Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
woutersmits schreef:Dus, ff, die niveaupluglosmaken.
Welke is het Wouter?
In deze doe je het vullen.
Deze zijn de aftappunten..
@Pascal, ik heb een adresje die dit aan wilt pakken..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
BE 1 bak van type1 heeft geen nivo vulplug aan de zijkant.
Vulplug zit aan de bovenkant van de bak.
Bak vullen met opgegeven hoeveelheid +/- 1,8ltr.
Als ie nu tot vulplug gevuld is dan zit er teveel in, en worden de keerringen eruit gedrukt.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Okey, als ik het lees, moet ik eerder denken aan teveel bakolie?
Zou het kunnen dat ze maar een aftapplug losgehaalt hebben, en de andere aan de zijkant niet?
Waardoor niet alle olie eruit is. Waardoor ze 2l erin gedaan hebben terwijl er nog bakolie in zat?
Of zou dat niet schelen, als je de ene aan de zijkant niet losmaakt om de olie uit te laten lopen?
PS volgens deze site:
Moet er 2liter in..
Heb ik toen ook gedaan, en géén lekkages..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ik dacht dat er wel een niveauplug zat waar je bij kunt vanaf de wielkant maar waarschijnlijk vergis ik me dan. Het is ook al 4 jaar geleden dat ik de bakolie van de GT vervangen heb..
Ik zou dus goed leeg laten lopen en 1,8 terug doen.
Dat is op de latere bakken het geval. Die kregen dan een ander deksel op het 5e versnellingshuis, maar de deksels zijn niet uitwisselbaar oid. Je kan bij deze bak zoals bx16vert zegt inderdaad geen bakolie peilen.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Okey….....
Vanmiddag naar de garage geweest gewapend met 2 liters flessen van Kroonbakolie…
Niet om te meppen maar de bak opnieuw te laten vullen onder mijn toezicht..
Daar aangekomen verteld dat het door te veelbakolie komt, dat hij boven alles eruitperst bij de schakelhevel…
De monteur uitgelegd dat er 2 aftappunten zijn om de olie af te tappen. Dus de BX zou op de brug worden gezet…
Maarja, de monteur had de schakelhevel van de bak af gehaalt en die moest terug opgezet worden Dit kan echter op een manier bleek al snel want bij de eerste keer hadden we géén achterruit…
Na wat afstelmogelijkheden (zat in decvauto dus ik kon niks zien) hadden we een achterruit..
Hier kom ik nog op terug dadelijk…...
Maar goed, tijd om de bakolie af te tappen, 4,5 liter kwam eruit.. Nou dat lijk me een beetje teveel!..
Dus de de lekkage is als goed verlopen, ik zie haast géén druppels bakolie meer op de grond!
Even terug komen bij schakelstangen/hevel… Ze reed heerlijk/schakelde perfect tot in mijn dorp.. Ik schakelde terug naar de 2 en gaf een beetje gas.. Ik hoorde meteen dat de motor te laag in de toeren zat… Nog eens in de vrij gezet in opnieuw in de 2… Nog steeds te laag in de toeren…
Bij thuis komst, had ik géén achterruit meer.. Dus staat ze nu op de parkeerplaats wachtend op reparatie…
Dus, wat is het probleem waardoor ze in een hogere (ik gok in de 3 of 4) versnelling staat? De hevel staat verkeerd? Dus…. WAt kan er mis zijn waardoor ze in een versnelling zit? Wellicht dat de hevel verkeerd staat?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 27890
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
4.5 Liter…
Wel bijgevuld maar niet leeg laten lopen ofzo…?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dat dacht de de monteur ook…
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Was dat die garage bij mij in de buurt?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Daar moet ik nog heen Wouter..
Het was nog steeds de garage waar ze bijna een maand stond…
Trouwens morgen iets te doen?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
helaas wel… hoezo?
Totaal aantal Berichten: 2999
Geregistreerd: 20-07-2007
- C5 Break 2.0i 16v Exclusive
Zeg Gert, ik lees wel dat jullie er 4,5 liter uitgehaald hebben maar nergens hoeveel er terug ingegaan is. Kleinigheidje ?
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Nouja, misschien wou je even meekijken hoe ik de schakelstang in de juiste verhouding kan krijgen. Wouter..
@Jaap 1,8liter (advies van een BXrijder) is er terug in gegaan..
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?
Totaal aantal Berichten: 10261
Geregistreerd: 21-04-2006
- Overig Mercedes CLA 250 shooting brake
Laat iemand schakelen en kijk dan onder de kap wat er gebeurt. Ik weet niet meer precies hoe het bij een bx zit, maar bij een cx wordt de hevel in meer of mindere mate opgetild om de juiste schakelstang te bedienen. Misschien zit er ergens een kogeltje los.
ex 2cv 15pk, 11BL 1938, dspecial 1973, ds pallas 23 IE bvh 1973, gs, austin princess 2300, cx 2400 break, bx 19 d, cx 2500 trd, xm 2.0 16v, mgb, mgc, Suzuki vitara, ds 21 ie pallas 1971, saxo 1.1i, sm 2.7 ie, xantia 2.0 16v, C5 3.0V6 exclusive, C4 1.6HDI, C4 1.6 16v.
Totaal aantal Berichten: 5465
Geregistreerd: 01-07-2007
- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Dit plaatste iemand op de bxclub-forum:
Het is neem ik aan de schakel-as geweest waar een veertje [1 winding] om zit, en dat bij de schakel-hevel waar een stukje rond verenstaal doorheen zit.
Als die te ver naar binnen is geweest op het moment dat de hevel eraf is, dan kan er in de bak een asje uithaken die zorgt voor de 1,2 of 3,4 galerij.Met een beetje chirurgische precisie misschien weer goed te krijgen, maar ik zou mijn vingers er niet aan willen branden.
Ik zeg: Kosten voor de garage. 4,5 liter bakolie is echt veel te veel.
Resumerend: Zit dat ronde stukje verenstaal wel weer in de hevel? [als die al los is geweest]. Als je die hevel namelijk mist, dan kun je ook alleen nog maar 3,4 schakelen, en geen 1,2,R, en ik dacht ook geen 5.
Vreemd tijdens het wegrijden had ik nog 1,2 en 5 voor op de snelweg..
Net voor het inrijden van het dorp opeens niet meer terug naar de 2, of 1 bij stilstand of nog een achteruit…
Dus… dan is er tijdens het rijden in de bak iets misgegaan?
Conclusie men had nooit de hevel van de versnellingsbak af moeten halen..?
Citroën das très bien!!!
Citroën schaalmodellen Wat is jouw verhaal achter de interesse in Citroën?