hallo mensen
sinds gisteren geeft onze buitentemratuur sensor een veel te hoge waarde aan.
hij vertelde ons gisteren dat het 30graden buiten was maar volgens mij was dit niet zo haha.
weet iemand of je dit makkelijk kan verhelpen en of dit problemem kan geven voor de climat control??
ik weet namelijk niet of de climat via een sensor binnen regelt of met die sensor die nou een verkeerdde waarde aangeeft
nou alvast bedankt
Totaal aantal Berichten: 3000
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Ik weet dat het gister minstens 22 graden was, als je auto daarbij nog eens in de zon gestaan heeft, en give or take een graadje of zo meetfout, kan je best wel eens aan de 30 graden gezeten hebben. Ongeloofwaardig eind sept, maar de wonderen zijn de wereld niet uit met die global warming…...Geen paniek dus is mijn eerste advies…. er zijn mensen die al met winterbanden bezig zijn…...
bedankt voor je snelle reactie maar gisteren avond 22.30 gaf hij ook zo rond de 28 graden aan dus de sensor lijkt het wel te doen maar ik denk dat zijn beginwaarde niet goed is
toen ik hem vanochtnd starte stond hij op 14 graden maar liep binnen een minuut naar 27 graden
heel vreemd
zelfde probleem gehad bij een c5. Is defecte buitensensor. Daarmee gaat ook de airco en verwarming op hol slaan. Sensor vervangen en klaar.
3 x XM 2.0
1 x DS 20 Pallas
2 x C5 Break 2.0
1 x Grand C4 Picasso Exclusive 1.6i THP EBV6 Nocciola
is dat een dure sensor en is dit zelf te doen?
alvast bedankt
weet ik niet meer, heb het laten doen.
3 x XM 2.0
1 x DS 20 Pallas
2 x C5 Break 2.0
1 x Grand C4 Picasso Exclusive 1.6i THP EBV6 Nocciola
Totaal aantal Berichten: 190
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Neem een ijsblokje uit de koelkast en hou dat een aantal minuten tegen de censor. Is meestal het puntje onderaan de rechter buitenspiegel. Je kunt dan snel zien of ied naar 0 gr. en lager gaat.
Gr. Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
hallo gerard
bedankt voor je tip maar de sensor is niet helemaal kapot want hij regelt nog wel alleen is zijn begintemratuur veel te hoog
morgen maar even naar de garage bellen want een nieuwe sensor kost
in ieder geval bedankt
Totaal aantal Berichten: 190
- (Grand) C4 Picasso 1.6 THP 165 aut exlusief
Dan denk ik toch ook echt dast ie een beetje in de zon heeft gestaan.
Op een zonnigedag parkeren met de betreffende spiegel aan de scahduwzijde geeft mogelijk al een verklaring.
Groeten, Gerard.
Met citroen zoef je over de wereld
nee helaas want hij gaf net ook weer 27graden aan en de zon schijnt helaas niet vandaag
iig bedankt voor je reactiea