19 van de 92
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 mei 2011 11:36 AM
  [ # 271 ]

Ah, dat zou kunnen, maar het principe moet gelijk zijn - ik kon een type 1 bumper moeiteloos op mijn type 3 Breek hangen Cool

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 23 mei 2011 11:49 AM
  [ # 272 ]

Dat klopt inderdaad. En een type 3 bumper krijg je er 9 van de 10 keer af, een type één bumper moet vaak met een boormachine of slijptol verwijderd worden Mr. Green

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 mei 2011 12:42 PM
  [ # 273 ]

Dan was het verwijderen van de originele bumper van mijn Breek die ene van 10 keer. Maar ik kan me voorstellen dat een klemmetje beter verkruimelen kan dan vastroesten Smile Nou ja, het gaat in vergelijking maar om 3 schroeven. Kun je in een type 1 dan ook de plastic klemmetjes van de type 3 gebruiken? Vast wel, dan?


Of gewoon gaatje boren, RVS parkertje gebruiken…

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
winnetou
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2255
Geregistreerd: 20-04-2004

- BX TZD Turbo
- BX 14 TE
- BX 19 GT
Gepost: 23 mei 2011 02:36 PM
  [ # 274 ]

Die klemmetjes zijn bij type 1 én 2 gebruikt, en ze roesten allemaal vast en draaien dol zodra je ze probeert los te maken. En zolang de bumper en de spatborden er nog opzitten kan je gewoon nergens fatsoenlijk bij, dus losslijpen en dergelijk is op zijn minst erg lastig. Daarin is een type 3 gelukkig een stuk makkelijker.
Dus als je het voor elkaar krijgt om de boel zonder slopen te demonteren, gebruik dan inderdaad RVS materiaal of type 3 bevestigingen bij het terug monteren.

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11788
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 23 mei 2011 07:25 PM
  [ # 275 ]

Je kunt toch prima de kopjes eraf boren? Ik meen me te herinneren dat je daar met een boormachine best redelijk bij kunt.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 23 mei 2011 07:32 PM
  [ # 276 ]

Ow, dan moet ik maar eens met de boor aan de slag gaan!

Vanmorguh liep ik naar de Xsaar toe die staat naast de digit, viel me op dat ze nog niet in de laagste stand stond. Vanmiddag nog steeds niet…

Goed spul voor tijdelijk de hydraurincage ?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27936
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 23 mei 2011 08:10 PM
  [ # 277 ]

Het komt wel vaker voor dat BXen na het schoonmaken van het filter en vervangen van de vloeistof een flink tijdje langer blijft staan.
Dit gebeurt ook wel als je er direct verse LHM in doet, dus dat ligt niet aan de spoelolie die er nu in zit Wink

Die Leak Lock is natuurlijk een lapmiddel geen echte oplossing!
Als je het goed wil doen gewoon de boel (laten) vervangen Wink

Profiel  
 
GoofBlikscha
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2680
Geregistreerd: 16-01-2005

Gepost: 23 mei 2011 08:15 PM
  [ # 278 ]

Ik zou zeker niet met additieven in de LHM gaan rommelen… Als er een keerring van het stuurhuis lek is, lijkt het me logischer dat je die vervangt.. Desnoods zet je er gewoon een andere stuurcilinder op.

BMW E38 735i 1998
Citroën C6 2.7HdiF 2007
Acadiane 1984
XM 2.1turboD12 1992
ZX Sport 1.8 1993

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43325
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 23 mei 2011 08:18 PM
  [ # 279 ]

Leak lock is gewoon troep.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
Hilko16TZI
> 6000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 6168
Geregistreerd: 23-03-2007

- C1 1.0 Collection
- Overig BMW E39 525i Touring
Gepost: 23 mei 2011 09:32 PM
  [ # 280 ]

Ik heb nog een stuurhuis liggen van de GT… Lekvrij, tenminste, toen ik hem twee jaar terug in France parkeerde nog wel.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 juli 2011 08:23 PM
  [ # 281 ]

Maar goed, wel een update van het werk van gister:


De nieuwe benzineleiding gemonteerd en een kleine aanpassing qua plek van het benzinefilter.




Waarom ik de benzinefilter daar heb geplaatst en niet op de ouwe plaats? Omdat volgens de BX-rijders véél BX-en zijn afgebrand door een lekkende filter precies boven de bougies. Mocht hij lekken dan stroomt de benzine langs de motor omlaag. Boven de motorblok heb ik hem ook niet geplaats, want anders zou de benzine op de spruitstuk lekken.


Inmiddels heb ik vernomen via een andere topic dat de benzinefilter niet op een handige plek zit?
(Hoewel ik denk dat dit de logische plek, het zit helemaal in de hoek en een stuk uit de buurt van het spruitstuk)

Dus waar o waar is de logische plek?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 juli 2011 11:09 PM
  [ # 282 ]
Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5488
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 05 juli 2011 11:11 PM
  [ # 283 ]

Maar dan zit het na de benzinepomp, dan lijk me ook niet goed? Hierdoor kan toch de benzinepomp vuil worden?

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 05 juli 2011 11:15 PM
  [ # 284 ]

Kan zijn, maar die pomp hoeft alleen maar te pompen.

En hoe zat het fabrieks-af gemonteerd?
Ook na de pomp. Mr. Green

Profiel  
 
knäckor
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3680
Geregistreerd: 24-08-2006

- C5 2.0 16v HDi Break
Gepost: 05 juli 2011 11:15 PM
  [ # 285 ]

Voor de benzinepomp lijkt mij beter. Als het filter lek gaat en na de pomp gemonteerd is blijft de pomp er benzine naartoe pompen wat eruit blijft lekken, als het voor de pomp zit en lek gaat loopt in het ergste geval het filter leeg, maar blijft er geen benzine uit pissen.

Eveneens ben ik tevens ook.

Profiel  
 
 
19 van de 92
« Eerste  < Vorige 17 18 19 20 21 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2025 | adverteren
Facebook