Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
De kosten verschillen natuurlijk nogal maar ik was iets van 230 kwijt en dan is ook de no sink bol gedaan. Ik moet wel nog terug over paar maanden om de hydrrincage te laten vervangen door lhm
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
OK, dat klinkt aantrekkelijk. No sink is eigenlijk nog wel goed bij mij, hij blijft dagenlang op hoogte, alleen achter zakt ie soms een heel klein beetje, maar dat kan dan allemaal getest worden.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 359
Geregistreerd: 01-05-2005
- XM Break tct
- XM 2.0i 8v
- Xantia Break 1.8i 16v Pallas
- C5 C5 break difference 2 Ph1
Mechuccio schreef:OK, dat klinkt aantrekkelijk. No sink is eigenlijk nog wel goed bij mij, hij blijft dagenlang op hoogte, alleen achter zakt ie soms een heel klein beetje, maar dat kan dan allemaal getest worden.
Bij mij is enkele weken geleden tijdens Forum-dag bij v/d Laan te Abbenes,de bollen gechekt/gevuld/vervangen,filters en bak gereinigd en gevuld met schone LHM.Ik moest alleen terugkomen om de anti-zink bol te checken/vervangen en een leiding op het sub-chassis deels te vervangen.Doch merk nu dat voor+achter iets inzakken en na het starten weer omhoog komt?Ondanks het “eleastieken"zou hij toch op hoogte moeten blijven of?
C5 break ph1. 2004. Zilver. Orga:09599. Color:EZRC.
v/h:L300/Xantia HB’94/XM HB ‘91/XM break TCT ‘98/+ ongv.20 leasewagens
Het op hoogte blijven van een Xm met een SMAC/anti-inzak bol is niet alleen van die bol afhankelijk. Interne lekkage doen ook een hoop. Hoe minder interne lekkage en hoe beter de bol, hoe langer op hoogte. Maar wees gerust, inzakken doen ze bijna allemaal op den duur.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Jup, er rijd al jaren een hele vette grijze type1 break rond hier in Roermond. Ik heb die nog nooit op hoogte gezien als die geparkeerd staat maar hij wordt goed gebruikt! Hij ligt altijd vol bouwmateriaal en gereedschap.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Je zegt het al een “Type 1”, die zakken altijd in, bij een goed werkend veersysteem zal ze er wat langer over doen, maar meestal ligt een “Type 1” na een uurtje of twee wel op haar buik.
Een “Type 2” Xm zoals je zelf hebt, heeft dus Smac bol en zou dus wel moeten blijven staan.
Een van de vele verschillen tussen een Type 1 en 2.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Niet elke type 2 heeft SC/Mac, vanaf 96 of 97 pas toch ?
Ouwe mopperkont
nope, hier een 16v juni ‘94 met de extra bol en een v6 april ‘95 zonder.
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Het veergedrag is fantastisch van mijn Schuurtje nu! ben er erg tevreden mee. Ik zou zelfs durven zeggen dat het nu mijn bestverende troen is die ik heb gehad.
Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Matthijs309 schreef:Niet elke type 2 heeft SC/Mac, vanaf 96 of 97 pas toch ?
Sorry je hebt gelijk, de V6 met het “oude” type motor uitgezonderd.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
eXpelliarMus schreef:Je zegt het al een “Type 1”, die zakken altijd in, bij een goed werkend veersysteem zal ze er wat langer over doen, maar meestal ligt een “Type 1” na een uurtje of twee wel op haar buik.
Een “Type 2” Xm zoals je zelf hebt, heeft dus Smac bol en zou dus wel moeten blijven staan.
Een van de vele verschillen tussen een Type 1 en 2.
Ow maar wacht even, ik kan dus niet de bollen van een type 1 op de mijn schroeven? Ik heb namelijk de optie om een vers setje bollen van een T1 break over te nemen voor een schappelijke prijs. Maar als dat niet gaat dan ga ik even zitten balen natuurlijk
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 3440
Geregistreerd: 23-06-2006
- C5 2.0i 16V Break automaat Exclusive
Ik zou niet weten waarom niet. Iets wezenlijks is er aan de bollen niet veranderd tussen type I en II. Dat inzakken ligt niet aan de bollen, maar aan interne lekkages in het systeem. Daar zijn altijd al grote individuele verschillen in geweest.
Ik heb eens een BX gehad die gewoon niet inzakte. Soms na een week nog hoog. Misschien was daar ook iets mis mee, maar ik heb het nooit ontdekt.
Achterstallig onderhoud brengt elke Citroen op de sloop
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Ow ok, das dan mooi dan ga ik deze of volgende week even een setje verse bollen halen.
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX
Totaal aantal Berichten: 1902
Geregistreerd: 06-10-2005
- C5 2.0 16v Exclusive automaat
Gisteren nieuwe bougies in de dame geplaatst en DAT WAS NODIG!
heeeeel vies oud en krummelig waren de oude.
Nu weer lekker stil lopen en goede trekkracht.
Totaal aantal Berichten: 3455
Geregistreerd: 19-08-2005
- BX 16 Soupapes
- HY HY camper
- XM 2.0i 16V VSX Break
Grappig, bij mij hetzelfde, alhoewel de bougies er keurig uitzagen was het HEEL ERG nodig om nieuwe te plaatsen.
Dat samen met wat spul door de olie om de zuigerveren weer los te krijgen heeft ook een stuk geholpen.
Wat zijn het toch fijne dames he, die groene 16V breaks met 4 ton op de klok!
http://www.mechuccio.nl
Mijn auto’s: XM 2.0i 16V break VSX, HY Camper DA-11-30, BX 16Valve MKII 10-GB-RX
Ex: 7 BX, 1 XM, 1 ZX