10 van de 92
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6129

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 26 februari 2011 10:13 PM
  [ # 136 ]

Alleen passen daar niet alle slangen van. Je kunt ze wel allemaal loshalen en naar die meneer toebrengen, dan maakt hij een set. Maar dat kost wel de hoofdprijs. Overigens zijn de grote koelslangen nog steeds via H-base te vinden, die moeten dus ook nog leverbaar zijn. Voor de kleine koelslangen wordt het dan zoeken naar andere oplossingen. benzineslangen kun je gewoon bij de Brezan halen, gaat per meter. Zorg wel dat je goed weet welke (inwendige) doorsnee je moet hebben, en neem ook passende nieuwe slangenklemmen mee.

Profiel  

BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 4323

Gepost: 26 februari 2011 10:23 PM
  [ # 137 ]

Ik vind het een rare plek voor koelwaterlekkage.  Confused

Had je ook kunnen vinden waar het vandaan kwam?

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 5463

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 februari 2011 01:44 AM
  [ # 138 ]
BasisBIX schreef:

Ik vind het een rare plek voor koelwaterlekkage.  Confused

Had je ook kunnen vinden waar het vandaan kwam?

Nee, eigenlijk geen idee waar dat vandaan komt.

Profiel  

Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 27884

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 februari 2011 10:32 AM
  [ # 139 ]

Die verdelenkap zal zelf wel lekken, ik denk dat je een andere moet gaan zoeken.

Is het ook niet meer zweten? Dan kan je hem vast nog wel een tijdje laten zitten.
Ik zou de boel even schoonmaken en tijdens het rijden even opletten of het echt lekt of gewoon wat zweet.

Profiel  

G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 27 februari 2011 08:31 PM
  [ # 140 ]

Het oliespoor bij het verdelerhuis is een hard geworden O-ring aan het verdelerhuis.
Het verdelerhuis moet eraf en dan kan je de O-ring van het verdelerhuis afhalen en vervangen voor een nieuwe.
Wel even het verdelerhuis van te voren aftekenen tov. de cylinderkop wat betreft de stand, anders moet de ontsteking opnieuw afgesteld worden!
Heb het zelf ook gehad met (jawel, ik heb er ook een) mijn Digit.

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 28 februari 2011 12:31 AM
  [ # 141 ]

Ik heb dit ook gehad, nieuwe ring erop en lekvrij. Let op dat je een zacht soort o-ring gebruikt. Ik had eerst een van dezelfde maat, maar van een harder materiaal en toen ging het verdelerhuis er niet lekker op. De garage weet wel welke je moet hebben.

En wat betreft koelslangen, ik heb erg veel slangen bewaard van blokken die weg zijn gegaan, dus grote kans dat ik je daaraan kan helpen (als ze nieuw niet meer te krijgen zijn).

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 maart 2011 07:38 PM
  [ # 142 ]

Van de week eens een mailtje de deur uit gedaan voor een O-ring die aan de verdelerhuis komt.

Krijg ik deze reactie op terug:

Bedoelt u de o ring onder het kapje van de hoge druk regelaar?

Diameter ongeveer 4 cm?

Uh, tja is dat de juiste O-ring die ik nodig heb? Lijk me eerder van niet?  huh

Profiel  

Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 3355

- 2CV Auto
Gepost: 18 maart 2011 07:42 PM
  [ # 143 ]

Nee inderdaad, dat is niet de juiste.

Profiel  

G-ikX
> 200 berichten
RankRankRank
Totaal aantal Berichten: 223

- C2 1.4 VTR
- GS/GSA 1.3
- C4 (2004-heden) Cactus VTI 82 Shine
- CX 25 GTI
Gepost: 18 maart 2011 08:17 PM
  [ # 144 ]

De o-ring heeft een diameter van 36,5 mm en het originele citroen-onderdeelnummer is: 593360
Succes!

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 18 maart 2011 08:22 PM
  [ # 145 ]

Super G-ikX!

