46 van de 92
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
   
Gert z’n Digit oftewel “de karakterbak”..
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 mei 2012 01:08 PM
  [ # 676 ]

WerkPlaatsHandBoek. Je koppeling moet je afstellen op de voor jou niet logische plek, maar lees eerst goed het WPHB Smile.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 mei 2012 01:14 PM
  [ # 677 ]

Tja dat wordt moeilijk…

Die heb ik niet…... hmz

Profiel  
 
Vermond
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2198
Geregistreerd: 21-08-2007

- BX d
- BX trd turbo
- BX trd turbo break
- BX tzd turbo break
Gepost: 13 mei 2012 01:21 PM
  [ # 678 ]

Of de vraagbaak/Haynes, daar staat het ook in.

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 13 mei 2012 01:23 PM
  [ # 679 ]

Heb ik wel, daar kwam ik ook niet veel wijzer uit…..
Maar goed ik zal het nog extra tijd in gunnen..

Eerst nieuwe bollen bestellen..

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 mei 2012 11:37 PM
  [ # 680 ]

Ondertussen zijn er nieuwe bollen besteld…


EN ben ik Wouter erg dankbaar dat ik vanavond een setje ouwe bollen kon ophalen.. Dus naast mijn clubbje heb ik nog een lokale held!  Laughing


Zoals links als rechts vervangen, waarvan ik rechts zo los kon draaien en rechts eerst met een beitel los moest tikken (Laten schrikken)...

Zoals je ziet waren de ouwe langer (niet orgineel dus!) dan de gene die nu er in zitten..

Duidelijk was dat de rechterveerbol indd de membraam kapot was, aangezien de LHM er uitvloeide.. 
Doet me opeens denken dat ze vorig jaar, net voor de stalling Dat ze rechtsvoor wat stugger aanvoelde met rijden op de terugweg van Hegru af..

 

Het proefritje maakte duidelijk dat ze weer echt zweefde:


Van de week eindelijk met de Digit naar het werk toe! 


Ik heb al een to-do list voor nu:


-Hoge irritatiepunt= Olielek (gaat ze voor terug naar de garage)
-LHM lek bij verdeler, en ook retour bij de stuurbekrachtiging…
-Andere Rotor
-Luchtfilter van K&N…

Maar eerst genieten, met een glimlach!

Wordt vervolgt..

Profiel  
 
waterman
> 40000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 43271
Geregistreerd: 26-02-2005

- Overig Jaguar 3.4 litre saloon
- Overig Someca SOM 20D
- Overig Volvo C70n
Gepost: 14 mei 2012 11:41 PM
  [ # 681 ]

Die ouwe zijn wel origineel…. lang en kort werden beiden gebruikt.

Ik ben niet arrogant. Ik ben de beste.
gediplomeerd Citroën Specialist!

Doneer, zo blijven we draaien!

disclaimer: al mijn adviezen komen voort uit opleidingen en professionele werkervaring. Let op, gebruik van mijn tips, trucs en adviezen geschiedt op eigen risico en autotechnische kennis is een vereiste

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 14 mei 2012 11:45 PM
  [ # 682 ]

Oke, ik meende dat ze bij Hegru zeiden dat deze eerder bij Diesel werd gebruikt?

Ik ben benieuwd welke ik binnen krijg via de club.

Profiel  
 
BasisBIX
> 4000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 4323
Geregistreerd: 17-10-2007

Gepost: 14 mei 2012 11:51 PM
  [ # 683 ]

Als het goed is krijg jij bollen met de codes:  BX55FC en BX40RX.
En dat zouden dan kleine bollen moeten zijn.

Je koppeling moet je stellen met die bout waar die komkop opzit (waar dat stiftje invalt)
Dus die je als eerste aanwees.

Verder goed bezig met die relais!  Wink

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 16 mei 2012 08:29 PM
  [ # 684 ]

Bollen zijn binnengekomen..

3soorten, eentje moet de voorraadbol zijn. 2kleine bollen (Voor achter denk ik) en grotere voor voor?

1= RP 62 DP (voorraadbol)
2= BX 55 FC (Deze lijken op me kapotte veerbol) vooraan?
2= BX 40 RX Achter?


Wel merk ik dat ze, zonder problemen start smorgens, tja nieuwe accupolen zal ik maar zeggen. Dat karakterneiging is weg… De andere karaktertrekje is een erg irritante trekje, olielekken.. Daar mag ze volgende week terug naar de garage…

Voor de rest houdt ze een beetje in met rijden, ik merk dat ze licht schokt.. Waarschijnlijk moet ik de stelschroef van de gasklep carbarateur wat losser zetten. Deze heb ik dicht gedraaid zodat ze niet zo hoog stationeer draaid.. Moet ik wel zeggen dat ik het idee heb dat de shoke voortaan continu eropzit.. Eens kijken hoe ik dit ga oplossen/verbeteren..

Voor de rest rijdt ze al 2dagen heerlijk naar het werk toe en terug..  Alleen mag er meer zon licht schijnen, met regen rijden vindt ik niks….

Profiel  
 
Penny Lane
> 11000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 11738
Geregistreerd: 06-05-2007

- Xantia TD SX
Gepost: 16 mei 2012 08:32 PM
  [ # 685 ]

Gert, wat betreft die bollen: heb je hier wat aan qua welke is wat?

Edit: Ik wel. de RP62 is je voorraadbol, de BX55FC zijn je voorbollen, de BX40RX je achterbollen, inderdaad.

Derk

Doneer, zo blijven we draaien! 
Een tip voor de kalender? Een bijdrage voor de voorpagina? Schrijf .(JavaScript moet ingeschakeld zijn om dit e-mail adres te bekijken)!

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 mei 2012 08:45 PM
  [ # 686 ]

Zo de digit weer opgehaalt bij de garage..

-Helaas de olielek is er nog steeds, wellicht toch een kleine lekkage aan de krukaskeering bij de bak en ook aan de distributiekant (Dammm)..

Nouja, voorlopig ga ik weer met de digit rijden.. Wat opzich totaal anders rijdt als de V6.. Man wat een verschil, dit is weer écht rijden.. Laughing  Ik heb mezelf te verwend de laaste week..

Over 2 weken moest ik maar eens terug komen bij de garage. Waar men opnieuw naar de lekkage gaat kijken.. Ik moet wel zeggen dát deze garage wel goed voor de Digit is.. Cool

Op dit moment moet ik wel de mensen in mijn buurt gelijk geven dat de V6 mooier is dan de digit:



Maar aankomende maand de deuren voor de dag halen! Ik wil in juni de deuren vervangen, en ja rechtsachter komt er een type 2 deur in (Dammm)!

Juli naar de spuiter, en dan de taxatie….

Maar eerst hopelijk zaterdag de nieuwe veerbollen eronder en de verdeelregelaar lekvrij maken..

 


Wordt vervolgt!

 

 


Oja mijn Mooi weer wagenpark:

Profiel  
 
JKER
> 1300 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 1381
Geregistreerd: 31-10-2005

- C4 (2004-heden) C4-II Puretech 130
Gepost: 30 mei 2012 08:53 PM
  [ # 687 ]

En de Xsara dan?
Nu al out of sight, out of mind?

Profiel  
 
GWHENDRIKS2
> 5000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 5464
Geregistreerd: 01-07-2007

- Xantia 1,9D
- 2CV 6 Charleston
Gepost: 30 mei 2012 08:57 PM
  [ # 688 ]
JKER schreef:

En de Xsara dan?
Nu al out of sight, out of mind?

Oja die heb ik ook nog ergens staan?  huh

Profiel  
 
zandvoorta
> 2000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 2039
Geregistreerd: 14-02-2004

- BX 14E
- C1 C1 Selection
Gepost: 30 mei 2012 09:25 PM
  [ # 689 ]

Mooie foto’s very good wat is een bx eigenlijk klein

Nissan X-Trail ‘17
C1 Selection pack look 5d, ‘16 (Wit…)
BX 14E ‘86 (Blanc Cremant)
Ex: BX 16RS, BX 14TE, Saxo, Xantia Break TD, Xsara Picasso HDi Excl, C1 Sed, 2CV6 Club, C5 break HDi, C1 Ambiance, C5 Tourer, C4GP Excl

Profiel  
 
Poekoek
> 3000 berichten
RankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRankRank
Avatar
Totaal aantal Berichten: 3865
Geregistreerd: 08-05-2006

- BX 16V MK2
- C4 (2004-heden) Cactus BlueHDi 100 Shine L.E.
Gepost: 30 mei 2012 11:15 PM
  [ # 690 ]

Valt wel mee, een XM is vooral groot.

Goed hoe je bezig bent met de Digit. Wat ga je laten spuiten, de complete auto?

Profiel  
 
 
46 van de 92
« Eerste  < Vorige 44 45 46 47 48 Volgende >  Laatste »
 
© Citroën-Forum 2003 - 2024 | adverteren
Facebook