Totaal aantal Berichten: 4870
Geregistreerd: 13-08-2006
- Xsara Scootertje.
Ik zou het aanbod van Alcyone met twee handen aanpakken Gert, dan kost het meteen een stuk minder € en je leert al doende.
” Citroën amateur monteur in ruste!? Mijn scootertje Kymco PeopleS 4T 50 “
Totaal aantal Berichten: 67
Geregistreerd: 22-03-2009
- CX GTi 25 (automaat)
- ID/DS DS23 Pallas
- C4 (2004-heden) Cactus 1.2 Puretech Shine
- Panhard Dyna X
- Overig Peugeot P4 pick-up
- C4 (1928-1932) C4F pick-up
GWHENDRIKS2 schreef:woutersmits schreef:Ik ga er van de week over nadenken en eens info verzamelen bij de BX-meeting op aankomende zondag.
Waar en wanneer is deze meeting?
gr LeNez
Het grootste deel van het lijstje vind ik klinken als gewoon achterstallig onderhoud. Okee, misschien een beetje veel in één keer, maar om je nou wezenloos te schrikken…
Succes met de klussen!
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
En wat ook telt: des te meer tijd je er voor neemt, des te goedkoper het kan.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 8156
Geregistreerd: 15-08-2004
- Ami Super
- C3 1.4 Exclusive automaat
- C5 Tourer2.0 HDi FAP
Hé Gert een behoorlijke lijst. Maar zoals EW al zegt, een deel is gewoon achterstallig onderhoud en de hulp wordt al aangeboden! Als ik het zo lees zou het wel mogelijk moeten zijn om weer de weg op te gaan zonder dat het je echt de superhoofdprijs kost.
Succes met nadenken!
Patrick
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!
Totaal aantal Berichten: 4569
Geregistreerd: 09-08-2004
- Ami 6 Berline Grand Comfort
- (Grand) C4 Picasso 2.0 LPG
- 2CV 6 Special
Ben het ook wel eens met EW.
Positief is natuurlijk wel dat je BX het waard is en dat je geen barrel hebt gekocht!!
Succes!
Jeroen
Totaal aantal Berichten: 8480
Geregistreerd: 19-05-2007
- CX 25 RD break, Jacqueline
- BX 1.9 TURD, de Euro
En die auto hoeft ook niet volgende week al te rijden. Je hebt dus best even tijd om het hele lijstje weg te werken. Toch?
En 4000 euro bij een gerenommeerd garagebedrijf is ook niet eens gek veel voor flink wat achterstallig onderhoud.
Ik heb destijds bij de ZX ook twee tegenvallende reparaties (onderhoud: koppeling en rondje remmen) gehad van 1000 euro elk.
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Ha Gert, Ja, heel schrikbarend is het allemaal niet. Wel veel.
Als Alex komt helpen wil ik ook wel een dagje meeprutsen.
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Het valt volgens mij best mee inderdaad. Als alle hydrauliekleidingen vervangen moeten worden is het misschien slim om een sloper van bijvoorbeeld ’ 91 te regelen voor een paar tientjes. Ik ben nu mijn Biarritz aan het slopen, en die leidingen zijn gecoat en zien er nog als nieuw uit. Zo kan je waarschijnlijk aardig wat geld besparen.
Totaal aantal Berichten: 2485
Geregistreerd: 13-05-2004
- Xantia Turbo C.T. Activa "Merak"
nieuwe leidingen van een koperlegering is ook slim.
Over je stereo, bass op max!
http://www.youtube.com/watch?v=PbtdpnCrK7Y
http://www.youtube.com/watch?v=Kw6UWPaTUt0
Zo zou ik m’n motor willen starten. Ik kan dromen, nietwaar? http://www.youtube.com/watch?v=bEYEcVQklvY
Totaal aantal Berichten: 3830
Geregistreerd: 08-05-2005
- CX 2200
- CX 2200
Alleen, Gert, heb je nou wel of niet een sleutelplek?
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007
- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Alcyone schreef:nieuwe leidingen van een koperlegering is ook slim.
Zeker, en ook de beste keuze. Ik las echter dat er getwijfeld werd of de auto al dat geld wel waard was, en dan zou het een geld besparende oplossing kunnen zijn.
Totaal aantal Berichten: 1136
Geregistreerd: 10-02-2005
- GS/GSA 1220 Club
Volgens mij ongeveer 500 euro aan spul, maar wel een bak werk. Vooral de hydrauliekleidingen zal even werk opleveren. Als je met twee man bent en een weekend ervoor uittrekt ben je een heel eind.
Je kan hydrauliek en distributie bijvoorbeeld gelijktijdig aanpakken. Als je hydrauliek erop hebt kun je de remmerij achter aanpakken. daarna voor. Dan loop je elkaar niet in de weg.
Totaal aantal Berichten: 27884
Geregistreerd: 21-09-2004
- CX 25 GTi Turbo 2
- ID/DS 23 IE Pallas Mécanique
- C5 3.0 V6 HDi Exclusive
Ik zou eerst proberen een besluit te maken.
Beetje bij beetje beginnen en er geld in stoppen heeft geen zin als je er halverwege achter komt dat je toch niet verder wil. Dan zit er een hoop geld aan en het is niets waard, als je pech heb heb je er zelfs niet mee kunnen rijden.
Dus of nu weg doen, of er gewoon helemaal voor gaan
Hopelijk het laatste, want volgens mij is het allemaal goed te doen. Uiteindelijk is een harde bodem belangrijk.
Alles wat je aan techniek opknapt heb je de komende jaren profeit van