Dan ga ik morguh weer langs de dealer (van de week ook geweest, maar die konden niks vinden via de databank!)

Profiel  

Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 6129

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 18 maart 2011 08:50 PM
  [ # 146 ]

Tsk. Zelfs in de ZX is deze O-ring nog gebruikt…

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 maart 2011 08:00 PM
  [ # 147 ]

Is dit trouwens de bewuste O-ring die op de foto wordt aangewezen?

Profiel  

Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Totaal aantal Berichten: 2198

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 21 maart 2011 08:04 PM
  [ # 148 ]

Ja.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 21 maart 2011 08:13 PM
  [ # 149 ]

Thanks!

Ik heb namelijk een Haynes boek gekocht over de BX en daar stond dit in..  vandaar mijn nieuwsgierigheid of dit hem was.

Profiel  

GWHENDRIKS2
> 5000 berichten

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 02 april 2011 12:06 AM
  [ # 150 ]

Aankomende week ga ik de volgende dingetjes vervangen (dat durf ik wel alleen als beginnend sleutelaar):

-bobine
-verdelerkap
-rotor
-bougies + kabels
-O-ring verdelerhuis
-radiator
-benzineleiding + filter
-ruitenwisser motor

En als er tijd over is nieuwe olie + filter.

En op zondag 10april ga ik samen met Coen (BasisBX) het volgende doen:

-Remleiding vervangen
-Remschijven + blokken vervangen
-handremkabels vervangen
-motorsteun
-4 nieuwe banden

En maandag 11april misschien apktje?

Doordat ze afgelopen feb slecht liep, had ik een autoambulance geregeld. Had ja want dat ging dus niet door…...

Toch even naar de stalling gereden om te zeggen dat het niet door ging.. Eventjes een praatje gemaakt en me vader kwam er ook bij staan.

Om het kort te maken, we gingen proberen of ze toch uit eigenkracht naar de nieuwe onderkomen kon komen.
Accu erin starten en beetje spelen met het gas en voilá ze ging beter en beter lopen! Alleen komt ze achter niet echt omhoog, een beetje spelen met hoogteregelaar en een beetje hangen aan de achterkant, kwam ze mooi horizontaal (voor staat ze toch nog ietjes hoger) te staan.

En toen onder de begeleiding met de Xsaar op weg naar huis! Na 9jaar reed ze weer op de weg, en dat gaf voor mij een voldoening op zich! Ook al duurde het ritje maar even het is immers maar een kilometer rijden naar haar nieuwe onderkomen:

Maarja, wat was de oorzaak van het beroerde lopen, vocht vuiligheid? Wie zal het zeggen!

Wel wat een paar dingetjes opgemerkt die wat aandacht nodig heeft (maar, nu niet het belangrijkste aandachtpunt, hoewel de dashboard wil ik toch graag werkend hebben):

-Helaas de snelheidsmeter doet het niet! Wel de toerenteller. Bij aankoop werd vermeld dat deze het niet deed, maar bij het bezoek toendertijd deed de snelheidsmeter weer! Maar nu niet meer…
(nieuwe digitale dashboard zoeken?)

-Knipperlicht schakelaar is kapot (helaas zelf gedaan)

-De einddemper zit vast aan een tyripe (oeps) dus de ophangbeugel is foetsie!-

-De tectyle laat los aan de zijkant van de bodem, maar géén vliegroest kunnen zien (klink hoopvol!)?

-Hoogte regelaar achter nakijken?

-De hendel voor de hoogte insteling gaat erg stroef!

-Mmm ik heb een blauwe hoedenplank in plaats van zwart! (iemand een zwarte nodig?)

En wat zit ze lekker de stoelen! Das beter dan de Xsaar! Ik merkte ook dat schakelen best wel prima ging en de koppeling naar mijn idee prima werkte?

Wordt vervolgt!

Profiel  

10 van de 92
« Eerste  < Vorige 8 9 10 11 12 Volgende >  Laatste »

© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook