dus moest ie toch weer redelijk in elkaar zitten.. vandaar.. Dat komt misschien nog wel een keer.

Laatste beurt is nu trouwens 10.000km geleden is het niet verstandig om er wat versie olie in te gooien? Ook schokt ie een beetje met koude motor dus nieuwe bougies en bougiekabels lijkt me ook geen overbodige luxe.

Nee Timo dat is niet juist. Op deze foto (als ik die van jou mag stelen):

Zijn het de linkse twee kabeltjes die ik rechtstreeks op die gele stekker op aangesloten. Uiteindelijk ook de buitenste zoals je eerder zei.
Maar in eerste instantie was ik er vanuit gegaan dat het de meest linkse kabel en de meest rechtse kabel waren die aan de gele stekker verbonden moesten worden.
Nu gaat het lampje ook meteen uit als de deuren dicht zijn. Wanneer je de twee buitenste pakt blijven ze altijd aan behalve als je de motor start.. hier moet ik nog even nadenken maar wellicht kan ik dit combineren.

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 15 december 2010 04:48 PM
  [ # 70 ]
McDean schreef:

Eens, distri is discutabel, normaal zeggen ze 5 jaar of 80-120 000 km. Deze is 6 jaar oud. Bekijk hem eens of de tekst die erop staat nog goed leesbaar is, zoja is hij nog redelijk (geeft geen garantie natuurlijk) De km rage zit hij in ieder geval nog niet aan.

Ja ik kijk het nog een tijdje aan, komt wel goed tegen de tijd dat het zo ver is Wink

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 15 december 2010 04:53 PM
  [ # 71 ]
McDean schreef:

Neemt niet weg dat als hij knapt je verder van huis bent.

Dat is inderdaad k*t als je verder van huis bent Smile. Ik zou die riem en koppeling tegelijk vervangen binnenkort. De relais’ voor electrische ramen heb ik nog wel liggen.

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 15 december 2010 05:59 PM
  [ # 72 ]

Oke Jeroen, dan kom ik wel een keer langs zodra de ramen weer open moeten (/kunnen).

Op de website van Hegru staat dat ze de distributieriem voor 125 euro vervangen, voor dat geld laat ik het lekker daar doen! Maar is even goed balen mocht die knappen ja…

Profiel  

Mechuccio
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3455

- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Gepost: 15 december 2010 11:38 PM
  [ # 73 ]

Hou er rekening mee dat ze voor 125 euro alleen de riem vervangen!
Dan zit je nog steeds met dezelfde spanrol en waterpomp, ik zou persoonlijk de hele rimram vervangen dan ben je er tenminste echt voor een tijd vanaf maar kost het bij de Hegru wel een eurootje of wat meer, alleen aan onderdelen ben je dan al zo’n 160 euro kwijt namelijk en dan moet het er nog opgeschroefd worden. Als je wilt kan ik je daar dan met de koppeling ook wel mee helpen. Bij de duivel van mijn ouders waren Pa en ik zo’n 4 uur bezig met zijn 2en om de distributie én de koppeling te vervangen dus als jij je pootjes vies wilt maken van de lente dan komt dat ook wel goed, kost je al met al zo’n 300 euro dan (incl. koppeling uiteraard) maar dan heb je wel weer een langdurig puik wagentje!

http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 15 december 2010 11:50 PM
  [ # 74 ]

Oh daar had ik helemaal niet aangedacht.. Goed dat je het even zegt.

Zou super zijn als je me met die riem en koppeling zou willen helpen, tuurlijk wil er wat van leren zodat ik het volgende keer ook zelf kan, daar horen ook vieze handen bij hè Wink

Profiel  

Jeger
> 100 berichten
RankRank

- BX Cannes
- BX Deauville
Gepost: 09 februari 2011 11:03 AM
  [ # 75 ]

Zo, vandaag is de bx naar de garage voor de apk. Beide stuurhoezen moet vervangen worden, ophangbeugel van de uitlaat moet gelast worden en dan mag ie er weer een jaartje tegenaan. Morgen avond kan ik m weer ophalen, stuurhoezen waren niet op voorraad.

Onderhoud ga ik zelf doen, olie/filters/bougies/bougiekabels/verdelerkap/remblokken voor. Vergeet ik iets?

Profiel  

5 van de 7
« Eerste  < Vorige 3 4 5 6 7 Volgende > 

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook