26 van de 92
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 augustus 2011 12:15 AM
  [ # 376 ]
woutersmits schreef:

Dus, ff, die niveaupluglosmaken.

Welke is het Wouter?


In deze doe je het vullen.

 



Deze zijn de aftappunten..

 


@Pascal, ik heb een adresje die dit aan wilt pakken..

Profiel  
 
bx16vert
> 200 berichten
RankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 211
Geregistreerd: 16-10-2008

Gepost: 26 augustus 2011 12:29 AM
  [ # 377 ]

BE 1 bak van type1 heeft geen nivo vulplug aan de zijkant.
Vulplug zit aan de bovenkant van de bak.
Bak vullen met opgegeven hoeveelheid +/- 1,8ltr.

Als ie nu tot vulplug gevuld is dan zit er teveel in, en worden de keerringen eruit gedrukt.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 26 augustus 2011 11:22 AM
  [ # 378 ]

Okey, als ik het lees, moet ik eerder denken aan teveel bakolie?

Zou het kunnen dat ze maar een aftapplug losgehaalt hebben, en de andere aan de zijkant niet?
Waardoor niet alle olie eruit is. Waardoor ze 2l erin gedaan hebben terwijl er nog bakolie in zat?

Of zou dat niet schelen, als je de ene aan de zijkant niet losmaakt om de olie uit te laten lopen?


PS volgens deze site:

http://www.kroon-oil.com/nl/producten/productadvies/resultaat/ygfm8Gvwr9Wq/citroen-bx-19-1984-1993/transaxle-geschakeld-5-1/

Moet er 2liter in..

Heb ik toen ook gedaan, en géén lekkages..

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 26 augustus 2011 04:17 PM
  [ # 379 ]

Ik dacht dat er wel een niveauplug zat waar je bij kunt vanaf de wielkant maar waarschijnlijk vergis ik me dan. Het is ook al 4 jaar geleden dat ik de bakolie van de GT vervangen heb..
Ik zou dus goed leeg laten lopen en 1,8 terug doen.

Profiel  
 
Autofan
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3355
Geregistreerd: 26-01-2006

- 2CV Auto
Gepost: 26 augustus 2011 05:30 PM
  [ # 380 ]

Dat is op de latere bakken het geval. Die kregen dan een ander deksel op het 5e versnellingshuis, maar de deksels zijn niet uitwisselbaar oid. Je kan bij deze bak zoals bx16vert zegt inderdaad geen bakolie peilen.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 augustus 2011 06:26 PM
  [ # 381 ]

Okey….....


Vanmiddag naar de garage geweest gewapend met 2 liters flessen van Kroonbakolie…
Niet om te meppen maar de bak opnieuw te laten vullen onder mijn toezicht..

Daar aangekomen verteld dat het door te veelbakolie komt, dat hij boven alles eruitperst bij de schakelhevel…

De monteur uitgelegd dat er 2 aftappunten zijn om de olie af te tappen. Dus de BX zou op de brug worden gezet…

Maarja, de monteur had de schakelhevel van de bak af gehaalt en die moest terug opgezet worden Dit kan echter op een manier bleek al snel want bij de eerste keer hadden we géén achterruit…

Na wat afstelmogelijkheden (zat in decvauto dus ik kon niks zien) hadden we een achterruit..
Hier kom ik nog op terug dadelijk…... Confused

Maar goed, tijd om de bakolie af te tappen, 4,5 liter kwam eruit.. Nou dat lijk me een beetje teveel!..
Dus de de lekkage is als goed verlopen, ik zie haast géén druppels bakolie meer op de grond!


Even terug komen bij schakelstangen/hevel… Ze reed heerlijk/schakelde perfect tot in mijn dorp.. Ik schakelde terug naar de 2 en gaf een beetje gas.. Ik hoorde meteen dat de motor te laag in de toeren zat… Nog eens in de vrij gezet in opnieuw in de 2… Nog steeds te laag in de toeren…

Bij thuis komst, had ik géén achterruit meer.. Dus staat ze nu op de parkeerplaats wachtend op reparatie…  hmz


Dus, wat is het probleem waardoor ze in een hogere (ik gok in de 3 of 4) versnelling staat? De hevel staat verkeerd? Dus…. WAt kan er mis zijn waardoor ze in een versnelling zit? Wellicht dat de hevel verkeerd staat?

Profiel  
 
Arjan Verkade
> 25000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004

- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Gepost: 27 augustus 2011 06:31 PM
  [ # 382 ]

4.5 Liter… Confused

Wel bijgevuld maar niet leeg laten lopen ofzo…?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 augustus 2011 06:37 PM
  [ # 383 ]

Dat dacht de de monteur ook…

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 27 augustus 2011 07:40 PM
  [ # 384 ]

Was dat die garage bij mij in de buurt?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 augustus 2011 07:46 PM
  [ # 385 ]

Daar moet ik nog heen Wouter..


Het was nog steeds de garage waar ze bijna een maand stond…

Trouwens morgen iets te doen?  Wink

Profiel  
 
woutersmits
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005

- CX 2200
- CX 2200
Gepost: 27 augustus 2011 09:36 PM
  [ # 386 ]

helaas wel… hoezo?

Profiel  
 
JaapJ
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007

- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Gepost: 27 augustus 2011 10:15 PM
  [ # 387 ]

Zeg Gert, ik lees wel dat jullie er 4,5 liter uitgehaald hebben maar nergens hoeveel er terug ingegaan is. Kleinigheidje ?  blank stare

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 augustus 2011 11:33 PM
  [ # 388 ]

Nouja, misschien wou je even meekijken hoe ik de schakelstang in de juiste verhouding kan krijgen. Wouter..

@Jaap 1,8liter (advies van een BXrijder) is er terug in gegaan..

Profiel  
 
jantje1948
> 10000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006

- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Gepost: 27 augustus 2011 11:44 PM
  [ # 389 ]

Laat iemand schakelen en kijk dan onder de kap wat er gebeurt. Ik weet niet meer precies hoe het bij een bx zit, maar bij een cx wordt de hevel in meer of mindere mate opgetild om de juiste schakelstang te bedienen. Misschien zit er ergens een kogeltje los.

ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 27 augustus 2011 11:48 PM
  [ # 390 ]

Dit plaatste iemand op de bxclub-forum:

Het is neem ik aan de schakel-as geweest waar een veertje [1 winding] om zit, en dat bij de schakel-hevel waar een stukje rond verenstaal doorheen zit.
Als die te ver naar binnen is geweest op het moment dat de hevel eraf is, dan kan er in de bak een asje uithaken die zorgt voor de 1,2 of 3,4 galerij.

Met een beetje chirurgische precisie misschien weer goed te krijgen, maar ik zou mijn vingers er niet aan willen branden.

Ik zeg: Kosten voor de garage. 4,5 liter bakolie is echt veel te veel.

Resumerend: Zit dat ronde stukje verenstaal wel weer in de hevel? [als die al los is geweest]. Als je die hevel namelijk mist, dan kun je ook alleen nog maar 3,4 schakelen, en geen 1,2,R, en ik dacht ook geen 5.


Vreemd tijdens het wegrijden had ik nog 1,2 en 5 voor op de snelweg..

Net voor het inrijden van het dorp opeens niet meer terug naar de 2, of 1 bij stilstand of nog een achteruit…

Dus… dan is er tijdens het rijden in de bak iets misgegaan?  Confused 

Conclusie men had nooit de hevel van de versnellingsbak af moeten halen..?  Crying or Very sad

Profiel  
 
 
26 van de 92
« Eerste  < Vorige 24 25 26 27 28 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook